/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
Kortoverv.. 510
10  arne.jako.. 510
Advarsel mod kabelnettet.dk
Fra : Nielsen


Dato : 27-08-03 13:16

Jeg vil hermed advare mod kabelnettet.dk.

Baggrunden herfor er følgende:
Jeg har haft webhotel hos dem i omkring 2 år. Her var det tekniske sådant
set iorden, men servicen var virkelig ringe (noget ringe teknisk viden om
webhotellet og emailede stort set aldrig tilbage, hvis de gjorde, skete det
først efter lang tids venten).

Men balladen med kabelnettet.dk opstod først for alvor, da jeg havde opsagt
mit abonnement. At jeg vitterligt HAVDE opsagt mit abonnement blev mundtligt
bekræftet fra én af deres ansatte i deres såkaldte "bogholderi" - i
anførselstegn, forklaring følger: Efter opsigelsen skiftede jeg til en
anden webhotel-udbyder, men til trods for at min opsigelse som nævnt var
blevet mundtlig bekræftet, samt at det også blev bekræftet at opsigelsen var
rettidig (dvs. inden jeg havde bundet mig til en næste periode hos
kabelnettet.dk), HAR KABELNETTET INDTIL VIDERE SENDT 3 REGNINGER FOR NÆSTE
PERIODE !!!

Ja, normalt plejer jeg nok at kunne beherske mig, men trods at jeg gentagne
gange telefonisk har talt med bogholderiet, samt at de giver mig ret i at
jeg HAR opsagt rettidigt, er det som om at de bare ALLIGEVEL sanseløst
sender opkrævninger ud til mig.

Det er simpelthen så mærkeligt: At tale med en medarbejder hos
kabelnettet.dk (og jeg har gjort dette talrige gange nu...), som lover én at
"nu skal det nok komme iorden", og man så bare alligevel bliver ved med at
modtage regninger.

Idag forlangte jeg at tale med en overordnet, men en sådan kunne jeg først
træffe om 14 dage!
Hvad ligner det at behandle kunder på den måde?!

Så vidt jeg ved beskæftiger kabelnettet.dk sig kun sekundært med
webhoteller, og primært som udbyder af internet til boligblokke og lign. Jeg
kan kun frygte, at andre, som bruger kabelnettet.dk som internet-udbyder,
også skal igennem samme bureaukratiske helvede ved en opsigelse som mig.


vh
Jakob Nielsen



 
 
Allan Schmidt (28-08-2003)
Kommentar
Fra : Allan Schmidt


Dato : 28-08-03 09:12

> Ja, normalt plejer jeg nok at kunne beherske mig, men trods at jeg
gentagne
> gange telefonisk har talt med bogholderiet, samt at de giver mig ret i at
> jeg HAR opsagt rettidigt, er det som om at de bare ALLIGEVEL sanseløst
> sender opkrævninger ud til mig.

Hvis de giver dig ret mens du har dem i røret, hvorfor beder du dem så ikke
at sende en email så du har det på skrift? Hvis de ikke vil det, så vil jeg
først blive bekymret. Du sniksnakker så med dem indtil du har modtaget
mailen (det behøver ikke at være en fristil de skal skrive) og du er sikker
på, at du har dokumentationen i orden når næste faktura dukker op. Det er
min erfaring at den slags holder (har prøvet det gentagne gange med Orange).

Allan



Nielsen (28-08-2003)
Kommentar
Fra : Nielsen


Dato : 28-08-03 09:23

Jeg modtog på et tidspunkt en noget tvetydig mail fra dem, hvor der stod, at
de bekræftede selve MODTAGELSEN af min opsigelseanmodning, dvs. ikke selve
en accept af at jeg vitterligt opsagde rettidigt.

Ovennævnte mail fra kabelnettet.dk var iøvrigt sent på min opfordring.

Denne tvetydighed står imidlertid i modsætning til de krystal-klare
udmeldinger, jeg fik fra en af kabelnettet.dk's ansatte i bogholderiet.

Ja, jeg vil sikre skriftlig dokumentation (af bevismæssige årsager) snarest.
Jeg har simpelthen ikke tiltro til hvad kabelnettet.dk MUNDTLIGT siger til
mig. De har jo tydeligvis ikke styr på sagerne, når de på den anden side
mundtligt lover mig at opsigelsen var rettidig, samt på den anden side
vedbliver at sende regninger ud til mig.


vh
Jakob Nielsen





> Hvis de giver dig ret mens du har dem i røret, hvorfor beder du dem så
ikke
> at sende en email så du har det på skrift? Hvis de ikke vil det, så vil
jeg
> først blive bekymret. Du sniksnakker så med dem indtil du har modtaget
> mailen (det behøver ikke at være en fristil de skal skrive) og du er
sikker
> på, at du har dokumentationen i orden når næste faktura dukker op. Det er
> min erfaring at den slags holder (har prøvet det gentagne gange med
Orange).
>
> Allan




Allan Schmidt (28-08-2003)
Kommentar
Fra : Allan Schmidt


Dato : 28-08-03 09:42

> Ja, jeg vil sikre skriftlig dokumentation (af bevismæssige årsager)
snarest.
> Jeg har simpelthen ikke tiltro til hvad kabelnettet.dk MUNDTLIGT siger til
> mig. De har jo tydeligvis ikke styr på sagerne, når de på den anden side
> mundtligt lover mig at opsigelsen var rettidig, samt på den anden side
> vedbliver at sende regninger ud til mig.

