Response.Redirect og query string
Fra : pepss

Dato : 26-08-03 09:39

hejsa NG

når man skriver:
find noget fra databasen
strid = rs("id")
Response.Redirect "/søgprofil/visnavn.asp?id=strid"

så havde jeg en idé om at den ville sette et tal ind i strid men det gør den
ikke. den går bare til adr. søgprofil/visnavn.asp?id=strid som så ikke
findes.....
er der en måde hvor på jeg kan lave det?

--
pepss
den ordblinde der prøver at blive web-designer

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 26-08-03 09:45

pepss wrote :

> [...]
> så ikke findes.....
> er der en måde hvor på jeg kan lave det?

Du skal putte _værdien_ af din variabel ind i din streng - og ikke navnet
på den. Det gør du som

strid = rs("id")
Response.Redirect "/soegeprofil/visnavn.asp?id=" & strid

PS: det er ikke god skik at anvende danske tegn i din URI, så du bør
ændre dit "ø" til noget andet.

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk
if you are competing with the darknet, you must compete on the darknet's

Fra : pepss

Dato : 26-08-03 11:00

"Jesper Stocholm" skrev

> Du skal putte _værdien_ af din variabel ind i din streng - og ikke navnet
> på den. Det gør du som
>
> strid = rs("id")
> Response.Redirect "/soegeprofil/visnavn.asp?id=" & strid

det kan jeg da endelig godt se fornoften i tak skal du ha!

> PS: det er ikke god skik at anvende danske tegn i din URI, så du bør
> ændre dit "ø" til noget andet.

ikke fordi jeg ikke vil overholde "god skik" men hvad kan der ske ved det?
noget med hvis man ikke har instal. dansk eller??

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 26-08-03 11:39

pepss wrote :

> "Jesper Stocholm" skrev

> ikke fordi jeg ikke vil overholde "god skik" men hvad kan der ske ved
> det? noget med hvis man ikke har instal. dansk eller??

Øehm - en URI er ikke defineret med fx æøå, da de skal "escapes" med fx
Server.URLEncode først, så mellemrum bliver til %20 og lignende. Du kan
risikere at fx brugere af NN (4.x) ikke kan hente siderne, da denne browser
ikke understøtter det. IE laver det så vidt jeg ved selv om, dvs laver
automatisk escaping, men principielt er det ikke en lovlig URI du beder
browseren om at hente.

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk
Fra Kidchen på kids.tv2.dk:

Fra : pepss

Dato : 27-08-03 22:15

"Jesper Stocholm" skrev

> [...]
> ikke understøtter det. IE laver det så vidt jeg ved selv om, dvs laver
> automatisk escaping, men principielt er det ikke en lovlig URI du beder

jamen så er det jo bare at gå i med at lave links om