debian ftp server
Fra : andy

Dato : 25-08-03 02:08

Hej jeg er som sagt gået i gang med min server hvor jeg vil kunde hent
debian ting fra. og som jeg forhåblig kan indsætte i min sources.list og
instalere fra. og eventuel andre også kan bruge.
Jeg har ikke kunde finde meget om det så jeg har brugt det jeg har læst
i debian guiden.
Ja jeg instaleret debian men kun det mest basale uden x-server og kde.
Jeg vidste ikke om jeg skulde instalere, apache så det gjorde jeg ikke?
men jeg instaleret proftpd og det gik også fint men den meller at ved
prottpd "no certificate found"
og jeg aner heller ikke hvordan jeg skal komme i kontakt med den?
jeg skulde gerne kunde sætte den ind i min sources.list og det skal jo
være så at jeg ikke skal godkendes da jeg i så fald ikke kan bruge den
til det.
Den sider fysisk bag min routher i en af swetchene. er der en der ved
hvad jeg skal gøre på fordhånd tak.

Fra : Soren Davidsen

Dato : 25-08-03 10:42

andy <brandorff@nypost.dk> writes:

> [...]
> Jeg vidste ikke om jeg skulde instalere, apache så det gjorde jeg ikke?
> men jeg instaleret proftpd og det gik også fint men den meller at ved

proftpd mener du vel ? 'No certificate found' har ikke betydning, udover
at du maaske ikke kan logge paa med SSL/TLS.

> og jeg aner heller ikke hvordan jeg skal komme i kontakt med den?

Proev 'ftp localhost' fra en kommandolinje. Se i /etc/proftpd.conf
for hvilke sti'er der bruges. En ting med proftpd. Du kan koere
/etc/init.d/proftpd restart efter du har tilfoejet brugere/lavet
aendringer til konfigurationen.

> jeg skulde gerne kunde sætte den ind i min sources.list og det skal jo
> være så at jeg ikke skal godkendes da jeg i så fald ikke kan bruge den
> til det.

Ikke noget jeg har proevet, men hvis du har mirror'et en katalog struktur
fra en debian install source, saa put den i et katalog hvor din ftp bruger
kan se den og tilfoej den sti. En apt-source kan ogsaa vaere en
http:// adresse, saa deter ikke sikkert du behoeves ftp server.

Mvh,

--
___
/ o\

Fra : andy

Dato : 26-08-03 01:33

Vil du så anbefale at lave en http server og kan jeg lave en uden fast ip?