Mundtligt holder desværre ikke i praksis. Det er ord mod ord og hvis deres
systemer (skriftlig) siger noget andet end dig, så står du voldsomt dårligt.
Så skal du ligefrem til at bånde dine samtaler med dem, men om den holder i
retten er jeg ikke helt sikker på - det kan de sikkert svare dig på .jura.

Held og lykke



Bertel Lund Hansen (28-08-2003)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 28-08-03 10:48

Allan Schmidt skrev:

>Så skal du ligefrem til at bånde dine samtaler med dem, men om den holder i
>retten er jeg ikke helt sikker på - det kan de sikkert svare dig på .jura.

Der er ikke noget der automatisk holder i retten, men alt
relevant materiale kan fremlægges som bevis.

Derfor kan man meddele hvad man har aftalt i telefonen såvel som
man kan fremlægge skriftlige beviser eller båndoptagelser.
Dommeren skal vurdere hvilken vægt han vil lægge på de
forskellige beviser - heiblandt udsagn.

Men det er klart at man uden ond vilje kan glemme noget som man
kun har hørt, mens det kræver en bevidst indsats at forvanske
f.eks. bånd og skriftligt materiale.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Bertel Lund Hansen (28-08-2003)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 28-08-03 10:14

Nielsen skrev:

>Jeg modtog på et tidspunkt en noget tvetydig mail fra dem, hvor der stod, at
>de bekræftede selve MODTAGELSEN af min opsigelseanmodning, dvs. ikke selve
>en accept af at jeg vitterligt opsagde rettidigt.

Skidt med det. Sammenholdt med din aftale vil datoen på mailen jo
bekræfte at opsigelsen er rettidig og dermed gyldig (går jeg ud
fra).

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Kim Nielsen (28-08-2003)
Kommentar
Fra : Kim Nielsen


Dato : 28-08-03 14:54


"Nielsen" <jakob@putandtake.dk> wrote in message
news:3f4ca11c$0$13212$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
Jeg vil hermed advare mod kabelnettet.dk.

> Men balladen med kabelnettet.dk opstod først for alvor, da jeg havde
opsagt
> mit abonnement. At jeg vitterligt HAVDE opsagt mit abonnement blev
mundtligt
> bekræftet fra én af deres ansatte i deres såkaldte "bogholderi" - i
> anførselstegn, forklaring følger: Efter opsigelsen skiftede jeg til en
> anden webhotel-udbyder, men til trods for at min opsigelse som nævnt var
> blevet mundtlig bekræftet, samt at det også blev bekræftet at opsigelsen
var
> rettidig (dvs. inden jeg havde bundet mig til en næste periode hos
> kabelnettet.dk), HAR KABELNETTET INDTIL VIDERE SENDT 3
> REGNINGER FOR NÆSTE PERIODE !!!

Da du også skriver i dk.edb.internet.udbydere.webhotel, har jeg tilladt mig
at kopiere dele af mit indlæg fra besvarelsen der.

Det er meget beklageligt at fakturering ikke på baggrund af din opsigelse er
blevet endegyldigt stoppet, hvilket jeg er overbevist om at rette
vedkommende som bærer fejlen, er meget ked af. Jeg er også overbevist om, at
du har ved din
henvendelse gårs dato, har modtaget en undskyldning, ligesom jeg går ud fra,
at kreditbilag idag er nået frem til dig med brevposten.

> Idag forlangte jeg at tale med en overordnet, men en sådan kunne jeg først
> træffe om 14 dage!
> Hvad ligner det at behandle kunder på den måde?!

Jeg kan oplyse at den ansvarlige for afdelingen er på sommerferie med
familien, til og med udgangen af næste uge. Bureaukratiet du anfægter
andetsteds i indlægget er dog ikke større, end at tilstedeværende personale
har kunnet kreditere og nulstille/lukke kontoen, samt sende dig kreditbilag.

Det er meget beklageligt at fakturering ikke på baggrund af din opsigelse er
blevet endegyldigt stoppet, hvilket jeg er overbevist om at rette
vedkommende som bærer fejlen, er meget ked af. Jeg er også overbevist om, at
du har ved din
henvendelse gårs dato, har modtaget en undskyldning, ligesom jeg går ud fra,
at kreditbilag idag er nået frem til dig med brevposten.

Din rettidige opsigelse har ikke på noget tidspunkt været betvivlet.

