/ Forside / Teknologi / Udvikling / Java Scripts / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Java Scripts
#NavnPoint
molokyle 5410
Klaudi 2799
smorch 2439
kim 1360
Harlekin 1134
bentjuul 984
gibson 800
severino 695
Random 675
10  konsulent.. 626
Tvunget frame
Fra : Olav Noksagt


Dato : 29-08-03 08:05

Hej
Jeg vil blot høre om der er nogen der kender et raffineret javascript man
kan placere i sin side, som så tvinger siden ind i den oprindelige frame?

Jeg tænker her på problemet med at søgemaskiner kan finde sider i frames, og
når man så åbner mangler navigationen.

GoLive har indbygget funktionen men jeg synes koden er for lang og kringlet,
og øjensynligt ikke virker i alle browsere.

Jeg behøver ikke få kommentarer om hvor åndsvagt det er med frames - jeg vil
bare gerne have lidt hjælp

Olav


 
 
Olav Noksagt (29-08-2003)
Kommentar
Fra : Olav Noksagt


Dato : 29-08-03 09:05

Olav Noksagt skrev:

Tillæg:
Jeg har f.eks. en index.html (med frames venstre og hojre), en
navigation.html og en forside.html .

Golive laver en kode der for "forside.html" hedder nedenstående, fyldt med
csactions og csactionitem og jeg kan overhovedet ikke gennemskue hvor meget
der er nødvendigt. Kan det ikke barberes ned?

Olav

-------------------
<html>

<head>
<meta http-equiv="content-type"
content="text/html;charset=ISO-8859-1">
<title>Welcome to Adobe GoLive 5</title>
<csactionitem name="BB74D4470"></csactionitem>
<csactions>
<csaction name="BB74D4470" class="FrameMaker" type="onload"
val0="index.html" val1="hojre">
</csactions>
<csscriptdict>
<script><!--
CSInit = new Array;
function CSScriptInit() {
if(typeof(skipPage) != "undefined") { if(skipPage) return; }
idxArray = new Array;
for(var i=0;i<CSInit.length;i++)
idxArray[i] = i;
CSAction2(CSInit, idxArray);}
CSStopExecution = false;
function CSAction(array) {
return CSAction2(CSAct, array);
}
function CSAction2(fct, array) {
var result;
for (var i=0;i<array.length;i++) {
if(CSStopExecution) return false;
var actArray = fct[array[i]];
if (actArray == null) return false;
var tempArray = new Array;
for(var j=1;j<actArray.length;j++) {
if((actArray[j] != null) && (typeof(actArray[j]) == "object") &&
(actArray[j].length == 2)) {
if(actArray[j][0] == "VAR") {
tempArray[j] = CSStateArray[actArray[j][1]];
}
else {
if(actArray[j][0] == "ACT") {
tempArray[j] = CSAction(new Array(new
String(actArray[j][1])));
}
else
tempArray[j] = actArray[j];
}
}
else
tempArray[j] = actArray[j];
}
result = actArray[0](tempArray);
}
return result;
}
CSAct = new Object;

// Script copyright 1999, Adobe Systems Incorporated. All rights reserved.

function frameP(action) {
if(parent.frames.length==0) {
var
fileName=window.location.href.substring(window.location.href.lastIndexOf("/"
)+1,window.location.href.length);
window.location.href=action[1]+"?"+action[2]+"="+fileName;
} else {
if(top.location.search!="") {
var
sFrame=top.location.search.substring(1,top.location.search.indexOf("="));

if(name==sFrame) {
var
sName=top.location.search.substring(top.location.search.indexOf("=")+1,top.l
ocation.search.length);
var
fileName=window.location.href.substring(window.location.href.lastIndexOf("/"
)+1,window.location.href.length);
if(fileName!=sName) {
location=sName;
}
}
}
}
}

// --></script>
</csscriptdict>
<csactiondict>
<script><!--
CSInit[CSInit.length] = new Array(frameP,/*URL*/ 'index.html','hojre');

// --></script>
</csactiondict>
</head>

<body bgcolor="#ffffff" onload="CSScriptInit();">
<p>Forside</p>
</body>

</html>


Henrik Stidsen (29-08-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 29-08-03 12:32

Olav Noksagt <noksagt_fjerndette@hotmail.com> wrote in
news:BB74C7C1.D220%noksagt_fjerndette@hotmail.com

> Jeg vil blot høre om der er nogen der kender et raffineret
> javascript man kan placere i sin side, som så tvinger siden ind
> i den oprindelige frame?

