Skærme
Fijala 3554
Apple cinema Vs. de andre 20" bøller.
Fra : SNiP

Dato : 29-08-03 07:39

Hej
Kan en Apple Cinema bruges sammen med en PC? Det skulle der vel ikke være
nogen ben i vel?

Og nu til 64.000 kroners spørgsmålet.

Hvem vinder i parløb mellem Apple Cinema display, Hitachi CML200UXWB og LG
LCD 2010P

Jeg har valgt disse tre da de nogenlunde er til at holde ud og se på (design
mæssigt, jeg er design luder)
Kan helt klart bedst lide Apple skærmens fremtoning

Men jeg skal jo også gerne ikke få hovedpine af at glo ind i skærmen. Så
hvad siger de kloge?

Jeg skal lige nævne at jeg ikke spiller computerspil, bruger en ganske
almindelig PC, og planlægger et Radeon kort med DVI udgang som opgradering
sammen med den nye skærm ( Har i dag en IIyama 15" tft og et *fnis* TNT2
kort)

Happy posting!
/J

Fra : Thomas Madsen

Dato : 29-08-03 12:18

SNiP skrev:

> Kan en Apple Cinema bruges sammen med en PC? Det skulle der vel
> ikke være nogen ben i vel?

Du kan få en adapter.

Der er en god anmeldelse af skærmen her:
<http://www.computer-darkroom.com/acd/acd.htm>

Nede i bunden står der:

Madsen.

Fra : SNiP

Dato : 01-09-03 11:58

"Thomas Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in message

> Du kan få en adapter.
>
> Der er en god anmeldelse af skærmen her:
> <http://www.computer-darkroom.com/acd/acd.htm>
>
> Nede i bunden står der:

Tak for anmeldelsen, uheldigvis fik den mig til at blive overbevist om at
det er 23" HD typen jeg har behov for og ikke 20'" cinema typen.. ;)

Nu er 17K imidlertidigt en rimelig voldsom udskrivning synes jeg.
Dette har fået mig til at revudere mit behov. Jeg spiller som sagt næsten
aldrig computer spil, men kunne måske fristes til at gøre det i nær fremtid.

Så derfor, response time ( jeg antager at denne spec er et produkt af rise
time og fall time for TFT panelet?) den svinger mellem 15 og 50 mS for de
billigere paneler. Hvor stor betydning har det for brugen i det daglige?

/J

Fra : Thomas Madsen

Dato : 01-09-03 12:52

SNiP skrev:

> Tak for anmeldelsen, uheldigvis fik den mig til at blive
> overbevist om at det er 23" HD typen jeg har behov for og ikke
> 20'" cinema typen.. ;)

Når du først har prøvet en widescreen-skærm, så tror jeg aldrig at
du vil gå tilbage til en almindelig skærm igen, men er du nu sikker
på at dit grafikkort kan levere 1920 x 1200 i DVI?

> [...]
> af rise time og fall time for TFT panelet?) den svinger mellem 15
> og 50 mS for de billigere paneler. Hvor stor betydning har det for

Det har vel en hel del at sige når du f.eks. kigger DVD-film eller
spiller spil hvor hurtige bevægelser kan resultere i spor (trailing)
hvis responstiden er for høj. Jeg ved dog ikke hvad responstiden på
en 23" Apple HD Cinema Display er. Jeg ved ikke engang hvilken type
paneler de benytter.

Madsen.