/ Forside / Interesser / Dyr / Hunde / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Hunde
#NavnPoint
Birgitta 19198
Nordsted1 6865
bevi54 6505
Jernladyen 4457
dova 4371
qfha 3911
knh15 3385
k.j.k 3376
ans 3077
10  vaxen 2670
udbetaling af forsikring efter aflivning?
Fra : Pia J


Dato : 26-08-03 09:57

Jeg står i den situation, at hvis ikke min hund får det bedre af den
behandling vi er i gang med, vil det være mest humant at aflive hende :(

Dyrlægen samler i øjeblikket regningen sammen, så jeg får en samlet faktura
til forsikringen når forløbet er afsluttet.

Er der nogen som har prøvet at få udbetalt forsikring efter hundens død? Er
der nogen problemer i dette, eller kommer de og siger, at det kun gælder når
hunden lever?

Pengene er selvfølgelig ikke det værste i denne sag, men jeg kan også godt
bruge 5000+ til noget andet...

:Pia


 
 
Liv Wallentinsen (26-08-2003)
Kommentar
Fra : Liv Wallentinsen


Dato : 26-08-03 11:40

Jeg har en hund som da den var 4 mnd ble syk. Vansker med å stå og reise
seg. Dyrlegen kunne ikke finne noe galt til tross for mange
røntgenundersøkelser. Omsider fikk jeg via en annen veterinær vite at min
hund led av OCD, og at han mente at ved en operasjon ville hunden kunne
lever et godt liv uten smerter. Andre veterinærer ville avlive valpen, men
da jeg fikk denne beskjeden satte jeg i gang. Hunden ble operert, og er i
dag ett år gammel. Det kostet meg en formue (5000,- bare lommerusk!) og
selv om hun enda har et stykke igjen før muskulatur og sener er skikkelig
utviklet, så leker hunden, den svømmer og den klatrer i ulendt terreng og er
en veldig glad aktiv valp. Hva det kostet meg av uro, slit, fortvilelse
mens det verste sto på kan ingen tenke seg. Den økonomiske biten er et
kapittel for seg. Jeg mener at hvis hunden kan få et godt liv uten smerter
ved en spesiell behandling, og eier har tid anledning og økonomi til dette
så ville iallefall jeg gjør som jeg gjorde. Forsikringen dekket en
tredjedel av mine utgifter, hadde jeg avlivet, ville jeg få alle regninger
før operajsonen dekket pluss livsforsikring. Dette er et valg som alle
hundeiere bør kunne mulighet for å vurdere i samråd med veterinær. Når det
gjelder ditt spørsmål om du får dyrlegeregningen dekket etter at hunden er
død ville jeg tro at det ville du. Det eneste som jeg kanskje lurer på er
om intervallet mellom behandling og avlivning vil kunne avgjøre noe i den
retningen.

-liv
"Pia J" <ngspam@ofir.dk> wrote in message
news:3f4b210e$0$252$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> Jeg står i den situation, at hvis ikke min hund får det bedre af den
> behandling vi er i gang med, vil det være mest humant at aflive hende :(
>
> Dyrlægen samler i øjeblikket regningen sammen, så jeg får en samlet
faktura
> til forsikringen når forløbet er afsluttet.
>
> Er der nogen som har prøvet at få udbetalt forsikring efter hundens død?
Er
> der nogen problemer i dette, eller kommer de og siger, at det kun gælder
når
> hunden lever?
>
> Pengene er selvfølgelig ikke det værste i denne sag, men jeg kan også godt
> bruge 5000+ til noget andet...
>
> :Pia
>



Pia J (26-08-2003)
Kommentar
Fra : Pia J


Dato : 26-08-03 11:54


"Liv Wallentinsen" <livmw@online.no> wrote in message
news:ING2b.17192$os2.241298@news2.e.nsc.no...
> Jeg har en hund som da den var 4 mnd ble syk. Vansker med å stå og reise
> seg. Dyrlegen kunne ikke finne noe galt til tross for mange
> røntgenundersøkelser. Omsider fikk jeg via en annen veterinær vite at min
> hund led av OCD, og at han mente at ved en operasjon ville hunden kunne
> lever et godt liv uten smerter. Andre veterinærer ville avlive valpen,
men
> da jeg fikk denne beskjeden satte jeg i gang. Hunden ble operert, og er i
> dag ett år gammel

Jeg har sandelig heller ikke tænkt mig at give op lige med det samme. Jeg
skal også prøve at beslutte om vores sædvanlige dyrlæge skal have lov at
åbne knæet, eller om jeg skal finde en "ekspert". Måske er det kun et
forfængeligt håb, at det kan give hende bedre chancer.

