McGod - en motbydelig hamburger
Fra : Kjell I. Johnsen

Dato : 23-08-03 11:35

Bibelen og kors - med en stor, tydelig McDonald-M i gullskrift. Slik er
forsideutkastet til den reklamefinansierte bibelutgaven som norske
skoleungdommer nå skal tilbys. http://www.vartland.no/

I går ble det kjent at selskapet GratisBibel etter en amerikansk modell skal
forsyne ungdomsmarkedet med en ny type bibler: Selskapet GratisBibel vil
distribuere blandingen av hellige skrifter og reklame gjennom det norske
skoleverket og menigheter.

McGod. Hvilken motbydelig hamburger!

Kjellemann

Fra : Andreas Falck

Dato : 23-08-03 19:20

Kjell I. Johnsen kjell.i.johnsen@broadpark.no skrev dette:

[ ... ]
> McGod. Hvilken motbydelig hamburger!

Hvis reklameringen begræsner sig til dette M på omslaget kan jeg da
ikke se noget forkert i det!

http://sdanet.dk/ + http://skabelsen.net/ om bl.a. skabelse
*** Alle med debatforum ***

Fra : Kjell I. Johnsen

Dato : 23-08-03 20:14

"Andreas Falck" <dewnull@dewnull.invalid> wrote in message
> Kjell I. Johnsen kjell.i.johnsen@broadpark.no skrev dette:
>
> [ ... ]
>
> Hvis reklameringen begræsner sig til dette M på omslaget kan jeg da
> ikke se noget forkert i det!

"Hva som skjuler seg mellom de to bokpermene, ønsker Bakke ikke å vise fram
ennå.", nevnes også i avisartikkelen. Kanskje McDonald menyen?

Kjellemann

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 24-08-03 12:52

"Andreas Falck" <dewnull@dewnull.invalid> skrev i en meddelelse
> Kjell I. Johnsen kjell.i.johnsen@broadpark.no skrev dette:
>
> [ ... ]
>
> Hvis reklameringen begræsner sig til dette M på omslaget kan jeg da
> ikke se noget forkert i det!

Argh! Det er sgu' da "Dyrets Mærke"? ;-D

Spøg til side...og dog...Det kan (bortcensurerede eder og forbandelser) ikke
være meningen, at et så ugudeligt foretagende som McDonalds skal bruge selve
Bibelen til at promovere sig? Nej, NU står Verden næppe meget længere...

Anders Peter Johnsen

Fra : Andreas Falck

Dato : 24-08-03 14:18

Anders Peter Johnsen anderspj@mail.dk skrev dette:

[ ... ]
> [...]
> forbandelser) ikke være meningen, at et så ugudeligt foretagende
> som McDonalds skal bruge selve Bibelen til at promovere sig? Nej,

Hvis reklameindsatsen begræsner sig til et M på omslaget, og dette
resulterer i at denne Bibel kan uddeles gratis, hvad skulle der så
være galt i det?

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 24-08-03 17:40

> [...]
>
> Hvis reklameindsatsen begræsner sig til et M på omslaget, og dette
> resulterer i at denne Bibel kan uddeles gratis, hvad skulle der så

Jeg kunne forstå, hvis det stod diskret anført i en introduktion eller
lignende at MacDonaldskoncernen havde hjulpet til udgifterne, men jeg finder
det bare totalt usmaegeligt at deres klamme logo skal optræde på linje med
hellige symboler som dèt Jerusalemkors, som normalt optræder på Bibelomslag.

Der er mine grænser overskredet for længst!

Anders Peter Johnsen

Fra : Bo Warming

Dato : 24-08-03 17:43

> [...]
>
> Hvis reklameindsatsen begræsner sig til et M på omslaget, og dette
> resulterer i at denne Bibel kan uddeles gratis, hvad skulle der så

Folk har humoristisk sans og ingen tager blasfemi alvorligt. Det bør pilles
ud af vor straffelov

En Alabama-dommer har anbragt skulptur af de ti bud i rets-forhal og
kritiseres nu for at blande stat og tro sammen.

Dette smagsdommeri er langt mere principielt og interessant.

Og kræver selvrfølgelig X-post til dk.politik også

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 24-08-03 19:19

Scripsit Anders Peter Johnsen:

http://www.thewatcherfiles.com/bloodlines/mcdonald.htm