Links i CSS
Fra : Christian Catu

Dato : 26-08-03 10:31

Hejsa

Jeg har lavet en side, hvor layout er lavet i css. Den består af 3 områder
(venstre menu, center og højre menu) Venstre og højre menu er begge med grøn
baggrundsfarve og center (indhold) er med hvid baggrundsfarve. I min css har
jeg defineret links således:

a:link {
color: white;
text-decoration:none;
}
a:visited {
color: white;
text-decoration:none;
}
a:active {
background-color: yellow;
text-decoration:none;
}
a:hover {
color:orange;
text-decoration:none;
}

Det er også fint nok for menubjælkerne, men når jeg nu laver links i
indholdsruden bliver de ligepludselig med hvid skrift (ikke så underligt)

Hvordan laver jeg forskellig link farver og styles til de forskellige
områder i css?

Christian

Fra : Jens Gregersen [9670~

Dato : 26-08-03 10:40

[snip]

> Hvordan laver jeg forskellig link farver og styles til de forskellige
> områder i css?

Ved at bruge class'er:

[css]:

a.venstre:link {
bla bla
}

a.venstre:active {
bla bla
}

[html]

<a class="venstre" href="bla">bla</a>

Altså kan du lave lige så mange class'er som du vil...

Var det svar nok? ;)

--
Jens Gregersen
Ved mail, fjern pr0n'et i min mailadresse

Fra : Christian Catu

Dato : 26-08-03 11:56

"Jens Gregersen [9670]" <jg@PR0Nstofanet.dk> wrote in message
> [snip]
>
> Var det svar nok? ;)

Det kan du tro - tusind tak for det hurtige svar