Topcom Skyr@cer WBR 244 erfaringer
Fra : Jan Pedersen

Dato : 29-08-03 20:24

Hej

Nogen der kender subjekt og har godt eller dårligt at sige om den ?

Mvh

Jan

Fra : Thomas Damgaard

Dato : 29-08-03 20:54

"Jan Pedersen" <jped@privat.tdcadsl.invalid> wrote in message
> Hej
>
> Nogen der kender subjekt og har godt eller dårligt at sige om den ?
>
> Mvh
>
> Jan

Opdateret firmware.
http://www.topcom.net/support/downloads/body.php?cat=&catsub=48

Mvh
- Thomas

Fra : Frank Allan Rasmusse~

Dato : 30-08-03 16:27

Og er der andet end det pcmcia kort der kan udnytte de 44 Mbit?

Mvh
Frank

Fra : Kasper Hyllested

Dato : 30-08-03 13:25

"Thomas Damgaard" <thomas.damgaard@scum.dk> writes:
>Opdateret firmware.
>http://www.topcom.net/support/downloads/body.php?cat=&catsub=48

Ja, jeg er også på udkig efter info om denne router - den er jo på tilbud
i morgen i NETTO og passer netop til mine behov umiddelbart.

Men hvad betyder det, når der står, at version 3.0.0 firmware giver "4X
speed" - er det noget bundle af 4*11 Mbps-forbindelser eller hvad?

Det mest interessante er jo egentlig, om der er nogen, der har prøvet den
eller kan finde link til en test af signalstyrke etc. Eller måske gøre mig
og andre opmærksom på nogle mangler, som vi kommer til at ærgre os over,
når vi får den hjem?

Mange hilsner

Kasper Hyllested

Fra : Kanga

Dato : 30-08-03 23:24

On Sat, 30 Aug 2003 14:24:32 +0200, "Kasper Hyllested"
<hyllested@net.dialog.dk> wrote:

Jeg har nu købt subj. og kan bidrage lidt..

>Men hvad betyder det, når der står, at version 3.0.0 firmware giver "4X
>speed" - er det noget bundle af 4*11 Mbps-forbindelser eller hvad?

V3.3.0 var installeret i min, d.v.s den nyeste i skrivende stund.
Altså IKKE en hyldeveteran. Bravo, NETTO!

WinXP siger at connect er 22Mbps, det må vel så være 22 hver vej, så
at kalde det 44Mbps er vist et marketing-trick..
Dette er ved connect til det PC Card 3044 som også er på tilbud (hvis
der ellers er noget at spare (?).

> [...]
>og andre opmærksom på nogle mangler, som vi kommer til at ærgre os over,

Rækkevidde har jeg ikke testet endnu, købte først det hele i
eftermiddags.

Den mest umiddelbare skuffelse her er web-interfacet til
konfigurationen.
Det er ganske vist ret omfattende, men enten gør jeg noget forkert,
eller også skal der konfigureres i en ganske bestemt rækkefølge for at
det virker....(?)

Eksempel: Der er et MAC-filter til access-control, det kan sættes til
enable eller disable. Når sat til disable skulle det ifølge manualen
IKKE være helt disablet, men fungere som en positiv-liste, d.v.s kun
de MAC-adresser der er opført i listen skulle kunne få adgang. Ved
forsøg her ser dette dog ikke ud til at virke, en anden adapter end
den opførte på listen kan stadig connecte, selvom den ikke er i
listen....

Ved "enable" skulle filtret være negativ-liste, d.v.s at alle andre
end de der er opført i listen kan få adgang. dette ser ud til at
virke......

Bare det havde været omvendt..

Er dette den mest buggy FW der er set i år, eller har jeg lavet en hel
række Fejl40 i træk, HJÆLP!!

Kommentarer, guider og forslag modtages med tak!

mvh Jens

Fra : Kanga

Dato : 01-09-03 15:18

Nu fik jeg WEP slået til, så skal jeg bare finde ud af auth. /
access-control.

Har nogen fået MAC-filtret til at virke??

mvh Jens

Fra : Kanga

Dato : 01-09-03 15:31

mht WBR 244:

Kan nogen med erfaring give en hurtig opskrift på sikker opsætning mht
WEP, access-control og diverse? Faldgruber, Do's and Dont's....

Bare sådan at ikke alle og enhver wardriver kan bruge den til upload
af spam, warez og katteporno ;-}

Indtil det er klaret er den slukket når der ikke leges med den..

mvh Jens

Fra : Kasper Hyllested

Dato : 31-08-03 09:45

kanga@hopping.org writes:
>Jeg har nu købt subj. og kan bidrage lidt..

Ja, nu har jeg også selv investeret i dyret - og det ser ud til at den
bare kører her hos mig. Første gang jeg har prøvet noget netværksudstyr,
der vitterligt var plug-and-play

Jeg glæder mig til at teste rækkevidde på Wi-Fi etc.

Mange hilsner

Kasper Hyllested

Fra : Kaspar Brandt

Dato : 31-08-03 16:15

Men er der så nogen der ved om man kan nøjes med at bruge den som Accespoint
og IKKE som router? (jeg har allerede en ciscorouter og en schwitch der
virker fint, men skal have koblet et par naboer på uden at trække kabler)
VH Kaspar

Fra : Kaspar Brandt

Dato : 31-08-03 17:22

Jeg har fået svaret andetsteds - det kan man godt
Tak for hjælpen
Kaspar brandt

Fra : Kurt Bentsen

Dato : 31-08-03 16:11