<script type="text/javascript">
   if (top.location == self.location){top.location =
"http://den.rigtige.adr/hvor/siden/er/med/frames"}
</script>

Jeg sku mene det virker, det er ikke testet.

--
..: Henrik Stidsen - http://hs235.dk/ - http://hs235.dk/blog/ ::...
Nerd is a word only used by those who can’t pronounce ’Intellectual’.
- http://query.dk/permlink.php?link=1058129898

Lasse Reichstein Nie~ (29-08-2003)
Kommentar
Fra : Lasse Reichstein Nie~


Dato : 29-08-03 12:47


Henrik Stidsen <nospamforme@hs235.dk> writes:

> <script type="text/javascript">
>    if (top.location == self.location){top.location =
> "http://den.rigtige.adr/hvor/siden/er/med/frames"}
> </script>
>
> Jeg sku mene det virker, det er ikke testet.

Det skulle have gode chancer. Det tilfælde hvor en side er
indlejret i en anden version af sig selv, er formodentlig
så sjælden at det ikke giver et problem.

Ellers kan man nøjes med testen "(top == self)". Det er objekter, og
objekter er unikke, så det er kun hvis man selv er top at det matcher.

Det fanger selvfølgelig ikke hvis man er sat ind i ANDRES frames, men
det er et andet problem.

/L
--
Lasse Reichstein Nielsen - lrn@hotpop.com
Art D'HTML: <URL:http://www.infimum.dk/HTML/randomArtSplit.html>
'Faith without judgement merely degrades the spirit divine.'

Henrik Stidsen (29-08-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 29-08-03 15:02

Lasse Reichstein Nielsen <lrn@hotpop.com> wrote in
news:ekz465zm.fsf@hotpop.com

> Det fanger selvfølgelig ikke hvis man er sat ind i ANDRES
> frames, men det er et andet problem.

Der kan man jo så skifte "self.location" ud med adressen på
framesettet.

--
..: Henrik Stidsen - http://hs235.dk/ - http://hs235.dk/blog/ ::...
Nerd is a word only used by those who can’t pronounce ’Intellectual’.
- http://query.dk/permlink.php?link=1058129898

Olav Noksagt (29-08-2003)
Kommentar
Fra : Olav Noksagt


Dato : 29-08-03 12:52

Henrik Stidsen skrev:

> Olav Noksagt <noksagt_fjerndette@hotmail.com>:>
>> Jeg vil blot høre om der er nogen der kender et raffineret
>> javascript man kan placere i sin side, som så tvinger siden ind
>> i den oprindelige frame?

> <script type="text/javascript">
> if (top.location == self.location){top.location =
> "http://den.rigtige.adr/hvor/siden/er/med/frames"}
> </script>
>
> Jeg sku mene det virker, det er ikke testet.

Hej Henrik
Så vidt jeg kan se vil man så blot blive dirigeret hen hvor den oprindelige
frame er - og altså ikke vise den fundne side.
Det JEG tænker på er at den skal loade den fundne side i det rigtige
frameset - altså: Hvis jeg har en
index.html (indeholder venstre og højre frame)
menu.html (i venstre frame)
forside.html (i højre frame)
adresser.htm (beregnet til højre frame)

På forside.html er der et link til adresser.html . Når man skal have fat i
adresser.html er det således kun ske ved at klikke på linket.

Det script jeg skal bruge i adresser.html skal altså kunne tage index.htmls
frameset og placere sig selv i højre frame og trække navigation.html ind i
venstre frame.

Det virker på det script jeg sendte tidligere - men det er bare en
kæmpekode...

Forvirret? Det er også svært at forklare

Olav


Ukendt (29-08-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-08-03 15:43

On 29 Aug 2003 09:05:11 +0200, Olav Noksagt
<noksagt_fjerndette@hotmail.com> wrote:

> Jeg vil blot høre om der er nogen der kender et raffineret javascript man
> kan placere i sin side, som så tvinger siden ind i den oprindelige frame?
>
> Jeg tænker her på problemet med at søgemaskiner kan finde sider i frames, og
> når man så åbner mangler navigationen.

Ja, igen

Hvis nu den besøgende kun har brug for,
at se den side han har fundet !
Hvad skal han så med navigationen ?

Det er ret utænkeligt, at hvis en søger på "Peter Petersen",
og finder siden med Peter Petersen,
så vil han bagefter travle hele sitet igennem !!

Det smarte er at sætte et link til forsiden i bunden af hver side,
så kan man komme videre hvis man vil det.

Jeg ser det utallige gange på mit site:
Folk har søgt på et navn, fundet siden (med billdet)
klikker og ser måske næste side ... og smutter igen ...

Andre klikker på linket til forsiden, det virker fint !
Hvis man skal kunne bookmarke en side i et framesæt skal dette
tilføjes på siden:

<body onload="if(document.all||document.getElementById)
top.document.title=this.document.title;">

Og jeg har heller ikke brug at at vide at det ikke virker i
skodbrowser dit og dat



--

find clausen
www.photopress.dk

Henrik Stidsen (29-08-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 29-08-03 16:34

find clausen <> wrote in
news:mvoukv050ic03ut6dlb6dhfglf3mhb28ah@4ax.com

> Hvis nu den besøgende kun har brug for,
> at se den side han har fundet !
> Hvad skal han så med navigationen ?

Finde de andre sider på siden han måske har brug for ? - få helheden
istedet for blot en delmængde ?

> Det er ret utænkeligt, at hvis en søger på "Peter Petersen",
> og finder siden med Peter Petersen,
> så vil han bagefter travle hele sitet igennem !!

Nej det er faktisk ikke helt utænkeligt.

--
..: Henrik Stidsen - http://hs235.dk/ - http://hs235.dk/blog/ ::...
Nerd is a word only used by those who can’t pronounce ’Intellectual’.
- http://query.dk/permlink.php?link=1058129898

Erik Ginnerskov (30-08-2003)
Kommentar
Fra : Erik Ginnerskov


Dato : 30-08-03 16:14


<find clausen> skrev

> Hvis man skal kunne bookmarke en side i et framesæt skal dette
> tilføjes på siden:
>
> <body onload="if(document.all||document.getElementById)
> top.document.title=this.document.title;">

Nej, det vil ikke bookmarke noget eller for den sags skyld vise adressen på
en enkeltside indlæst i et rammesæt. Det vil derimod bevirke, at indholdet
af <title></title> i pågældende side vil overrule framesættets titel i
browservinduet.

--
Med venlig hilsen
Erik Ginnerskov
http://www.hjemmesideskolen.dk - http://www.html-faq.dk
http://hjem.get2net.dk/egin



Ukendt (30-08-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 30-08-03 17:35

On Sat, 30 Aug 2003 17:13:33 +0200, "Erik Ginnerskov"
<egin@SPAMKILLoncable.dk> wrote:

> Nej, det vil ikke bookmarke noget eller for den sags skyld vise adressen på
> en enkeltside indlæst i et rammesæt. Det vil derimod bevirke, at indholdet
> af <title></title> i pågældende side vil overrule framesættets titel i
> browservinduet.

Test før du taler .... ,-)

--

find clausen
www.photopress.dk

Lasse Reichstein Nie~ (30-08-2003)
Kommentar
Fra : Lasse Reichstein Nie~


Dato : 30-08-03 18:04

find clausen <> writes:

> Test før du taler .... ,-)

Nu har jeg testet. Det gør præcist hvad Erik siger.
/L
--
Lasse Reichstein Nielsen - lrn@hotpop.com
Art D'HTML: <URL:http://www.infimum.dk/HTML/randomArtSplit.html>
'Faith without judgement merely degrades the spirit divine.'