--
Kim Nielsen (ansat ved kabelnettet.dk)



Nielsen (28-08-2003)
Kommentar
Fra : Nielsen


Dato : 28-08-03 15:01


> Da du også skriver i dk.edb.internet.udbydere.webhotel, har jeg tilladt
mig
> at kopiere dele af mit indlæg fra besvarelsen der.
>
> Det er meget beklageligt at fakturering ikke på baggrund af din opsigelse
er
> blevet endegyldigt stoppet, hvilket jeg er overbevist om at rette
> vedkommende som bærer fejlen, er meget ked af. Jeg er også overbevist om,
at
> du har ved din
> henvendelse gårs dato, har modtaget en undskyldning, ligesom jeg går ud
fra,
> at kreditbilag idag er nået frem til dig med brevposten.
>
> > Idag forlangte jeg at tale med en overordnet, men en sådan kunne jeg
først
> > træffe om 14 dage!
> > Hvad ligner det at behandle kunder på den måde?!
>
> Jeg kan oplyse at den ansvarlige for afdelingen er på sommerferie med
> familien, til og med udgangen af næste uge. Bureaukratiet du anfægter
> andetsteds i indlægget er dog ikke større, end at tilstedeværende
personale
> har kunnet kreditere og nulstille/lukke kontoen, samt sende dig
kreditbilag.
>
> Det er meget beklageligt at fakturering ikke på baggrund af din opsigelse
er
> blevet endegyldigt stoppet, hvilket jeg er overbevist om at rette
> vedkommende som bærer fejlen, er meget ked af. Jeg er også overbevist om,
at
> du har ved din
> henvendelse gårs dato, har modtaget en undskyldning, ligesom jeg går ud
fra,
> at kreditbilag idag er nået frem til dig med brevposten.
>
> Din rettidige opsigelse har ikke på noget tidspunkt været betvivlet.
>
> --
> Kim Nielsen (ansat ved kabelnettet.dk)


Mærkelig måde at servicere kunder på: Først ved at skrive i en nyhedsgruppe
bliver der gjort noget ved sagen

Der burde selvfølgelig være sket noget allerede FØRSTE gang jeg henvender
mig, ok - en lille svipser fra kabelnettet.dk's side kan jeg da godt leve
med, men alle de ANDRE EFTERFØLGENDE HENVENDELSER, som alligevel ikke gav
hul igennem er da fuldstændig uacceptabel.

Jeg håber virkelig, at kabelnettet.dk får MEGET MERE STYR PÅ
REGNINGUDSKRIVELSERNE !!

At bonne folk ved 3 gange at sende uretmæssige checks ud burde ikke kunne
ske, men det skete - meget trist.

Med kabelnettet.dk's Kim Nielsen udsagn håber jeg virkelig, at
regning-helvedet fra kabelnettet.dk stopper.



mvh
Jakob Nielsen





Kim Nielsen (28-08-2003)
Kommentar
Fra : Kim Nielsen


Dato : 28-08-03 15:32


"Nielsen" <jakob@putandtake.dk> wrote in message
news:9Xn3b.61639$Kb2.2652655@news010.worldonline.dk...

> Mærkelig måde at servicere kunder på: Først ved at skrive i en
nyhedsgruppe
> bliver der gjort noget ved sagen

Det er blot din påstand.

Mit skriveri for lidt siden, har intet at gøre med, at sagen blev
administativt lukkert gårs dato, ved at sende dig kreditbilag. En proces jeg
intet havde at gøre med.

> Der burde selvfølgelig være sket noget allerede FØRSTE gang jeg henvender
> mig, ok - en lille svipser fra kabelnettet.dk's side kan jeg da godt leve
> med, men alle de ANDRE EFTERFØLGENDE HENVENDELSER, som
> alligevel ikke gav hul igennem er da fuldstændig uacceptabel.

Jeg ved ikke hvor mange henvendelser der har været tale om, men normalt
reageres der prompte ved eventuelle fejl, som jo desværre sker i enhver
administration.

> Jeg håber virkelig, at kabelnettet.dk får MEGET MERE STYR PÅ
> REGNINGUDSKRIVELSERNE !!

Ønsket er 0-fejl for kundernes skyld, sekundært egen belastning og der tages
flere forholdsregler, men det menneskelige element bidrager til tider med en
svipser, hvilket ikke må ske og alligevel sker.

> At bonne folk ved 3 gange at sende uretmæssige checks ud burde ikke kunne
> ske, men det skete - meget trist.

Nu har der også været returpost og rykker involveret, så antallet dermed
kommer op, men indrømmet, fejl må ikke ske og sker det alligevel må der
straks udbedres.

> Med kabelnettet.dk's Kim Nielsen udsagn håber jeg virkelig, at
> regning-helvedet fra kabelnettet.dk stopper.

Der er ikke tale om noget generelt regnings-helvede.

--
Kim Nielsen (ansat ved kabelnettet.dk)



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408926
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste