Problemer med netinstallation af RH 9
Fra : kurt dunder

Dato : 25-08-03 20:08

Hej

Jeg prøver p.t. at installere RH 9 via klid.dk. Det går også fint indtil jeg
kommer til at skulle sætte IP-adressen op til automatisk at blive hentet via
DHCP. Det kan den (eller jeg) ikke finde ud af. Jeg har en standard TDC ADSL
forbindelse. Jeg kan ikke komme ned og definere DNS. Kan det have noget med
det at gøre??

Mvh

Dunder

Fra : Peer Jensen

Dato : 25-08-03 21:52

"kurt dunder" <kurtdunder@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
ADSL
> forbindelse. Jeg kan ikke komme ned og definere DNS. Kan det have noget

Check dine/dit netkort med ifconfig eth0, alternativt eth1 afhængig hvad der
er outside og inside

Du skal sikker osse bruge et klient-program til host informationer, fx
DHCPCD, PUMP eller lign.

Kig lige på denne ting:
http://www.tldp.org/HOWTO/Home-Network-mini-HOWTO-3.html

Peer

It's not a bug... - it's a feature (Citat: M$)

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 25-08-03 23:56

On Mon, 25 Aug 2003 21:07:57 +0200, kurt dunder wrote:

> Hej
>
> Jeg prøver p.t. at installere RH 9 via klid.dk. Det går også fint
> indtil jeg kommer til at skulle sætte IP-adressen op til automatisk at
Måske din linuxbox ikke får tildelt dnsserverens adresse. Prøv i stedet
for klid.dk at skrive 217.116.227.117.
--
Hilsen/Sincerely, Michael Rasmussen

En windows admin er en person, for hvem den største bedrift er, at
lave konfiguration af serveren med trial and error via en gui.