Ukendt (30-08-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 30-08-03 21:08

On 30 Aug 2003 19:03:57 +0200, Lasse Reichstein Nielsen
<lrn@hotpop.com> wrote:

> Nu har jeg testet. Det gør præcist hvad Erik siger.

Ok, det gider vi ikke spilde mere tid på,
det virker her, og det er fint nok for mig )

--

find clausen
www.photopress.dk

Erik Ginnerskov (31-08-2003)
Kommentar
Fra : Erik Ginnerskov


Dato : 31-08-03 00:02


<find clausen> skrev
>
> Test før du taler .... ,-)

Det er testet - gennem flere år, da Hjemmesideskolen var lagt i frames. Blev
sideløbende gennem endnu flere år testet på min private hjemmeside, der også
dengang var lagt i frames.

--
Med venlig hilsen
Erik Ginnerskov
http://www.hjemmesideskolen.dk - http://www.html-faq.dk
http://hjem.get2net.dk/egin



Ukendt (31-08-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 31-08-03 13:43

On Sun, 31 Aug 2003 01:02:05 +0200, "Erik Ginnerskov"
<egin@SPAMKILLoncable.dk> wrote:

> Det er testet - gennem flere år, da Hjemmesideskolen var lagt i frames. Blev
> sideløbende gennem endnu flere år testet på min private hjemmeside, der også
> dengang var lagt i frames.

Så sku' du lige kikke ind forbi mit site ...
Der er ikke nogen problemer,
næsten alt er i frames, og kan findes på Google ...
og bookmarkes.

Det der er lidt træls er, er "bedrevidende" tågehorn her i grupperne
tuder ørene fulde på nye der spørger, med noget vrøvl, som de har hørt
eller læst, men bare ikke taget sig tid til, teste og lave ordentligt
så det virker. !

Og skrønen bliver ekkoet i en uendelighed.

--

find clausen
www.photopress.dk

Benny Nissen (31-08-2003)
Kommentar
Fra : Benny Nissen


Dato : 31-08-03 14:41


<find clausen> skrev i en meddelelse
news:a1r3lvoc8uqvnj0k2mp0qjjid8bd4vnvgn@4ax.com...
> On Sun, 31 Aug 2003 01:02:05 +0200, "Erik Ginnerskov"
> <egin@SPAMKILLoncable.dk> wrote:
>
> > Det er testet - gennem flere år, da Hjemmesideskolen var lagt i frames.
Blev
> > sideløbende gennem endnu flere år testet på min private hjemmeside, der
også
> > dengang var lagt i frames.
>
> Så sku' du lige kikke ind forbi mit site ...
> Der er ikke nogen problemer,
> næsten alt er i frames, og kan findes på Google ...
> og bookmarkes.
>
> Det der er lidt træls er, er "bedrevidende" tågehorn her i grupperne
> tuder ørene fulde på nye der spørger, med noget vrøvl, som de har hørt
> eller læst, men bare ikke taget sig tid til, teste og lave ordentligt
> så det virker. !

Hvad virker ?
Jeg har lige bookmarket http://www.photopress.dk/press/bw/bw-21.html og når
jeg åbner siden er der ingen menu. Hvordan skal jeg så navigere rundt ?

Prøv lige at finde en pænere tone i dit sprog. Nybegyndere har da også ret
til at vide, hvilke ulemper der er ved frames.

--
Benny



Ukendt (31-08-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 31-08-03 15:45

On Sun, 31 Aug 2003 15:41:18 +0200, "Benny Nissen"
<news@bennynissen.dk> wrote:

> Hvad virker ?
> Jeg har lige bookmarket http://www.photopress.dk/press/bw/bw-21.html og når
> jeg åbner siden er der ingen menu. Hvordan skal jeg så navigere rundt ?

Er du blind ????

--

find clausen
www.photopress.dk

Benny Nissen (31-08-2003)
Kommentar
Fra : Benny Nissen


Dato : 31-08-03 15:57


<find clausen> skrev i en meddelelse
news:ce24lvcttobhfi4q8gbosfkckhs515ankh@4ax.com...
> > Hvad virker ?
> > Jeg har lige bookmarket http://www.photopress.dk/press/bw/bw-21.html og
når
> > jeg åbner siden er der ingen menu. Hvordan skal jeg så navigere rundt ?
>
> Er du blind ????

