Foretrukne?
Fra : Boysen

Dato : 06-04-01 22:40

Hej gutter og gutinder.

Jeg opdagede for et par uger siden, at der under mine foretrukne havde
sneget sig en sexside ind.
Det kan tænkes, at jeg har været der (*S*), men jeg har 99.8/9% sikkert ikke
føjet den til foretrukne, og der skulle (helst ikke) være flere brugere på
min maskine.
Kan det lade sig gøre, at tilføje en side uden brugeren opdager det
umiddelbart?
Hvis det er tilfældet, kan det jo misbruges (det er misbrug under alle
omstændigheder), til at smide en lang række sider hos brugeren. Desværre
tænkte jeg ikke lige så langt, da jeg opdage det, og slettede derfor straks
linket.

Håber jeg har forklaret mit spørgsmål tydeligt.
/Michael Boysen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-04-01 05:49

Fri, 6 Apr 2001 23:40:26 +0200, skrev "Boysen" <rokkerne@forum.dk>:

>Kan det lade sig gøre, at tilføje en side uden brugeren opdager det
>umiddelbart?

Formentlig, det kan lade sig gøre at sætte ens default homepage uden
at det opdages med et obskurt script, som jeg aldrig har fundet, men
været udsat for.

Jeg opdager det sekvfølgelig først efter at have forladt og har ikke
ledt efter det på den pågældende side (og ja - ja - det var sådan en
side), da jeg ikke har intentioner om at ville bruge det.

Så mon ikke det også kan lade sig gøre med foretrukne?

med venlig hilsen
Knud
--
som er dødtræt af hjemmesider med SMS-sendere...
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 24. marts 2001.

Fra : Claus Schmidt

Dato : 08-04-01 01:26

"Knud Gert Ellentoft" ::

> Formentlig, det kan lade sig gøre at sætte ens default homepage uden
> at det opdages med et obskurt script, som jeg aldrig har fundet, men
> været udsat for.

Det er helt sikkert en god ting at kigge på p0rn-sider en gang imellem,
der er en helt utrolig kreativitet, og man kan samle mange godbidder op
mht. anvendelse af scripts og diverse andre teknologier.

Desværre kan det have visse bivirkninger, især mht. telefonregningen,
men alvorligt talt, så er der altså nogle dygtige kodere imellem, så hvis
man udviser en vis forsigtighed, så kan det anbefales.

Nedenstående javascripts sætter homepage og føjer til foretrukne. Jeg
vil mene at brugeren skal foretage en aktiv handling for at aktivere dem,
men i er velkomne til at lege med dem for at se om det kan lade sig
gøre at tilføje det ubemærket.

Det er muligt at man skal over i at lave en active-x control eller noget
i stedet for, jeg ved det ikke, men kan forestille mig det.

Jeg må dog lige tilføje at jeg er stærk modstander af at benytte sådanne
tricks - hvis brugeren ikke selv vælger startside eller foretrukne er det jo
nok fordi den pågældende side ikke er relevant for brugeren, så der er
jo ingen god grund til at irritere unødigt.

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
<!--
function Fav(){
if (navigator.appName == "Microsoft Internet Explorer") {
var url="http://home19.inet.tele.dk/clsc";
var title="!!---den fede jemmeside---!!";
window.external.AddFavorite(url,title);
}
}
function Startside(){
this.setHomePage('http://home19.inet.tele.dk/clsc');
}
// -->
</SCRIPT>

Siden der henvises til i dette script er for øvrigt ganske
uskyldig mht. indhold og den benytter ikke sådanne tricks.

--
[claus]

Fra : find clausen

Dato : 08-04-01 03:46

On Sun, 8 Apr 2001 02:26:18 +0200, "Claus Schmidt" <no@no.no> wrote:

> [...]
> nok fordi den pågældende side ikke er relevant for brugeren, så der er
> jo ingen god grund til at irritere unødigt.

Nemli' - men med "tilføj favorit" alene får brugeren et valg,
og det kunne se sådan ud:

exp = new Date();
exp.setTime(exp.getTime() + (30*24*60*60*1000));

function SetCookie(name, value)
{
value += "";
if (value == "")
document.cookie = name + "=";
else
document.cookie = name + "=" + escape(value) +
"; expires=" + exp.toGMTString() +
"; path=/";
}

function Fav(){
if (favorit <= "")
if (navigator.appName == "Microsoft Internet Explorer") {
var url="http://home19.inet.tele.dk/clsc";
var title="!!---den fede jemmeside---!!";
window.external.AddFavorite(url,title);
favorit = "yes"
SetCookie("fav", favorit);
}}

Man skal lige ha' cookien ind for, at valget kun dukker op første
gang, eller bliver det nok FOR træls !

desuden:

favorit = GetCookie("fav");

Og: <BODY onLoad="Fav()"

Den er da meget sjov, så den vil jeg bruge et stykke tid,
og se om der kommer nogen respons på det

--

find clausen
http://www.photopress.dk/
e-mail: findclausen at photopress.dk

Fra : Boysen

Dato : 13-04-01 21:27

Boysen skrev:

> Desværre tænkte jeg ikke lige så langt, da jeg opdage det,
> og slettede derfor straks linket.

Jeps og nu har jeg fundet et nyt - (ikke fordi jeg ofte besøger sexsider

http://adultfriendfinder.com/go/p38302

Dette link er havnet i mine foretrukne - hvordan i al hele hulen ?

/Michael Boysen

Fra : N/A

Dato : 14-04-01 00:33

Fra : Boysen

Dato : 14-04-01 00:33

Jens Peter Karlsen skrev:
> Du (eller andre med tilgang til computeren) har klikket på "bookmark
> us" knappen enten overlagt eller ved et uheld.

Denne gang er jeg 100% sikker på, at der ikke har været andre brugere. Nu så
jeg ikke lige, hvor på siden bookmark-fidusen sad, men medmindre den sidder
lige under "krydset", har jeg ikke trykket på den.
Kommer der ikke en - godkend føj til foretrukne - boks frem, eller er den
måske den man kan slå fra, og kamouflere funktionen med et "fakelink"?

/Michael Boysen

Fra : Boysen

Dato : 14-04-01 00:44

Boysen skrev:
>Nu så jeg ikke lige, hvor på siden bookmark-fidusen sad,
> men medmindre den sidder lige under "krydset",
> har jeg ikke trykket på den.

Har lige kigget på siden, og jeg tror faktisk slet ikke, at jeg har været
der.
Hmmm......gad vide om de bytter bookmarks, som andre bytter bannere.

/Michael Boysen