Hvor købes billig renselem til skorsten
Fra : Kåre

Dato : 25-08-03 08:43

Hej NG

Jeg har en muret skorsten hvor jeg skal have skiftet renselemmen.
Jeg tog en tur i byggemarkedet og købte en. Prisen var temmelig skræmmende i
forhold til hvad jeg havde forventet. Måske fordi der stod Morsø på den???

Den sidder på loftet, så om der står det ene eller det andet på den er
ligegyldigt, bare den er billig.
Nogen der kan give et bud på hvor jeg får fat i sådan en, eller bare i
hvilket prisleje en almindelig renselem koster?

Den er rektangulær med målene ca- 20x25

pft
Kåre

Fra : N/A

Dato : 25-08-03 09:57

Fra : Kåre

Dato : 25-08-03 09:57

> Jeg gav 500kr monteret for en ekstra renselem(da jeg fik en isodor
> foring i) - Så selve lågen kan vel ikke koste alverden...

Nej vel?
Jeg gav 555,- bare for lemmen. Jeg var en anelse rystet.

Så jeg søger en billigere en, og så skal jeg i byggemarkedet for at få mine
penge tilbage for den anden.

Kåre

Fra : Peter C.

Dato : 25-08-03 14:43

> Nej vel?
> Jeg gav 555,- bare for lemmen. Jeg var en anelse rystet.

Øjøj...er den lavet i titanium eller hva´ ?

Jeg har for ca 6 mdr. siden købt sådan en renselem til montering oppe på
loftet (det var enten sådan en, eller trin på taget)
Det er med dobbeltlem (også en Morsø), og jeg gav vist lige omkring 300,-
svjh.

Har du evt. prøvet andre byggemarkeder ?

MVH Peter C.

Fra : Jesper Hansen

Dato : 25-08-03 13:27

Kåre wrote:
> [...]
> forhold til hvad jeg havde forventet. Måske fordi der stod Morsø på den???

Her - nederst:
http://www.olt.dk/Katalog/Skorstenselementer/skorstenselementer_enkelt.htm

Hertil kommer selvfølgelig fragt. Jeg ved heller ikke hvad der "følger
med", men du kan jo ringe til dem - om formiddagen.

Mvh

Jesper.

Fra : Karsten

Dato : 25-08-03 19:21

Hej
Jeg købte en hos min skorstensfejer for omkring 350 kr inkl moms

hilsen
Karsten

Fra : Kåre

Dato : 27-08-03 06:04

"Kåre" <info@raffish.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forhold til hvad jeg havde forventet. Måske fordi der stod Morsø på den???

Så lykkedes det. I råd og Dåd fandt min kone en til 241,- (Morsø støbejern
som den jeg købte til 556,-, bare ikke galvaniseret).
Sidst jeg var der for at spørge om en renselem, havde de kun kvadratiske. På
den anden side, så vidste sælgeren der solgte til min kone ikke hvad
forskellen var på kvadratisk og rektangulær...

Kåre