Fjern kryptering fra shadow
Fra : [TR]Fido_linux

Dato : 26-08-03 10:45

Hvordan kommer man til at se de passwords? Jeg har tre brugere som har glemt
deres pass, og for at undgå at skulle til at sætte deres maskiner op igen,
må der da være en måde at komme til se dem igen?
Jeg kan se de ligger krypteret i etc/shadow og etc/samba/smbpasswd.

Hjælp modtages meget gerne

Fra : Heine Laursen

Dato : 26-08-03 11:17

"[TR]Fido_linux" <Fido_linux@hotmail.com> wrote in

> [...]
> maskiner op igen, må der da være en måde at komme til se dem igen?
> Jeg kan se de ligger krypteret i etc/shadow og etc/samba/smbpasswd.

Brute Force?

http://www.linuxbog.dk/sikkerhed/bog/knaekke-passwords.html
Heine Laursen

Fra : [TR]Fido_linux

Dato : 26-08-03 12:36

tak, det var lige det der skulle til

Fra : Hans Joergensen

Dato : 26-08-03 12:49

[TR]Fido_linux wrote:
> tak, det var lige det der skulle til

Så er det man har behov for at revudere sin password-politik :)

// Hans
--
Jeg - og andre - bliver gladest hvis man følger retningslinierne
http://www.usenet.dk/netikette/ .. på forhånd tak :)

Fra : Ole Hansen

Dato : 28-08-03 14:34

Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> writes:

> Så er det man har behov for at revudere sin password-politik :)

Det kunne jo være, han kørte sin brute-force på SDU+DTU's
super-cluster! :)

--
Ole Hansen