Hjælp til : At komme på internettet :(
Fra : [Anders And]

Dato : 28-08-03 15:27

G'dag :)

Jeg har 2 computere : PC1 (XP PRO) og PC2 (Win98SE). De er begge sat i en
router/switch(?) - som så igen
er sat i et ADSL-modem med en fast opkobling tilknyttet.

PC1 har IP : 192.168.1.1 (255.255.255.0)
PC2 har IP : 192.168.1.2 (ditto)
PC2 har også et ext. 56K-modem tilsluttet - det bruges af noget software,
der kalder et firma op.

PC1 kan uden problemer komme på internettet, men PC2 kan ikke. Der sker bare
ikke noget, når jeg starter
en browser op .. troede bare, der skulle strøm på .. og kabler skulle
trækkes, meen ....
... er der nogen, der ved noget, der kan hjælpe mig videre?

Er det noget med antal opkoblede maskiner af gangen (TDC = udbyder) at gøre?
Skal routeren konfigureres (hvilken IP-adresse bruger den?)?
... eller .. eller .. eller ...

Fra : BB

Dato : 28-08-03 15:44

"[Anders And]" <mouse@andeby.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> trækkes, meen ....
> .. er der nogen, der ved noget, der kan hjælpe mig videre?

---klip---

Prøv at gå i egenskaber for internet (kontrolpanel). Prøv fanen
forbindelser..
Det må være der hunden ligger begravet....

VH
Brian Bjerg
København

*Remove NOSPAM in my mail address for personal mail.*
Norton AntiVirus is sending my email.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 28-08-03 16:24

[Anders And] wrote:
> Jeg har 2 computere : PC1 (XP PRO) og PC2 (Win98SE). De er begge sat
> i en router/switch(?)

Hvorfor (?) - er du ikke sikker på om det er en router/switch eller kun
en switch, som er nok på TDC's forbindelser med flere IP-adresser.

> [...]
> trækkes, meen ....
> .. er der nogen, der ved noget, der kan hjælpe mig videre?

Er du sikker på at browseren er sat til at bruge ADSL'en - og ikke
forsøger at bruge dit modem ?

> Er det noget med antal opkoblede maskiner af gangen (TDC = udbyder)
> at gøre?

Ikke med kun 2 PC'er og router.

Hvis du ikke havde router - men kun switch - og kun en IP-adresse, så
ville du kun kunne få en PC på ad gangen.

--
M.v.h. Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: http://www.jve.dk

Fra : Mr. Endeavour

Dato : 28-08-03 19:25

Jan Vestergaard wrote:

> Hvorfor (?) - er du ikke sikker på om det er en router/switch eller
> kun en switch, som er nok på TDC's forbindelser med flere IP-adresser.

Det er noget med Sisco ..

> Er du sikker på at browseren er sat til at bruge ADSL'en - og ikke
> forsøger at bruge dit modem ?

Hvordan sætter jeg den op til at bruge ADSL-forbindelsen - og ikke
modem'et?