/ Forside / Teknologi / Netværk / TCP/IP / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
TCP/IP
#NavnPoint
Per.Frede.. 4668
BjarneD 4017
severino 2804
pallebhan.. 1680
EXTERMINA.. 1525
xou 1455
strarup 1430
Manse9933 1419
o.v.n. 1400
10  Fijala 1204
Billig router med printerserver, hvilken ?
Fra : Hugo


Dato : 29-08-03 10:31

Jeg brænder efter at få en ny router istedet for min gamle Dlink.

Men denne her skal have printerserver indbygget så jeg ikke skal starte en
bestemt computer for at printe.

Den skal have USB port til printeren !

Den skal være UPnP da jeg ikke synes det er sjovt at bruge tid på
programmeringer ( læs, kan ikke finde ud af det :).

Og så skal den være billig, under 1000 kr.

Nogen der har et forslag........

Mvh. Hugo



 
 
Michael Rasmussen (29-08-2003)
Kommentar
Fra : Michael Rasmussen


Dato : 29-08-03 15:06

"Hugo" <hugoNOSPAM@privat.tdcadsl.dk> wrote:

>Jeg brænder efter at få en ny router istedet for min gamle Dlink.

Hva' er problemet med den gamle Dlink - Altså udover printserver, hva'
er det så lige du mangle ?!

>Men denne her skal have printerserver indbygget så jeg ikke skal starte en
>bestemt computer for at printe.

Fin ide - Hvilken printer har du ? Du skal nemlig lige være klar over
at en lang række printere enten ikke fungerer eller også fungerer
dårligt på printservere.

<mlr>

jens (29-08-2003)
Kommentar
Fra : jens


Dato : 29-08-03 15:45


"Michael Rasmussen" <mic@NO_SPAMdou.dk> skrev i en meddelelse

> >Jeg brænder efter at få en ny router istedet for min gamle Dlink.

Level One Fbr 1403tx er med printserver og fungerer betydeligt bedre end de
DIèr jeg har set.

> Hva' er problemet med den gamle Dlink - Altså udover printserver, hva'
> er det så lige du mangle ?!
>
> >Men denne her skal have printerserver indbygget så jeg ikke skal starte
en
> >bestemt computer for at printe.
>
> Fin ide - Hvilken printer har du ? Du skal nemlig lige være klar over
> at en lang række printere enten ikke fungerer eller også fungerer
> dårligt på printservere.

Er det ikke mest en "pilotfejl" ?
De fleste printerservere i routere kører Unixprint, det skal installeres
manuelt i Winmaskiner.....
Min fungerer glimragende med 3 xp, 1 w2k og en w2k3
Der er dog en bemærkning under opsætning om, at en Epson er det vist, ikke
dur sammen med den.

Mvh Jens



Asbjorn Hojmark (29-08-2003)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 29-08-03 23:49

On Fri, 29 Aug 2003 16:44:31 +0200, "jens" <mkg@jellingnet.dk>
wrote:

>> Du skal nemlig lige være klar over at en lang række printere
>> enten ikke fungerer eller også fungerer dårligt på printservere.

> Er det ikke mest en "pilotfejl" ?

Nej. Der er printere, der ikke kan fungere uden en 'host CPU' til
at lave det meste af arbejdet. De er typisk billigere end andre
printere.

-A
--
Heroes: Vint Cerf & Bob Kahn, Leonard Kleinrock, Robert Metcalfe, Jon Postel
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

jens (30-08-2003)
Kommentar
Fra : jens


Dato : 30-08-03 07:28


"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> skrev i en meddelelse

> > Er det ikke mest en "pilotfejl" ?
>
> Nej. Der er printere, der ikke kan fungere uden en 'host CPU' til
> at lave det meste af arbejdet. De er typisk billigere end andre
> printere.

Ja, min er en af dem mener jeg.....
Men det tager xp sig jo bare af, printserveren er installeret som en "lokal"
port, hvortil en hp840 er tilsluttet.
Spoolsv.exe ligger på alle mine maskiner og styrer udskrifter på den
"lokale" printer på port "sccup_p1"
Men det er Unix print, og det er ikke installeret på w2k og xp pr default.
Det skal tilføjes via "tilføj/fjern komponenter".

Mvh Jens



Hugo (29-08-2003)
Kommentar
Fra : Hugo


Dato : 29-08-03 16:06


"Michael Rasmussen" <mic@NO_SPAMdou.dk> skrev i en meddelelse

Hunden har gnasket omformeren istykker !

> Hva' er problemet med den gamle Dlink - Altså udover printserver, hva'
> er det så lige du mangle ?!

Pt. bruger jeg Epson Stylus, men når den skal skiftes på et tidspunkt
forventer jeg at den næste printer også har USB.

> Fin ide - Hvilken printer har du ? Du skal nemlig lige være klar over
> at en lang række printere enten ikke fungerer eller også fungerer
> dårligt på printservere.
>
> <mlr>

Mvh. Hugo



jens (29-08-2003)
Kommentar
Fra : jens


Dato : 29-08-03 16:39


"Hugo" <hugoNOSPAM@privat.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Pt. bruger jeg Epson Stylus, men når den skal skiftes på et tidspunkt
> forventer jeg at den næste printer også har USB.


Så dur Level One ikke, ingen USB port............

Mvh Jens



Hugo (29-08-2003)
Kommentar
Fra : Hugo


Dato : 29-08-03 16:49


"jens" <mkg@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse
news:binrt1$hqo$1@news.net.uni-c.dk...

Det ser ikke til at der overhovedet er nogen som har USB port !

> Så dur Level One ikke, ingen USB port............


Hugo




Jan Bachman (29-08-2003)
Kommentar
Fra : Jan Bachman


Dato : 29-08-03 16:51

>Det ser ikke til at der overhovedet er nogen som har USB port !

Du kunne jo forsøge med en "USB-->parallel port" omformerdims.

A.la. dette:
http://www.ebusinesscables.com/conversion_products.htm

/Jan

Lars (29-08-2003)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 29-08-03 19:44

On Fri, 29 Aug 2003 17:51:17 +0200, Jan Bachman
<ymerdyr@image.dk> wrote:

>>Det ser ikke til at der overhovedet er nogen som har USB port !
>
>Du kunne jo forsøge med en "USB-->parallel port" omformerdims.
>
>A.la. dette:
>http://www.ebusinesscables.com/conversion_products.htm

Og hvilken et af de kabler havde du forestillet skulle løse
problemet?

--
Lars,
<http://www.gaarde.org/acronyms/>

Jan Bachman (29-08-2003)
Kommentar
Fra : Jan Bachman


Dato : 29-08-03 20:12

>Og hvilken et af de kabler havde du forestillet skulle løse
>problemet?

Ved det ikke. Nærlæste ikke siden. Det var blot for at lufte den
mulighed, at der kunne eksistere en dims, der kunne sættes på
printerporten, der lavede forbindelsen om til USB.

/Jan

jens (29-08-2003)
Kommentar
Fra : jens


Dato : 29-08-03 20:34


"Jan Bachman" <ymerdyr@image.dk> skrev i en meddelelse
news:u19vkv85jst6n71ilp05g97k1jrbl8s6nq@4ax.com...
> >Og hvilken et af de kabler havde du forestillet skulle løse
> >problemet?
>
> Ved det ikke. Nærlæste ikke siden. Det var blot for at lufte den
> mulighed, at der kunne eksistere en dims, der kunne sættes på
> printerporten, der lavede forbindelsen om til USB.

Det mener jeg der gør..... fra HP til ca 1200kr, det er nok billigere at
købe en rigtig printer )

Mvh Jens



Lars (29-08-2003)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 29-08-03 21:31

On Fri, 29 Aug 2003 21:34:12 +0200, "jens" <mkg@jellingnet.dk>
wrote:

>Det mener jeg der gør..... fra HP til ca 1200kr, det er nok billigere at
>købe en rigtig printer )

Link?

--
Lars,
<http://www.gaarde.org/acronyms/>

jens (29-08-2003)
Kommentar
Fra : jens


Dato : 29-08-03 23:28


"Lars" <go_ahead..._spam_this_address@tlaloc.invalid> skrev i en meddelelse
news:3f4fb7f7$0$83052$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> On Fri, 29 Aug 2003 21:34:12 +0200, "jens" <mkg@jellingnet.dk>
> wrote:
>
> >Det mener jeg der gør..... fra HP til ca 1200kr, det er nok billigere at
> >købe en rigtig printer )
>
> Link?

