Kan ikke se netværksdrev uden for domænet
Fra : Grønne

Dato : 23-08-03 22:15

Jeg har en lab-top som på arbejdet selvfølgelige er logget på domænet og har
ingen problemer med at se diverse netværks drev. Men når jeg så kommer hjem
og er på firmaets net vi af en VPN forbindelse, har jeg ikke adgang til
drevene.

Jeg får følgende meddelelse: "Der er i øjeblikket ikke nogen logonserver til
rådighed, som kan betjene logonanmodningen."

Hvis jeg så logger på maskinen lokalt, er det ikke noget problem. Men det må
da være muligt at få det andet til at virke...

/AG

Fra : ///JJ

Dato : 24-08-03 11:34

"Grønne" <anders@fjernspejderweb.dk> wrote in message
> [...]
>
> Hvis jeg så logger på maskinen lokalt, er det ikke noget problem. Men det

> da være muligt at få det andet til at virke...

Ja, hvis din VPN software er Microsoft's indbyggede kan du gøre følgende:
Ved login, vælger du at logge på domænet som når du er på arbejdet, men sæt
kryds under "Use Dial-Up Connection" før du trykker OK. Der vil så komme en
dialog boks, hvor du bedes vælge hvilken Dial-Up connection du vil bruge -
her vælger du din VPN-forbindelse.

Dermed laver den VPN-forbindelse før login, hvilket simulerer et login, som
sad du på arbejdet - med deraf følgende login-scripts der mapper dine drev
(såfremt det er sådan Jeres system er sat op).

mvh
///JJ

Fra : Grønne

Dato : 24-08-03 21:08

> Ja, hvis din VPN software er Microsoft's indbyggede.

Det er det ikke, det er en hardware løsning med en router der laver VPN, det
andet tricks kender jeg godt, men det er lidt svært med en router.

Nogen andre forslag ?

/AG

Fra : ///JJ

Dato : 25-08-03 17:23