tjek dit IBAN nr gratis
Fra : Bo

Dato : 29-08-03 15:53

http://www.almisoft.de/iban.htm

download IBAN ( International Banking Account Number )

derved går dine penge ikke i forkerte "hænder"

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 29-08-03 16:39

"Bo" <Xbolten@ofir.dk> wrote in news:binpeg$77m$1@sunsite.dk

> http://www.almisoft.de/iban.htm
>
> download IBAN ( International Banking Account Number )
>
> derved går dine penge ikke i forkerte "hænder"

Er man kunde hos Nordea står det på kontoudtog og i netbanken :)

Nerd is a word only used by those who can’t pronounce ’Intellectual’.
- http://query.dk/permlink.php?link=1058129898

Fra : Daniel Birch

Dato : 29-08-03 17:08

> Er man kunde hos Nordea står det på kontoudtog og i netbanken :)

Det skal alle banker pr. 1. juli. Ellers oplyser de det nok gerne ved
henvendelse. Men værktøjet er muligvis brugbart for at finde _modtagers_
iban-nr hvis det ikke haves.

mvh
Daniel

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 29-08-03 19:15

> Det skal alle banker pr. 1. juli. Ellers oplyser de det nok gerne ved
> henvendelse. Men værktøjet er muligvis brugbart for at finde
> _modtagers_ iban-nr hvis det ikke haves.

Ellers er der også www.swift.com

Den har jeg brugt et par gange ved postordrekøb i udlandet hvor sælger
ikke har kendt andet end sit kontonummer og tilsyneladende ikke anet
hvad jeg har snakke om vedr. "nødvendige" bankinformationer ....

/A

Fra : Knud Berggreen

Dato : 01-09-03 19:54

On Fri, 29 Aug 2003 20:14:48 +0200, "Anders Majland
\(Replace DOT with . in address for reply by email\)"

Hvor kan du omregne på den site?

FUT: dk.penge

/Knud
--
Berggreen Service
Software Sales & Distribution in

Fra : lejevalby@tiscali.dk

Dato : 02-09-03 07:39

> Hvor kan du omregne på den site?

Omregner hvad ?

Jeg skrev at jeg bruger siten tilat slå finde den rigtige bank - der er
ok søgemuligheder

/A

Fra : Knud Berggreen

Dato : 05-09-03 21:17

On Tue, 2 Sep 2003 08:39:08 +0200, <lejevalby@tiscali.dk>
wrote:

>Omregner hvad ?
>
>Jeg skrev at jeg bruger siten tilat slå finde den rigtige bank - der er
>ok søgemuligheder

Nå, ok, men det viser jo ikke noget om IBAN-nummeret.
Og BIC-nummeret kan teoretisk set også være forskellig for
nogle afdelinger af samme bank.

/Knud

Fra : anders majland

Dato : 06-09-03 09:29

> Nå, ok, men det viser jo ikke noget om IBAN-nummeret.
> Og BIC-nummeret kan teoretisk set også være forskellig for
> nogle afdelinger af samme bank.

Da er nok ikke mange bankafdelinger der har samme addresse... Min
erfaring er at alle godt kan finde ud af at oplyse deres banks
addresse....

/A

Fra : Knud Berggreen

Dato : 07-09-03 09:52

On Sat, 6 Sep 2003 10:28:43 +0200, "anders majland"

>Da er nok ikke mange bankafdelinger der har samme addresse... Min
>erfaring er at alle godt kan finde ud af at oplyse deres banks
>addresse....

Jeg tror at du er kørt lidt af sporet?
Den adresse jeg taler om er BIC i forhold til SWIFT. I
teorien kan BIC godt være en anden end bankens generelle
SWIFT.
Og det, som det hele drejer sig om, er jo hvis man skal
sende nogle penge til en i udlandet som kun har oplyst sin
bank og sit normale kontonummer.

/Knud

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 29-08-03 17:06

Det samme hos Danske Bank og Sydbank
Flemming Jacobsen

Fra : P. Nielsen

Dato : 23-09-03 17:08

>http://www.almisoft.de/iban.htm
>
>download IBAN ( International Banking Account Number )
>
>derved går dine penge ikke i forkerte "hænder"

Som f.eks. dem der laver det der program ?

Hvad med at benytte det som bankerne tilbyder herhjemme ?

f.eks.
http://www.danskebank.dk/Link/InternationalBankAccountNumber#h