Www.edbpriser.dk søg printserver.......

Mvh Jens



Lars (30-08-2003)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 30-08-03 15:08

On Sat, 30 Aug 2003 00:27:47 +0200, "jens" <mkg@jellingnet.dk>
wrote:

>> >Det mener jeg der gør..... fra HP til ca 1200kr, det er nok billigere at
>> >købe en rigtig printer )
>>
>> Link?
>
>Www.edbpriser.dk søg printserver.......

Ja, så kommer der (sjovt nok) en masse printservere, og det var
jo ikke det jeg spurgte efter et link til, vel?

--
Lars,
<http://www.gaarde.org/acronyms/>

jens (30-08-2003)
Kommentar
Fra : jens


Dato : 30-08-03 17:59


"Lars" <go_ahead..._spam_this_address@tlaloc.invalid> skrev i en meddelelse


> Ja, så kommer der (sjovt nok) en masse printservere, og det var
> jo ikke det jeg spurgte efter et link til, vel?


Enten gider du ikke læse hvad der står, søge på printserver og HP, eller den
er ikke imellem.
Jeg mener jeg så den en time før jeg sendte den post......

Her er en af dem jeg lige fandt.... Type: Printserver
Speed: 10/100Mbit/s
Connectors: 1x10BaseT / 100BaseTX (TP) / 1xUSB
Standard: 10BaseT/100BaseTX
Warranty: 2 Years
Producent varekode: SMC2622W-U

Evt : http://www.officeit.dk/default.asp?ProductGuid=SMC2622W-U

Mon ikke den har hvad der søges

Mvh Jens



Calle. (30-08-2003)
Kommentar
Fra : Calle.


Dato : 30-08-03 18:02

jens wrote:
> "Lars" <go_ahead..._spam_this_address@tlaloc.invalid> skrev i en
> meddelelse
>
>
>> Ja, så kommer der (sjovt nok) en masse printservere, og det var
>> jo ikke det jeg spurgte efter et link til, vel?
>
>
> Enten gider du ikke læse hvad der står, søge på printserver og HP,
> eller den er ikke imellem.
> Jeg mener jeg så den en time før jeg sendte den post......
>
> Her er en af dem jeg lige fandt.... Type: Printserver
> Speed: 10/100Mbit/s
> Connectors: 1x10BaseT / 100BaseTX (TP) / 1xUSB
> Standard: 10BaseT/100BaseTX
> Warranty: 2 Years
> Producent varekode: SMC2622W-U
>
> Evt : http://www.officeit.dk/default.asp?ProductGuid=SMC2622W-U
>
> Mon ikke den har hvad der søges
>
Nej, læs nu subject, så kan du se der søges efter en ROUTER med
indbygget printserver, og ikke en seperat printserver.

--
Calle



jens (30-08-2003)
Kommentar
Fra : jens


Dato : 30-08-03 19:50


"Calle." <Calle@fjernjyde.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, læs nu subject, så kan du se der søges efter en ROUTER med
> indbygget printserver, og ikke en seperat printserver.

Læs tråden.......

Mvh Jens



Lars (30-08-2003)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 30-08-03 18:25

On Sat, 30 Aug 2003 18:59:20 +0200, "jens" <mkg@jellingnet.dk>
wrote:

>> Ja, så kommer der (sjovt nok) en masse printservere, og det var
>> jo ikke det jeg spurgte efter et link til, vel?
>
>Enten gider du ikke læse hvad der står,

Selvfølgelig gider jeg det, det virker dog ikke som om du gider
læse hvad du selv svarede på.

I <news:u19vkv85jst6n71ilp05g97k1jrbl8s6nq@4ax.com> blev der
skrevet:
"Det var blot for at lufte den
mulighed, at der kunne eksistere en dims, der kunne sættes på
printerporten, der lavede forbindelsen om til USB"
hvortil du i <news:bio9l1$nr1$1@news.net.uni-c.dk> skriver:
"Det mener jeg der gør..... fra HP til ca 1200kr"

Dét produkt kunne jeg godt tænke mig at se et link til, ikke blot
en tilfældig printserver med USB interface (det er jo ikke
specielt usædvanligt), kan du give mig det?

>Her er en af dem jeg lige fandt.... Type: Printserver
>Speed: 10/100Mbit/s
>Connectors: 1x10BaseT / 100BaseTX (TP) / 1xUSB
>Standard: 10BaseT/100BaseTX
>Warranty: 2 Years
>Producent varekode: SMC2622W-U
>
>Evt : http://www.officeit.dk/default.asp?ProductGuid=SMC2622W-U
>
>Mon ikke den har hvad der søges

Ud fra navnet (SMC EZ Connect Wireless-Ready Print Server
SMC2622W-U) og ovenstående 'data' bliver det et "nej".

--
Lars,
<http://www.gaarde.org/acronyms/>

jens (30-08-2003)
Kommentar
Fra : jens


Dato : 30-08-03 19:56


"Lars" <go_ahead..._spam_this_address@tlaloc.invalid> skrev i en meddelelse


> Selvfølgelig gider jeg det, det virker dog ikke som om du gider
> læse hvad du selv svarede på.

Joe ?

> I <news:u19vkv85jst6n71ilp05g97k1jrbl8s6nq@4ax.com> blev der
> skrevet:
> "Det var blot for at lufte den
> mulighed, at der kunne eksistere en dims, der kunne sættes på
> printerporten, der lavede forbindelsen om til USB"

Ja.

> hvortil du i <news:bio9l1$nr1$1@news.net.uni-c.dk> skriver:
> "Det mener jeg der gør..... fra HP til ca 1200kr"

Ja.

> Dét produkt kunne jeg godt tænke mig at se et link til, ikke blot
> en tilfældig printserver med USB interface (det er jo ikke
> specielt usædvanligt), kan du give mig det?

Www.edbpriser.dk ,eller www.hp.com ?

Jeg kan ikke huske hvor jeg så det, jeg var ikke klar over det var vigtigt
at det lige var HP, da de mig bekendt har nogle særlige
egenskaber...............

> >Her er en af dem jeg lige fandt.... Type: Printserver
> >Speed: 10/100Mbit/s
> >Connectors: 1x10BaseT / 100BaseTX (TP) / 1xUSB
> >Standard: 10BaseT/100BaseTX
> >Warranty: 2 Years
> >Producent varekode: SMC2622W-U
> >
> >Evt : http://www.officeit.dk/default.asp?ProductGuid=SMC2622W-U
> >
> >Mon ikke den har hvad der søges
>
> Ud fra navnet (SMC EZ Connect Wireless-Ready Print Server
> SMC2622W-U) og ovenstående 'data' bliver det et "nej".

Den kan forbinde en USB printer med en Ethernet port, den er desuden
forberedt til trådløst net.

Jeg mener det er debateret om der findes en router med USB
printerport........

Jeg mener også den SMC kan hvad der er brug for, men der er masser af
fabrikanter jo, og SMC`s pris er nogenunde som de andre, at du ikke kan lide
den er da ok, find noget du kan lide så.

Mvh Jens



Lars (30-08-2003)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 30-08-03 20:17

On Sat, 30 Aug 2003 20:55:43 +0200, "jens" <mkg@jellingnet.dk>
wrote:

>> Selvfølgelig gider jeg det, det virker dog ikke som om du gider
>> læse hvad du selv svarede på.
>
>Joe ?

Vil du så ikke prøve at gøre det en ekstra gang? :

>> I <news:u19vkv85jst6n71ilp05g97k1jrbl8s6nq@4ax.com> blev der
>> skrevet:
>> "Det var blot for at lufte den
>> mulighed, at der kunne eksistere en dims, der kunne sættes på
>> printerporten, der lavede forbindelsen om til USB"
>>
>> hvortil du i <news:bio9l1$nr1$1@news.net.uni-c.dk> skriver:
>> "Det mener jeg der gør..... fra HP til ca 1200kr"

Igen, dét produkt kunne jeg godt tænke mig at se et link til.

>> Dét produkt kunne jeg godt tænke mig at se et link til, ikke blot
>> en tilfældig printserver med USB interface (det er jo ikke
>> specielt usædvanligt), kan du give mig det?
>
>Www.edbpriser.dk ,eller www.hp.com ?

Du er nødt til at være mere præcis, jeg kan ikke finde et sådant
produkt ("en dims, der kunne sættes på printerporten, der lavede
forbindelsen om til USB") nogen af de to steder.

>Jeg kan ikke huske hvor jeg så det, jeg var ikke klar over det var vigtigt
>at det lige var HP, da de mig bekendt har nogle særlige
>egenskaber...............

Nej, jeg er ligeglad med om det er HP, Aten, Edimax, D-link, SMC
eller et tilfældigt no-name produkt, jeg mener blot ikke et
sådant produkt ("en dims, der kunne sættes på printerporten, der
lavede forbindelsen om til USB") eksisterer, men jeg kunne da
godt tænke mig at se det hvis andre havde set et sådant.

>> Ud fra navnet (SMC EZ Connect Wireless-Ready Print Server
>> SMC2622W-U) og ovenstående 'data' bliver det et "nej".
>
>Den kan forbinde en USB printer med en Ethernet port, den er desuden
>forberedt til trådløst net.

Ja, og fint nok at den kan det, det var bare ikke en sådan ting
der blev omtalt i
<news:u19vkv85jst6n71ilp05g97k1jrbl8s6nq@4ax.com> og som du i
<news:bio9l1$nr1$1@news.net.uni-c.dk> mente at HP lavede. Det er
jo netop bare en printserver med USB (og mulighed for udvidelse
med et trådløst netkort).

>Jeg mener det er debateret om der findes en router med USB
>printerport........

Ja, det er jo netop selve hovedspørgsmålet. Indtil videre er der
ikke nogen der har kunnet pege på en sådan, Jan Bachman foreslog
så "en dims, der kunne sættes på printerporten, der lavede
forbindelsen om til USB" og du mente at HP lavede en sådan til
ca. 1200. Endnu en gang: Dét produkt vil jeg gerne have et link
til, ikke bare en printserver med USB.

>Jeg mener også den SMC kan hvad der er brug for, men der er masser af
>fabrikanter jo, og SMC`s pris er nogenunde som de andre, at du ikke kan lide
>den er da ok, find noget du kan lide så.

Jeg har intet problem med SMC, kender dem ikke og har ingen
planer om at købe nogen af deres produkter, men de laver da
sikkert ikke dårligere produkter end så mange andre.

--
Lars,
<http://www.gaarde.org/acronyms/>

jens (30-08-2003)
Kommentar
Fra : jens


Dato : 30-08-03 22:30


"Lars" <go_ahead..._spam_this_address@tlaloc.invalid> skrev i en meddelelse

> Ja, det er jo netop selve hovedspørgsmålet. Indtil videre er der
> ikke nogen der har kunnet pege på en sådan, Jan Bachman foreslog
> så "en dims, der kunne sættes på printerporten, der lavede
> forbindelsen om til USB" og du mente at HP lavede en sådan til
> ca. 1200. Endnu en gang: Dét produkt vil jeg gerne have et link
> til, ikke bare en printserver med USB.

Det afhænger jo af hvilken printerport der menes, den på en router sidende,
eller den på en printer..... ?

Jeg læste det vist som en dims der lavede usb om til ethernet........
Og jeg fulgte ikke Jan Bachman`s link til
http://www.ebusinesscables.com/conversion_products.htm

Hvor der også er de her : http://www.ebusinesscables.com/USB_Products.htm
mulighedder.
(der er jo et par i den rigtige retning.)

Den som sidder på min router er en LPT port, og den kan tilsluttes direkte
til en printer med rette kabel.

Lpt => Ethernet : http://www.pc-netto.dk/default.asp?ProductGuid=501350
Den vil så optage en rj45 port i switchen

En printer med USB har jo en .... USB port, der er en printserver som den
omtalte jo fin.
(Altså den fra forige post :
http://www.officeit.dk/default.asp?ProductGuid=SMC2622W-U )
Den vil også optage en rj45 i switchen

Der er så ikke brug for en router med printserver også...., i nogen af de 2
sidste tilfælde.

Man kan få kabler til lpt printere, der så tilsluttes til en i pcèn sidende
usb port, men tilsyneladende ikke en usb printer til en i pcèn/routeren
sidende lpt port.

