skiftet menighed
Fra : OZ5VIB Børge Bøjlun~

Dato : 23-08-03 21:08

Mon der er nogle her i gruppen der foruden mig selv har skiftet menighed
fordi der kom en ny til byen , eller man opdagede en sandhed den gamle
menighed ikke ser , eller man skiftede menighed fordi ledelsen ikke levede
op til Bibels standart jeg kunne blive ved.
Lad os tænke os om , nogle af os har jo skiftet menighed,*GGG*

Fra : Anne-Marie Prange

Dato : 23-08-03 23:18

"OZ5VIB Børge Bøjlund Jensen" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> menighed ikke ser , eller man skiftede menighed fordi ledelsen ikke levede
> op til Bibels standart jeg kunne blive ved.

Hej Børge

jeg har faktisk for 3 år siden skiftet menighed ..... og gjorde det af
helbredsmæssige årsager ... jeg havde ikke helbred og overskud til at tage
til Esbjerg og måtte altså finde en menighed i Ribe som jeg kunne tilslutte
mig .. Gud vejledte mig og det blev IM hvor jeg stortrives og har været i
siden sept. 2000 ... Jeg synes det er dejligt at man kan opleve et skift
uden de store problemer .. i himlen er der jo heller ikke et hjørne for
adventister .. et for FH soldater .. et for pinsekirkefolk osv .. I himlen
er der plads for kristne der tror på treenigheden .. og har Gud/Jesus med i
hverdagen .. og om du eller jeg har Jesus med i hverdagen er ikke noget
andre skal blande sig i .. det er et spørgsmål mellem Gud/Jesus og dig ...
smil fra Ami

Fra : Ole Madsen

Dato : 24-08-03 04:57

"OZ5VIB Børge Bøjlund Jensen" <b-h-j@oncable.dk> wrote in message

> [...]
> op til Bibels standart jeg kunne blive ved.
> Lad os tænke os om , nogle af os har jo skiftet menighed,*GGG*

Der er nogen som syntes at det er et problem at skifte menighed, men det kan
faktisk være den største velsignelse at komme ud på dybere vand og finde ud
af at Gud er større end man faktisk selv regnede med, vi tilskriver ikke nok
til Gud, jeg havde selv et godt forhold til Gud før, men jeg syntes det er
blevet bedre og rigere, afhængighed af Gud er godt, frihed til at leve og
vandre som han vil at man skal.

Hvis man SKAL skifte menighed, så er der ikke grund til at være bange for
det, Gud er også dér, i det at man skifter menighed

Ole

true.origin vs talk.origin www.bereshith.org
alle de forskellige forståelser www.skabelsesberetningen.dk

Fra : Ole Madsen

Dato : 24-08-03 16:39

> Hvis man SKAL skifte menighed, så er der ikke grund til at være bange for
> det, Gud er også dér, i det at man skifter menighed

Paulus taler godt nok om at ikke at forlade den menighed man kommer i, men
der er omstændigheder hvor man ikke skal blive i den, i åbenbaringsbogen
siger Jesus, gå ud af hende, og gør dig ikke delagtige i hendes synder. Det
kan være så grælt at man af læremæssige årsager må forlade menigheden.

Men så er der også andre år sager, nemlig bare det at man har af Herren fået
at vide at man skal flytte til en anden by, og derfor skal flytte menighed