MS Windows
briani 27239
Win2000/WinXP opstart
Fra : DonE

Dato : 29-08-03 20:48

Hej
Jeg sidder lige med en pc hvorpå der er win2000 og WinXP
Win2000 vil ikke lade sig slette.
BIOS kan jeg ikke finde!
Esc, F1 F2 F3 F4 F5 F6 F7 (F8) F9 F10 F11 F12, Delete og Del vil den ikke
godtage!
F8 = Fejlsikkrettilstand.
Men, under opstart kan man vælge Win2000 og WinXP,
hvor kan jeg ellers sætte den til *kun* at starte men XP'en?
Har også prøvet med
[start] [kør] [cmd] og format c: Men den skriver bare noget med at dicken er
i brug!
Win98 Bootdisk virker heller ikke. Under opstarten skriver den at jeg skal
fjerne diske el. andre medier! Hjælp modtages

--

Venligst (nOOb) DonE

Fra : Thomas Blitz

Dato : 30-08-03 07:36

DonE wrote:

> [...]
> Win98 Bootdisk virker heller ikke. Under opstarten skriver den at jeg skal
> fjerne diske el. andre medier! Hjælp modtages

Start maskinen op i Windows XP
Gå ind i følgende:

Højreklik på Denne Computer
Vælg Faneblad: Avanceret
Under punkt: Start og Genoprettelse
   Vælg Indstilligner
Under menupunkt: Systemstart
   Her har du mulighed for at redigere i den bil der hedder BOOT.INI som
er en skjult fil på harddisken. Du kan se den i roden af dit C drev, ved
at slå, se alle filer til.
MEN vælg punktet REDIGER

Nu kommer der ngoet tekst op i et notesblok vindue

den skal se nogenlunde sådan her ud for kun at loade til et OS, værende
windows xp

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP
Professional" /fastdetect

Det du gør er at fjerne den linie der relaterer til windows 2000

Bemærk desuden at min udskrift af boot.ini indilerer at windows xp
ligger på mit C-drev ( deraf: partition(1) ), men hos dig kan den jo
ligge på D,E eller andre drev.
derfor skal din boot.ini ikke ligne min 100%. Du kan evt. have at der
udfor windows XP skal stå: partition(2)

Du kan evt. lige prøve at læse lidt her. Det er måske en smuel
forvirrende, men han viser da hvad det drejer sig om.

http://www.blackviper.com/Articles/OS/Multiboot/multiboot1.htm

Du har ikke fjernet windows 2000, du har bare umuligjort at loade til
windows 2000.
Du kan nu fjerne windows 2000, og såfremt det ligger på en selvstændig
harddisk, kan du jo bare formatere disken, husk dog at gemme vigtige
ting, hvis du har sådanne.
Venligst
Thomas

Fra : DonE

Dato : 30-08-03 09:53

Thomas Blitz skrev noget i stil med det her:
> Start maskinen op i Windows XP
> Gå ind i følgende:
>
> Højreklik på Denne Computer

Tak for svaret