Mvh Jens



Lars (30-08-2003)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 30-08-03 23:41

On Sat, 30 Aug 2003 23:29:49 +0200, "jens" <mkg@jellingnet.dk>
wrote:

>Det afhænger jo af hvilken printerport der menes, den på en router sidende,
>eller den på en printer..... ?

Eftersom spørgeren har en USB-printer (han vil gerne have en
router med indbygget printserver, men det skal være til USB), er
jeg ikke i tvivl om hvad der menes.

>Jeg læste det vist som en dims der lavede usb om til ethernet........

OK, så forstår jeg bedre dine henvisninger til printservere med
USB.

>Og jeg fulgte ikke Jan Bachman`s link til
>http://www.ebusinesscables.com/conversion_products.htm
>
>Hvor der også er de her : http://www.ebusinesscables.com/USB_Products.htm
>mulighedder.
>(der er jo et par i den rigtige retning.)

Njaej, der er et par i den 'forkerte retning' (i denne
sammenhæng):

<http://www.ebusinesscables.com/usb_to_parallel_converter.htm>
<http://www.ebusinesscables.com/USB_to_Female_DB25.htm>

Begge disse giver mulighed for at tilslutte parallel-printere til
et USB-stik, ikke omvendt.

>Den som sidder på min router er en LPT port, og den kan tilsluttes direkte
>til en printer med rette kabel.

Præcis, og den oprindelige spørger ville gerne have en router med
en printserver der havde USB, men det er åbenbart ikke så udbredt
endnu.

>Lpt => Ethernet : http://www.pc-netto.dk/default.asp?ProductGuid=501350
>Den vil så optage en rj45 port i switchen

Og denne ser ud til den skal sættes direkte i printeren, og det
er da også smart i nogle tilfælde (og upraktisk i andre), men den
skal jo også have noget strøm...

>En printer med USB har jo en .... USB port, der er en printserver som den
>omtalte jo fin.
>(Altså den fra forige post :
>http://www.officeit.dk/default.asp?ProductGuid=SMC2622W-U )
>Den vil også optage en rj45 i switchen

Ja, men så er der en ekstra boks der 'ligger og flyder' og en
ekstra strøm-adapter, og et ekstra kabel, og det kunne jo være
meget rart at slippe for det, hvilket man kunne hvis der var en
indbygget USB-printserver i routeren.

>Der er så ikke brug for en router med printserver også...., i nogen af de 2
>sidste tilfælde.

Nej, og strengt taget kan man da også købe en router, en
printserver & en switch (og måske senere et accesspoint) og løse
det på den måde, men nogen gange kan det nu være meget rart hvis
skidtet er indbygget i én boks.

>Man kan få kabler til lpt printere, der så tilsluttes til en i pcèn sidende
>usb port,

Ja.

> men tilsyneladende ikke en usb printer til en i pcèn/routeren
>sidende lpt port.

Nej, netop. :)

--
Lars,
<http://www.gaarde.org/acronyms/>

jens (30-08-2003)
Kommentar
Fra : jens


Dato : 30-08-03 23:52


"Lars" <go_ahead..._spam_this_address@tlaloc.invalid> skrev i en meddelelse


> Ja, men så er der en ekstra boks der 'ligger og flyder' og en
> ekstra strøm-adapter, og et ekstra kabel, og det kunne jo være
> meget rart at slippe for det, hvilket man kunne hvis der var en
> indbygget USB-printserver i routeren.

Jeg kan godt li bokse.... og strips
Det giver mulighed for at flytte lidt rundt med mellemrum.......

Og hjernegymnastik når der skal løses gotiske
ledningsføringer............

Mvh Jens



Lars (29-08-2003)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 29-08-03 21:30

On Fri, 29 Aug 2003 21:11:30 +0200, Jan Bachman
<ymerdyr@image.dk> wrote:

>>Og hvilken et af de kabler havde du forestillet skulle løse
>>problemet?
>
>Ved det ikke. Nærlæste ikke siden.

OK, grunden til jeg spurgte var blot at ingen af de kabler der
var på siden kunne bruges.

>Det var blot for at lufte den
>mulighed, at der kunne eksistere en dims, der kunne sættes på
>printerporten, der lavede forbindelsen om til USB.

Ja, det er da også muligt der gør, men jeg har aldrig set en
sådan dims.

--
Lars,
<http://www.gaarde.org/acronyms/>

Bjarne Christensen (30-08-2003)
Kommentar
Fra : Bjarne Christensen


Dato : 30-08-03 09:26


> Pt. bruger jeg Epson Stylus, men når den skal skiftes på et tidspunkt
> forventer jeg at den næste printer også har USB.

Hvis du alligevel skal ud og købe ny printer, kan du overveje at købe en HP
deskjet 6127 til 1756 kr.
Den har indbygget netkort til 4 maskiner - og printer særdeles fint og
hurtigt.




Bent Nielsen (29-08-2003)
Kommentar
Fra : Bent Nielsen


Dato : 29-08-03 17:35

Hugo wrote:
> Jeg brænder efter at få en ny router istedet for min gamle Dlink.
>
> Men denne her skal have printerserver indbygget så jeg ikke skal starte en
> bestemt computer for at printe.
>
> Den skal have USB port til printeren !
>
> Den skal være UPnP da jeg ikke synes det er sjovt at bruge tid på
> programmeringer ( læs, kan ikke finde ud af det :).
>
> Og så skal den være billig, under 1000 kr.
>
> Nogen der har et forslag........
>
> Mvh. Hugo
>
>
http://www.multitech.dk/edbvis.asp?id=NETPS101


Asbjorn Hojmark (29-08-2003)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 29-08-03 23:48

On Fri, 29 Aug 2003 11:30:39 +0200, "Hugo"
<hugoNOSPAM@privat.tdcadsl.dk> wrote:

> Men denne her skal have printerserver indbygget så jeg ikke
> skal starte en bestemt computer for at printe.

Start lige med at checke, om din printer faktisk understøtter
det.

Der er printere, fx. såkaldte 'Windows-printere', hvor store dele
af arbejdet med printet udføres af pc'en, og hvor printere er tæt
på ingenting værd uden en tænkt pc med softwaren installeret.

-A
--
Heroes: Vint Cerf & Bob Kahn, Leonard Kleinrock, Robert Metcalfe, Jon Postel
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

staabien (19-09-2003)
Kommentar
Fra : staabien


Dato : 19-09-03 07:08

"Hugo" skrev d. 29-08-03 10:31 dette indlæg :
> Jeg brænder efter at få en ny router istedet for min gamle Dlink.
>
> Men denne her skal have printerserver indbygget så jeg ikke skal
starte en
> bestemt computer for at printe.
>
> Den skal have USB port til printeren !
>
> Den skal være UPnP da jeg ikke synes det er sjovt at bruge tid på
> programmeringer ( læs, kan ikke finde ud af det :).
>
> Og så skal den være billig, under 1000 kr.
>
> Nogen der har et forslag........
>
> Mvh. Hugo
>
Jeg tror denne her kan bruges.
http://www.escodirect.com/index.html?target=p_349.html&lang=en-us

Problemet er bare, at jeg ikke selv har kunne finde en forhandler i
Danmark.

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Hugo (19-09-2003)
Kommentar
Fra : Hugo


Dato : 19-09-03 11:12

Rigtig flot ! Det er svaret på mit ønske. Jeg har forsøgt at lægge en
bestilling ind i denne E-shop på Malta, men det er ikke lykkedes endnu.l

Jeg har søgt via Google men heller ikke fundet den i Danmark.

Hugo

"staabien" <staabien.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:3f6a9e13$0$48915$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Hugo" skrev d. 29-08-03 10:31 dette indlæg :
> > Jeg brænder efter at få en ny router istedet for min gamle Dlink.
> >
> > Men denne her skal have printerserver indbygget så jeg ikke skal
> starte en
> > bestemt computer for at printe.
> >
> > Den skal have USB port til printeren !
> >
> > Den skal være UPnP da jeg ikke synes det er sjovt at bruge tid på
> > programmeringer ( læs, kan ikke finde ud af det :).
> >
> > Og så skal den være billig, under 1000 kr.
> >
> > Nogen der har et forslag........
> >
> > Mvh. Hugo
> >
> Jeg tror denne her kan bruges.
> http://www.escodirect.com/index.html?target=p_349.html&lang=en-us
>
> Problemet er bare, at jeg ikke selv har kunne finde en forhandler i
> Danmark.
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408946
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste