W2K - deling af drev ?
Fra : ab

Dato : 28-08-03 12:52

Hos en bekendt resulterer deling af C-drevet ikke i, at noget deles. Der
kommer heller ikke noget symbol, der "tager hånd om" drevet ?

Hvad mon årsagen kan være ?

ab

Fra : Peter Jensen

Dato : 28-08-03 12:53

SP niveau ?

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 28-08-03 14:04

"ab" <ab_brs@FJERNDETTEtdcadsl.dk> crashed Echelon writing

> Hos en bekendt resulterer deling af C-drevet ikke i, at noget deles. Der
> kommer heller ikke noget symbol, der "tager hånd om" drevet ?
>
> Hvad mon årsagen kan være ?

Har I fjernet std. sharet?

Std. share er at drevene under NT4/2K/XP er alle drev på harddiske skjult
sharet, fx. C$.

--
Bjarke Andersen

Fra : ab

Dato : 28-08-03 15:15

> SP niveau ?

Alle opdateringer er foretaget.

> Har I fjernet std. sharet?
>
> Std. share er at drevene under NT4/2K/XP er alle drev på harddiske skjult
> sharet, fx. C$.

Nej, der er ikke fjernet noget og valget af deling medfører også forslaget
"C$" - der genstartes og intet sker.

ab

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 28-08-03 15:47

> Nej, der er ikke fjernet noget og valget af deling medfører også
> forslaget "C$" - der genstartes og intet sker.

Læs det jeg skrev. Fx. C$ laver en skjult deling, der ikke kan ses på
netværket, medmindre man på anden maskine skriver det manuelt \\PC1\c$.

NT kræver det skjulte share er der.

Hvis det skal være en deling som kan ses, skal du klikke på nyt share og
udfylde felterne. På den måde vil det så køre med 2 share på samme tid.

--
Bjarke Andersen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-08-03 16:19

Bjarke Andersen skrev:

>NT kræver det skjulte share er der.

XP siger ikke noget til at jeg fjerner det på alle drev. Min LAN
virker fint uden.

Det er faktisk en potentiel risiko for man har som standard fuld
kontrol over alle andre maskiner på samme LAN.

--
Bertel