I sidste ende er det jo mest af egoistiske og sentimentale årsager, at man
lader hunden leve, men hun har så meget appetit på livet at jeg slet ikke
kan bære at slukke for lyset med mindre det er absolut nødvendigt.

Det er også svært når man får så forskellige beskeder. Det ene sted læser
man om artroskopi på hundeknæ, den næste dyrlæge siger, det er ikke en
særlig god metode netop på knæ, fordi de ser anderledes ud på hunde end på
mennesker, og man kan ikke se ret meget.

:Pia


Liv Wallentinsen (26-08-2003)
Kommentar
Fra : Liv Wallentinsen


Dato : 26-08-03 14:31


"Pia J" <ngspam@ofir.dk> wrote in message
news:3f4b3c5e$0$251$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
>
..
>
> Det er også svært når man får så forskellige beskeder. Det ene sted læser
> man om artroskopi på hundeknæ, den næste dyrlæge siger, det er ikke en
> særlig god metode netop på knæ, fordi de ser anderledes ud på hunde end på
> mennesker, og man kan ikke se ret meget.

Jeg tror en operasjon av haseleddene som min hund gjennomgikk er ganske
vanskelig, men det kan også gjelde knærne? Min ekspertveterinær operer
begge deler med gode resultater

-liv
>
> :Pia
>



Pia J (26-08-2003)
Kommentar
Fra : Pia J


Dato : 26-08-03 14:50


"Liv Wallentinsen" <livmw@online.no> wrote in message
news:ThJ2b.17262$os2.241939@news2.e.nsc.no...
> Jeg tror en operasjon av haseleddene som min hund gjennomgikk er ganske
> vanskelig, men det kan også gjelde knærne? Min ekspertveterinær operer
> begge deler med gode resultater


Det er RIGTIG svært at skulle vælge dyrlæge til det her! Man vil jo gerne
stole på sin sædvanlige dyrlæge - men... hvis der nu alligevel var en som
var dygtigere?

:Pia


Michael Hjorth (26-08-2003)
Kommentar
Fra : Michael Hjorth


Dato : 26-08-03 13:56

"Pia J" <ngspam@ofir.dk> wrote in message news:<3f4b210e$0$252$bc7fd3c@news.sonofon.dk>...
> Jeg står i den situation, at hvis ikke min hund får det bedre af den
> behandling vi er i gang med, vil det være mest humant at aflive hende :(
>
Helt sikkert, der er ingen grund til at lade dyret lide af
sentimentale årsager, selvom det er en frygteligt svær beslutning.
>
> Dyrlægen samler i øjeblikket regningen sammen, så jeg får en samlet faktura
> til forsikringen når forløbet er afsluttet.
>
> Er der nogen som har prøvet at få udbetalt forsikring efter hundens død? Er
> der nogen problemer i dette, eller kommer de og siger, at det kun gælder når
> hunden lever?
>
Ja, det har jeg. Det er der ikke noget problem i, men du skal
selvfølgelig huske at anmelde sagen til selskabet inden du opsiger
forsikringen!
>
> Pengene er selvfølgelig ikke det værste i denne sag, men jeg kan også godt
> bruge 5000+ til noget andet...

Ja, til en ny hund måske

Michael.

Pia J (26-08-2003)
Kommentar
Fra : Pia J


Dato : 26-08-03 14:03


"Michael Hjorth" <mhjorth1@netscape.net> wrote in message

> Ja, det har jeg. Det er der ikke noget problem i, men du skal
> selvfølgelig huske at anmelde sagen til selskabet inden du opsiger
> forsikringen!

Tak - klart nok. Det er en del af vores indboforsikring, så den løber
alligevel til næste maj...

> > Pengene er selvfølgelig ikke det værste i denne sag, men jeg kan også
godt
> > bruge 5000+ til noget andet...
>
> Ja, til en ny hund måske

Det har jeg så ikke lige lyst til foreløbig. Eller tid for den sags skyld
(efter den første svor jeg, ikke vinterhvalp igen og timelang tissetræning i
iskold vind...) - jeg arbejder hjemme og synes ikke jeg plejer at få lavet
ret meget det første halve år efter hvalpens ankomst.... :) Hundene er kun
hhv 16 mdr og 2½, så det er ikke længe siden, jeg havde "barsel" sidst...

:Pia


Michael Hjorth (26-08-2003)
Kommentar
Fra : Michael Hjorth


Dato : 26-08-03 20:47

On Tue, 26 Aug 2003 15:02:55 +0200, Pia J wrote:

>

>> Ja, til en ny hund måske
>
> Det har jeg så ikke lige lyst til foreløbig. Eller tid for den sags skyld
> (efter den første svor jeg, ikke vinterhvalp igen og timelang tissetræning i
> iskold vind...)

OK, det kan jeg godt forstå, det er et stort arbejde og det er helt
sikkert sjovere om sommeren Der gik nu ikke så lang tid efter vi fik
aflivet vores før jeg begyndte at tale om at få en ny.

> jeg arbejder hjemme og synes ikke jeg plejer at få lavet
> ret meget det første halve år efter hvalpens ankomst.... :) Hundene er kun
> hhv 16 mdr og 2½, så det er ikke længe siden, jeg havde "barsel" sidst...


Det er godt nok tidligt at have så alvorlige problemer med hunden. Min var
8 år, så selv om vi skulle af med ham tidligere end vi havde regnet med så
havde vi da trods alt haft glæde af ham i mange år.

Nå men, held og lykke med behandlingen. Vi må da håbe det ikke er nødvendigt
at aflive hunden.

Michael.

Lars Hoffmann (26-08-2003)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 26-08-03 14:03


"Pia J" <ngspam@ofir.dk> escribió en el mensaje
news:3f4b210e$0$252$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> Er
> der nogen problemer i dette, eller kommer de og siger, at det kun
gælder når
> hunden lever?

Hvad står der i din forsikringspolice?
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann



Pia J (26-08-2003)
Kommentar
Fra : Pia J


Dato : 26-08-03 14:20


"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote in message
news:bifllq$8kboi$1@ID-163022.news.uni-

> Hvad står der i din forsikringspolice?
>

Ja, det var jo den jeg ikke kunne finde - og ringer man og spørger, så
logger de vel samtalen - <G>.

:Pia


Zemma Luise Zimling ~ (27-08-2003)
Kommentar
Fra : Zemma Luise Zimling ~


Dato : 27-08-03 08:46

Hej Pia.

Som tidligere medarbejder i et forsikringsselskab, ved jeg, at det faktisk
er temmelig normalt, at folk ringer ind og beder om at få deres policer
tilsendt igen, da de er kommet til at smide dem væk eller de er bortkommet
på anden vis.
Langt de fleste selskaber har efterhånden også fået lagt deres vilkår ud på
nettet, så du der har mulighed for at læse dig til, hvordan du er dækket.

Du har ret i, at samtalen vil nok blive logget, da man jo ikke kan gå ind i
et computersystem og genererer netop din police uden, at det højest
sandsynlig datostemples. Men da der jo her er tale om en helt legal
forespørgsel og ikke ressearch til svindel, så er det vel også fuldstændig
lige meget?

Husk, at som forbruger har du købt en vare, som du ALTID er i din gode ret
til at få oplysninger/forklaringer om, hvis du er i tvivl om noget. Vi får
ikke gode forsikringsselskaber, hvis vi ikke som forbruger selv stiller
nogle krav.

Med venlig hilsen,
Zemma Luise Zimling Westh
Pia J <ngspam@ofir.dk> wrote in message
news:3f4b5eb8$0$248$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
>
> "Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote in message
> news:bifllq$8kboi$1@ID-163022.news.uni-
>
> > Hvad står der i din forsikringspolice?
> >
>
> Ja, det var jo den jeg ikke kunne finde - og ringer man og spørger, så
> logger de vel samtalen - <G>.
>
> :Pia
>



René Kofoed (29-08-2003)
Kommentar
Fra : René Kofoed


Dato : 29-08-03 10:37


"Pia J" <ngspam@ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:3f4b210e$0$252$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> Jeg står i den situation, at hvis ikke min hund får det bedre af den
> behandling vi er i gang med, vil det være mest humant at aflive hende :(
>
> Dyrlægen samler i øjeblikket regningen sammen, så jeg får en samlet
faktura
> til forsikringen når forløbet er afsluttet.
>
> Er der nogen som har prøvet at få udbetalt forsikring efter hundens død?
Er
> der nogen problemer i dette, eller kommer de og siger, at det kun gælder
når
> hunden lever?
>
> Pengene er selvfølgelig ikke det værste i denne sag, men jeg kan også godt
> bruge 5000+ til noget andet...
>
> :Pia

Hej Pia.
Det gør mig ondt, at høre med Molly.
Hvad er den specifikke stillede diagnose på hende ?
Jeg ved ikke noget om, det du spørger om, med hensyn til forsikring.
Men i andre indlæg kommer du ind på, en anden dyrlæge.
Jeg har kun hørt rosende ord om Kenn fra Fakse. Har en veninde som kun
bruger ham, når det drejer sig om bevægapperatetet. Tror nok han er en af de
førende dyrlæger på dette område. Det kunne være en mulighed, at kontaktet
ham.
Håber af hjertet, at du får lov til at beholde kære Molly.
Mange medfølende hilsner fra
Susanne.(Korsør)



Pia J (29-08-2003)
Kommentar
Fra : Pia J


Dato : 29-08-03 14:54


"René Kofoed" <r-kofoed@image.dk> wrote in message news:3hF3b.62359

> Hvad er den specifikke stillede diagnose på hende ?

Indtil videre kun artrose. Der er muligvis sket en yderligere skade for
nylig, men nu er hun i behandling med cartrofen, og så begynder man ikke at
skære, da det kan give bivirkninger.


> Jeg har kun hørt rosende ord om Kenn fra Fakse. Har en veninde som kun
> bruger ham, når det drejer sig om bevægapperatetet.

Hvis det er hende med rottweilerne, så har jeg snakket med hende ude på AA
:) Det er altid rart at høre gode anbefalinger. Jeg har også hørt meget om
Sloth.

Jeg vil være helt sikker på, der ikke er nogen tvivl om hvad hendes knæ skal
blive til, så det ER besluttet at sende hende til specialist, hvis der skal
lukkes op. Hun skal ikke aflives fordi en dyrlæge ikke "tør" rode med det.
Men heller ikke reddes til et liv i bur naturligvis.

Håber det går godt med dine dejlige vapser? Max elsker at komme med ned og
svømme 3 gange om ugen, han kender vejen og piver hele turen gennem Næstved.

:Pia


René Kofoed (29-08-2003)
Kommentar
Fra : René Kofoed


Dato : 29-08-03 20:37



>
> Hvis det er hende med rottweilerne, så har jeg snakket med hende ude på AA
> :) Det er altid rart at høre gode anbefalinger. Jeg har også hørt meget om
> Sloth.
>
Hej Pia.
Ja, det er hende.
Den diagnose du skrev, kan du "oversætte" den??
Det går fint med "vapserne". Xawier er nu en meget stor "lille" hund på 40
kg. Han betegnes, grundet sin unge alder, som stram, af
dyrlægen.(foderstand). Er dog lige til den tynde side, så du kan nok regne
ud, at han er blevet stor!!
Vi får dog hverken gået ture eller trænet meget i denne tid, pga min store
mave.
Håber at, Molly snart er ovenpå igen.
MVH Susanne.



Pia J (30-08-2003)
Kommentar
Fra : Pia J


Dato : 30-08-03 21:05


"René Kofoed" <r-kofoed@image.dk> wrote in message news:xXN3b.62565

> Den diagnose du skrev, kan du "oversætte" den

arthrose = slidgigt

Som hos mennesker kan det være

1. arveligt - jeg begynder fx selv at mærke tegn på det bla. i mine hænder,
som min mor og mormor
2. opstå pga ekstrem overbelastning især i voksealderen (cykle med hunden
mens den er hvalp fx)
3. opstå efter traume, dvs. en lokal skade som fx et brud eller et knækket
korsbånd som gør knæet ustabilt.

Pia


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408946
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste