INGEN brugbar viden om søvn
Fra : Bo Warming

Dato : 29-08-03 21:42

INGEN brugbar viden om søvn

Ovl Jes GErlach afslørede idag at de lærde intet ved om søvnproblemer, andet
end at piller gør skade.

Læge-blærerøvene taler om dyb søvn og drømmesøvn, men intet kan det bruges
til.

Søvnproblemer er symptom på anden ulykke.Den ulykke bliver ikke mindre af at
man iscenesætter søvn-regelmæssighed.

Når løgner-standen taler om at der sker reparations-processer i vævene under
søvnen, så udelader de den vigtige tilføjelse, at der er aldrig konstateret
manglende reparations-processer pga for lidt søvn.

Kun hvis folk hindres at sove i uger, opstår der overkommelige småproblemer.

" "Det er ingen lille kunst at sove - for at præstere den, må man være
vågen hele dagen" sagde den intenst kreative Nietzsche 1844-1900.

"Fatigue is the best pillow. Hindu proverb

--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N

Fra : Kim Høegh-Guldberg

Dato : 31-08-03 00:10

> [...]
> end at piller gør skade.
>

> Læge-blærerøvene taler om dyb søvn og drømmesøvn, men intet kan det bruges

Det kan vel formentligt bruges til yderligere forskning hvorved man kan
blive klogere på søvnen

> Søvnproblemer er symptom på anden ulykke.Den ulykke bliver ikke mindre af
at
> man iscenesætter søvn-regelmæssighed.

Har svært ved at indrømme det, men her er jeg til dels enig med dig.....

> [...]
konstateret
> manglende reparations-processer pga for lidt søvn.

Når folk ikke får nok søvn kollapser de da bare med de problemer det
medfører. Sover jeg for lidt i en længere periode, bliver jeg nemmere syg,
hvilket måske kunne have med de såkaldte reparations-processer at føre, uden
at jeg skal gøre mig meget klog på det. Men en tanke er det da.....

> Kun hvis folk hindres at sove i uger, opstår der overkommelige
småproblemer.

Tjaah...Hvis et kollaps er et småproblem, så har du vel ret. personligt kan
jeg da tydeligt mærke når jeg har fået for lidt søvn i en længere periode.
jeg tror på at dele af hjernen "stresser af" under søvnen mens andre dele
tager over. Personligt har jeg oplevet temmelig kraftige migræneanfald af
alt for lidt søvn, så at det ikke har nogen konsekvens at undvære sin søvn
giver jeg ikke meget for. At migræne så evt ikke er fysisk farligt mener jeg
ikke gør det til et småproblem. Et kraftigt migræneanfald er sgu ikke til at
spøge med. Har selv oplevet halvsidig delvis lammelse i et anfald.

> " "Det er ingen lille kunst at sove - for at præstere den, må man være
> vågen hele dagen" sagde den intenst kreative Nietzsche 1844-1900.

Den INTENST KREATIVE????? *LOL* Han har sikkert sagt en masse kloge ord i
tidens løb. Men meget af tiden har han vist også, som du Bo, snakket for at
få luft.