KONTRAKT ml. 2 virksomhedsejere
Fra : Jørge Tårnberg

Dato : 06-04-01 12:54

Er der et sted hvor jeg kan få fat i en kontrakt der dækker forholdet for 2
personer, der ønsker at købe en forretning sammen

Med venlig hilsen

Jørgen Taarnberg
jt@nydan-stempler.dk

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 06-04-01 14:03

"Jørge Tårnberg" <jt@nydan-stempler.dk> skrev i en meddelelse
> Er der et sted hvor jeg kan få fat i en kontrakt der dækker forholdet for
2
> personer, der ønsker at købe en forretning sammen

Det bedste ville være i samarbejde med en advokat.

mvh
Bjørn

Fra : Denmark

Dato : 07-04-01 16:31

Det er ikke nødvendigt med en advokat.

Der findes flere steder på nettet, både aktioæroverenskomster og
I/S kontrakter mv. Benyt disse og skriv under.

Hvis der alligevel ikke kører mellem jer - personligt - så kan I evt.
bruge en advokat eller 3. person til mægler. Alle situation kan
alligevel ikke sikres i en kontrakt - så brug en god mægler
istedet - hvis det altså skulle ske.

Både hos TIC og andre startvirksomheds-steder (der er mange
gode) - fx. startblokken mv.
Desuden udviklingscentre fx. http://www.cvu.dk/ under værktøjer.

Mvh.
Jan

Fra : Peter Grauslund Chri~

Dato : 07-04-01 16:48

"Denmark" <jan@events.dk> wrote in message
> Det er ikke nødvendigt med en advokat.
>
> Der findes flere steder på nettet, både aktioæroverenskomster og
> I/S kontrakter mv. Benyt disse og skriv under.

Hvad ved du egentlig om interessentskabskontrakter?

/Peter

--
http://peter.grauslund.com/

Fra : Denmark

Dato : 08-04-01 08:51

Som management konsulent har jeg deltaget i opstart af adskillige
virksomheder, hvoraf en del var I/S'er.

Benyt de værktøjer og informationer som nettet giver (biblioteket
har også materialer) - disser har jeg brugt med succes. Så jeg har
en masse praktisk erfaring for at denne metode kører fint. En
advokathjælp sikrer intet - det har jeg faktisk også erfaring
for - da jeg har "mæglet" i flere af sådanne sager - hos klienter -
baseret på kontrakter fra advokater.

Når først der er gået personfnider i sagen - er er det en person
med menneskekendskab der skal til - hvilket godt (og det er fint)
kan være en advokat. (Udviser myndighed)
Men heldigvis er et godt menneskekendskab det vigtigste
værktøj - kontrakten kan KUN bruges som udgangspunkt.

Lyt til erfaringen - det er en vigtig egenskab.....

Mvh.
Jan

"Peter Grauslund Christensen" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en
meddelelse news:aEGz6.1311$mj.65491@news101.telia.com...

Fra : Peter Grauslund Chri~

Dato : 11-04-01 10:31

"Denmark" <jan@events.dk> wrote in message

[klip]

> Når først der er gået personfnider i sagen

Det er netop dét, som kontrakten skal forhindre. Den gode i/s-kontrakt er
konciperet således, at der ikke opstår uenighed.

/Peter

--
http://peter.grauslund.com/