Næ, men hvad har det med sagen at gøre. Kan du ikke lige skrue lidt ned for
den frembrusende tone.
Se screenshot på:
http://bennynissen.dk/screenshot/photo.gif

Der er sgu' ingen navigation.

--
Benny



Ukendt (31-08-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 31-08-03 14:34

On Sun, 31 Aug 2003 01:02:05 +0200, "Erik Ginnerskov"
<egin@SPAMKILLoncable.dk> wrote:

> Det er testet - gennem flere år, da Hjemmesideskolen var lagt i frames. Blev
> sideløbende gennem endnu flere år testet på min private hjemmeside, der også
> dengang var lagt i frames.

Så sku' du lige kikke ind forbi mit site ...
Der er ikke nogen problemer,
næsten alt er i frames, og kan findes på Google ...
og bookmarkes.

Det der er lidt træls er, at bedrevidende tågehorn her i grupperne
tuder ørene fulde på nye der spørger, med noget vrøvl, som de har hørt
eller læst, eller som var sandt for lang tid siden ...

Og skrønen bliver ekkoet i en uendelighed.

--

find clausen
www.photopress.dk

Jens Gyldenkærne Cla~ (31-08-2003)
Kommentar
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~


Dato : 31-08-03 15:31

find clausen skrev:

> Så sku' du lige kikke ind forbi mit site ...
> Der er ikke nogen problemer,
> næsten alt er i frames, og kan findes på Google ...
> og bookmarkes.

- sålænge man bruger IE6. Bookmark-delen virker ikke i Mozilla (jeg
har ikke prøvet med IE<6).

> Det der er lidt træls er, at bedrevidende tågehorn her i
> grupperne tuder ørene fulde på nye der spørger, med noget
> vrøvl, som de har hørt eller læst, eller som var sandt for
> lang tid siden ...

Nej, det der for alvor er træls er når nogle folk forfalder til
personangreb og overdrivelser i stedet for at argumentere for deres
sag. Erfarne folk kan godt tage fejl, men den troværdighed man har
i en gruppe afhænger af mere end et enkelt indlæg. I denne gruppe
har jeg 7 indlæg skrevet af dig. Sammenlign det med Erik Ginnerskov
37 og Lasse Reichsteins 110 (i en periode fra ca. juni 2003). Dine
kommentarer om "bedrevidende tågehorn" er ikke med til at forbedre
din egen troværdighed.

FUT: dk.admin.netikette
--
Jens Gyldenkærne Clausen
Svar venligst under det du citerer, og citer kun det der er
nødvendigt for at forstå dit svar i sammenhængen. Se hvorfor og
hvordan på http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Ukendt (31-08-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 31-08-03 15:47

On Sun, 31 Aug 2003 16:30:54 +0200, "Jens Gyldenkærne Clausen"
<jens@gyros.invalid> wrote:

> - sålænge man bruger IE6. Bookmark-delen virker ikke i Mozilla (jeg
> har ikke prøvet med IE<6).

Alt andet end IE6 er mig 99 % ligegyldigt .....

--

find clausen
www.photopress.dk

Knud Gert Ellentoft (31-08-2003)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 31-08-03 15:58

find clausen <> skrev :

>Alt andet end IE6 er mig 99 % ligegyldigt .....

Så er det jo godt, at der er nogen, der kan være ligeglade med
din side.

Og at du kan genere IE-brugere, som ikke kan finde ud af slå det
fra, med <meta http-equiv="Page-Enter"
content="blendTrans(Duration=1.0)">

Det er rigtig træls med dette på siderne.
--
Knud

Benny Nissen (31-08-2003)
Kommentar
Fra : Benny Nissen


Dato : 31-08-03 16:01


<find clausen> skrev i en meddelelse
news:mh24lv8hsacki81gf561t3gctv3nqtjere@4ax.com...
> On Sun, 31 Aug 2003 16:30:54 +0200, "Jens Gyldenkærne Clausen"
> <jens@gyros.invalid> wrote:
>
> > - sålænge man bruger IE6. Bookmark-delen virker ikke i Mozilla (jeg
> > har ikke prøvet med IE<6).
>
> Alt andet end IE6 er mig 99 % ligegyldigt .....
>
Nåe, måske for dig, men det er det ikke for andre.
Derfor kan du da ikke skrive, at det virker. Det gør det jo slet ikke i alle
tilfælde.
Forøvrigt ser din side sådan ud i IE. Ikke særlig interessant ;-(
http://bennynissen.dk/screenshot/photo1.gif

--
Benny



Ukendt (31-08-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 31-08-03 15:50

On Sun, 31 Aug 2003 16:30:54 +0200, "Jens Gyldenkærne Clausen"
<jens@gyros.invalid> wrote:

> I denne gruppe
> har jeg 7 indlæg skrevet af dig. Sammenlign det med Erik Ginnerskov
> 37 og Lasse Reichsteins 110 (i en periode fra ca. juni 2003).

Nåeh ... kvantitet er bedre en kvalitet, jaså ... ))))))))

--

find clausen
www.photopress.dk

Ryan Kristensen (31-08-2003)
Kommentar
Fra : Ryan Kristensen


Dato : 31-08-03 16:45

> Og jeg har heller ikke brug at at vide at det ikke virker i
> skodbrowser dit og dat

Der findes bedre måder, at gøre opmærksom på, at MS skider hul i alle regler og kører deres eget løb.
Hvis man kommer med et eksempel der kun virker i IE, burde man IMO oplyse det, måske ikke ligefrem "tude ørene fulde på de nye der
spørger, med vrøvl, som" rent faktisk kunne tænkes at de interesserede sig for - dvs. andet end IE.

--
Ryan



Jens Gyldenkærne Cla~ (31-08-2003)
Kommentar
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~


Dato : 31-08-03 23:43

find clausen skrev:

> Nåeh ... kvantitet er bedre en kvalitet, jaså ... ))))))))

Nej, saglighed er bedre end larm.


--
Jens Gyldenkærne Clausen
Svar venligst under det du citerer, og citer kun det der er
nødvendigt for at forstå dit svar i sammenhængen. Se hvorfor og
hvordan på http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Svend Tofte (01-09-2003)
Kommentar
Fra : Svend Tofte


Dato : 01-09-03 03:19

Ok, en masse stoej her i traaden. Anyways, kan ikke lide frames, men ville
lige give et loesning forslag alligevel.

http://www.xs4all.nl/~ppk/js/intro.html

Naar man kommer ind paa siden, siger den

This site is supposed to be in frames.

Hvor "frames" er et link. Klikker man paa det, kommer menuen frem, uden af
den side man sad og kiggede paa forsvinder. Plus, saa er beskeden med
frames der ikke mere. Virker som en god loesning, paa et svaert problem.
Virker lige umiddelbart i Opera og IE. Han bruger udelukkende JavaScript.
Han sender siden man er paa, med i en querystring (?altdetbagefter), og
parser den ud, i sin hoved frame. Simpelt.

Mvh,
Svend

Ryan Kristensen (01-09-2003)
Kommentar
Fra : Ryan Kristensen


Dato : 01-09-03 13:04

> Ok, en masse stoej her i traaden. Anyways, kan ikke lide frames, men ville
> lige give et loesning forslag alligevel.

Jeg har også lige leget lidt her i nat, ved ikke om det kan bruges:
http://www.composmentis.dk/frames/side2.html

--
Ryan



Olav Noksagt (01-09-2003)
Kommentar
Fra : Olav Noksagt


Dato : 01-09-03 13:32

Ryan Kristensen skrev:

> Jeg har også lige leget lidt her i nat, ved ikke om det kan bruges:
> http://www.composmentis.dk/frames/side2.html
>
> --
> Ryan

Det virker øjensynligt - det skal jeg lige ha' skilt ad for at forstå det!
Det kræver bare et javascript i index-filen - og så et i hver
"højreside-fil", så vidt jeg kan se - og det er den samme kode i alle
"højreside-filer"?

Det ser godt ud, og tak for det!

Olav


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste