/ Forside / Interesser / Fritid / Knallert / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Hvad er der galt når...
Fra : Lasse Skyum


Dato : 30-08-03 09:22

Hej folkens,

Kan i sige mig hvad der er galt (evt. med kaburator indstillingen) når
motoren dør hvis man fra tomgang hurtigt giver fuld gas?
Det er vel havd man kalder "ikke at kunne tage gassen"...?

--
Lasse


---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.507 / Virus Database: 304 - Release Date: 8/4/2003



 
 
Casper\(8700\) (30-08-2003)
Kommentar
Fra : Casper\(8700\)


Dato : 30-08-03 11:07

du skal vidst have en større dyse i... hva kører du med nu???



Hilsen Casper
"Lasse Skyum" <lskyum@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3f505f5a$0$32476$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Hej folkens,
>
> Kan i sige mig hvad der er galt (evt. med kaburator indstillingen) når
> motoren dør hvis man fra tomgang hurtigt giver fuld gas?
> Det er vel havd man kalder "ikke at kunne tage gassen"...?
>
> --
> Lasse
>
>
> ---
> Outgoing mail is certified Virus Free.
> Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
> Version: 6.0.507 / Virus Database: 304 - Release Date: 8/4/2003
>
>



Lasse Skyum (30-08-2003)
Kommentar
Fra : Lasse Skyum


Dato : 30-08-03 12:18

Hej Casper,

Min kaburator er af mærket Arreche (21mm) og jeg har en 48mm cylinder på.
Der sidder en 90'er dyse i den, men det underlige er at den også "4-takter"
ret meget ved ca halv gas... den er lidt sær :-/

Det skal lige siges at problemet med at den dør ved pludselig fuld gas er
ikke så markant når motoren er varm, men det forsvinder ikke dog helt.

--
Lasse


> > Hej folkens,
> >
> > Kan i sige mig hvad der er galt (evt. med kaburator indstillingen) når
> > motoren dør hvis man fra tomgang hurtigt giver fuld gas?
> > Det er vel havd man kalder "ikke at kunne tage gassen"...?
> >
> > --
> > Lasse
> >
> >


---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.507 / Virus Database: 304 - Release Date: 8/4/2003



Hans Joergensen (30-08-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 30-08-03 13:26

Lasse Skyum wrote:
> Min kaburator er af mærket Arreche (21mm) og jeg har en 48mm cylinder på.
> Der sidder en 90'er dyse i den, men det underlige er at den også "4-takter"
> ret meget ved ca halv gas... den er lidt sær :-/

1) check tændrøret .. hvis det er sort får den for meget benzin.
2) check svømmerhøjden.
3) check at alt er samlet rigtigt.
4) er en 90-dysse måske for stor? det er ved ca. 1/2 til 3/4 gas
hoveddysen tager over fra nålen..

// Hans
--
http://ph33r.dk - Vejen til et fjollet liv

Lasse Skyum (30-08-2003)
Kommentar
Fra : Lasse Skyum


Dato : 30-08-03 15:29


Tak for tipsne Hans!

> 1) check tændrøret .. hvis det er sort får den for meget benzin.

Okay, det prøver jeg når det dejligt danske vejr igen tillader at gå udenfor
uden badebukser!

> 2) check svømmerhøjden.

Hmmm... den er jeg ikke helt med på?
Altså svømmeren i kaburatoren, men hvordan og hvorfor checke dens "højde"?

> 3) check at alt er samlet rigtigt.

Jo, det håber jeg da det er :-/

> 4) er en 90-dysse måske for stor? det er ved ca. 1/2 til 3/4 gas
> hoveddysen tager over fra nålen..

Tjah, det er jeg lidt i tvivl om... altså jeg havde en 85'er i før, men en
knallert mekaniker der fiksede noget med gaskablet sagde at den godt kunne
klare en lidt større dyse. Jeg har prøvet 85, 90 og 95... men kan faktisk
ikke mærke forskel på dem.

Det med at den dør sker kun hvis gassen skiftes hurtigt fra tomgang til fuld
gas... hvis der bare er lidt omdrejninger først, så tager den fint
omdrejninger.

--
Lasse







---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.507 / Virus Database: 304 - Release Date: 8/4/2003



Hans Joergensen (30-08-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 30-08-03 18:36

Lasse Skyum wrote:
>> 2) check svømmerhøjden.
> Hmmm... den er jeg ikke helt med på?
> Altså svømmeren i kaburatoren, men hvordan og hvorfor checke dens "højde"?

Hvis svømmerhøjden er instillet forkert vil der enten være for meget
eller for lidt benzin i svømmerhuset .. og så kan det blive ret
besværligt at få den til at køre ordentligt..

Dog kan der være det problem at for at indstille den korrekt skal
man have de tekniske data på kaburatoren ved hånden.. :)

> Det med at den dør sker kun hvis gassen skiftes hurtigt fra tomgang til fuld
> gas... hvis der bare er lidt omdrejninger først, så tager den fint
> omdrejninger.

Nåh .. så skal der nok ikke skiftes dysse med mindre den går over i
'4takt' før den dør..

// Hans
--
ringdingelingdingdingdingdingringelingeding

Lasse Skyum (30-08-2003)
Kommentar
Fra : Lasse Skyum


Dato : 30-08-03 20:42



> Hvis svømmerhøjden er instillet forkert vil der enten være for meget
> eller for lidt benzin i svømmerhuset .. og så kan det blive ret
> besværligt at få den til at køre ordentligt..
>
> Dog kan der være det problem at for at indstille den korrekt skal
> man have de tekniske data på kaburatoren ved hånden.. :)

Kan man ikke bare prøve lidt frem og tilbage?
Er det fordi den tømmer svømmerhuset for benzin i det man giver gas?

> > Det med at den dør sker kun hvis gassen skiftes hurtigt fra tomgang til
fuld
> > gas... hvis der bare er lidt omdrejninger først, så tager den fint
> > omdrejninger.
>
> Nåh .. så skal der nok ikke skiftes dysse med mindre den går over i
> '4takt' før den dør..

Okay, det eneste tidspunkt den 4-takter er når man kører ligeud eller ned af
bakke med under 3/4 gas. Hvis den får lidt modstand så plejer den at opføre
sig ordentligt, men det er muligvis også fordi jeg giver mere gas så...


--
Lasse



---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.507 / Virus Database: 304 - Release Date: 8/4/2003



Hans Joergensen (30-08-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 30-08-03 22:23

Lasse Skyum wrote:
> Okay, det eneste tidspunkt den 4-takter er når man kører ligeud eller ned af
> bakke med under 3/4 gas. Hvis den får lidt modstand så plejer den at opføre
> sig ordentligt, men det er muligvis også fordi jeg giver mere gas så...

Æhm .. hvad har du på af luftfilter?

Iøvrigt så må 2taktere gerne opføre sig underligt under lav
belastning.. men den burde stadig ikke dø under gasgivning med
mindre den enten får for meget eller for lidt benzin lige præcis når
du giver gas..

// Hans
--
ringdingelingdingdingdingdingringelingeding

Lasse Skyum (31-08-2003)
Kommentar
Fra : Lasse Skyum


Dato : 31-08-03 11:19



> > Okay, det eneste tidspunkt den 4-takter er når man kører ligeud eller
ned af
> > bakke med under 3/4 gas. Hvis den får lidt modstand så plejer den at
opføre
> > sig ordentligt, men det er muligvis også fordi jeg giver mere gas så...
>
> Æhm .. hvad har du på af luftfilter?

Jeg har bare standard som sidder på (Derbi Senda) men da jeg ikke kan få det
bakset helt ordentligt på plads kommer der måske lidt ekstra luft ind. (Ikke
meget dog)

> Iøvrigt så må 2taktere gerne opføre sig underligt under lav
> belastning.. men den burde stadig ikke dø under gasgivning med
> mindre den enten får for meget eller for lidt benzin lige præcis når
> du giver gas..

Altså, når jeg skruer luftskruen ud så kører den bedst men "dør" ved
pludselig fuld gas, men når den er skruet lidt ind så dør den ikke, men
4-takter lang ing i helvede :-/

--
Lasse




---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.507 / Virus Database: 304 - Release Date: 8/4/2003



Hans Joergensen (31-08-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 31-08-03 19:29

Lasse Skyum wrote:
> Altså, når jeg skruer luftskruen ud så kører den bedst men "dør" ved
> pludselig fuld gas, men når den er skruet lidt ind så dør den ikke, men
> 4-takter lang ing i helvede :-/

Hmm .. hvilket tyder på at dysen er en tand for stor, og at der ikke
er nok undertryk i luftfilter-siden synes jeg ...

// Hans
--
RD350 YPVS - Supporting global warming since 1985

Lasse Skyum (31-08-2003)
Kommentar
Fra : Lasse Skyum


Dato : 31-08-03 22:28

Jeg har set at man kan købe nogle luftfiltre hvor der kan indstilles på
luftgennenstrømningen... måske det kan hjælpe?


> Hmm .. hvilket tyder på at dysen er en tand for stor, og at der ikke
> er nok undertryk i luftfilter-siden synes jeg ...



---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.507 / Virus Database: 304 - Release Date: 8/4/2003



Hans Joergensen (31-08-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 31-08-03 23:22

Lasse Skyum wrote:
> Jeg har set at man kan købe nogle luftfiltre hvor der kan indstilles på
> luftgennenstrømningen... måske det kan hjælpe?

Måske...

// Hans
--
Leveret af http://enterprise-server.dk
"Vejen til en professionel løsning"

Ukendt (01-09-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-09-03 09:34

Men tak for hjælpen Hans!!




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408926
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste