Mares Isotherm Limited Edition (semi-dry)
Fra : Peter F.

Dato : 21-08-03 22:22

Er der nogen der ved noget om subject?
Jeg kan intet finde om den på nettet. Er der nogen af jer der har en idé til
hvad den må koste (brugt), og har i en idé om kvaliteten generelt?
Er der evt en historie om den. Er det en specialudgave. Det er jo lidt
underligt at den ikke er at finde på nettet.
Peter

Fra : Michael Hansen

Dato : 22-08-03 14:25

Hej Peter

Jeg kan huske at den nævnte dragt dukkede op for en 5-6 år siden. Jeg
havde lige købt en almindelig Isotherm da min instruktør købte en til
sig selv. Efter sigende skulle det være en model der kun blev solgt
til profesionelle (Divemasters osv.)Om det var rigtigt ved jeg ikke.
Jeg tror nu nærmere det var et rygte, bare for at den skulle virke
lidt mere spændende end en standard model Anyway, man kunne vist
ikke bare få fingrene i den... Mig bekendt var den eneste forskel
farven og at der med guldskrift stod "limited". Dragten er sådan set
af en udmærket kvalitet, men jeg synes ikke den er så varm som den
blev lovprist i katalogerne. I dag ville jeg vælge en anden dragt.
Især da den er temmelig dyr. (Mener den nye model koster omkring
3800,-) Ellers er det en meget behagelig dragt at have på, da den ikke
skal sidde så tæt, da der er ekstrem lav vandudskiftning i den ( den
har tørlynlås...) Set i forhold til hvad man kan få en ny (og varmere)
dragt til i dag, må en brugt ikke koste særligt meget. Omkring 1500,-
alt efter stand... At det er "limited edition" gør efter min mening
ikke dragten mere værd, men indrømmet, den er federe end min i blå og
rød

Mange hilsner
Michael

Fra : Peter F.

Dato : 24-08-03 20:03

> [...]
> ikke bare få fingrene i den... Mig bekendt var den eneste forskel
> farven og at der med guldskrift stod "limited"...

Ok, tak for info. Jeg har hørt samme andre steder fra. Du skriver at den
eneste forskel er farven og guldskriften. Men hvilken dragt er du
sammenligner med. Er det bare den "alm." Isotherm (hvis en sådan findes)?.
Der er jo lavet et utal af forskellige udgaver. Jeg er især interreseret i
andres erfaringer med limited eller med en anden model magen til.
Peter

Fra : Michael Hansen

Dato : 25-08-03 22:23

> Ok, tak for info. Jeg har hørt samme andre steder fra. Du skriver at den
> eneste forskel er farven og guldskriften. Men hvilken dragt er du
> sammenligner med. Er det bare den "alm." Isotherm (hvis en sådan findes)?.

Ja, jeg sammenligner med den almindelige model (min som er den gamle
model)

> Der er jo lavet et utal af forskellige udgaver. Jeg er især interreseret i
> andres erfaringer med limited eller med en anden model magen til.

Et utal er nu så meget sagt. Jeg kan kun komme på fire. Den gamle
model i rød/blå med velcroluk ved ærmer og ben, Den samme (min) med
lynlåsluknining ved ærmer og ben. Limited udgaven. Og den model man
kan købe nu i sort/grå.(Det er muligt der kommet en nyere model...)
Det er muligt der er ændret lidt på snittet men grundlæggende er den
skåret over samme læst (altså blot farveændringer undervejs...)

/Michael

Fra : Peter F.

Dato : 26-08-03 15:33

> Ja, jeg sammenligner med den almindelige model (min som er den gamle
> model)

Ok

> [...]
> Det er muligt der er ændret lidt på snittet men grundlæggende er den
> skåret over samme læst (altså blot farveændringer undervejs...)

Ok, Isotherm, Isotherm Limited Edition, Isotherm T, Isotherm millenium,
Isotherm Ice, Isotherm HT, Isotherm Plus...Det var nogle af de navne jeg var
stødt ind i, i min jagt på nettet. Men det var jo slet ikke det det handlede
om. Nu ved jeg hvad jeg skal kigge efter, og det er super.
Tak for hjælpen
Peter

Fra : Michael Hansen

Dato : 26-08-03 21:39

Dooohh!!!!

Så´n går det når man er for kæk. Så glemmer man noget i farten... Jeg
glemte at der faktisk også er blevet lavet en model i 5mm med
dobbeltlynlås i stedet for tørlynlås i ryggen. Nu må jeg hellere passe
lidt på da jeg tilsyneladende ikke har læst ordentligt på lektierne,
men du kan være (rimelig sikker på at Limited modellen tilsvarer
den "almindelige" model der blev lavet i 7mm (eller er den 7,5mm??)
med tørlynlås, på nær farven. Så vidt jeg kunne forstå havde du kig på
en brugt en?? Tjek lynlåsen grundigt da den koster en formue at få
skiftet. Min røg en tur og jeg valgte at få sat en almindelig lynlås,
hvilket ikke var det store hit. Jeg hører da gerne hvad det ender op
med...

Mange hilsner
Michael

Fra : Peter F.

Dato : 26-08-03 22:08

> [...]
> skiftet. Min røg en tur og jeg valgte at få sat en almindelig lynlås,
> hvilket ikke var det store hit. Jeg hører da gerne hvad det ender op
Hej igen. Ja, du har ret. Men jeg har købt den. Lynlåsen fejler intet. Den
ser meget fin ud. Jeg har givet 1500,- for dragten. Det er måske lidt i
overkanten, men det er vidst ikke helt galt. Da jeg er _meget_ slank, passer
det mig fint at den er syet ind under armene, hvor der ellers altid ligger
en masse vand. Det er bare ikke lavet så godt, så jeg skal lige have det
tætnet Men det går jo nok.

Jeg har snakket med MasterDive i Helsingør. Han sagde at der var solgt ca.
50 dragter i DK, og han gættede på at han havde solgt de ti. Han gjorde også
opmæksom på det med lynlåsen. Og i øvrigt kunne han bekræfte historien om at
den kun er solgt til instruktøre. Historien talte sandt.

Hvor vigtigt mener du det er med støvler der passer til. Altså ikke
nødvendigvis LE, men Mares Isotherm? Er der ikke noget med at manchetterne
passer sammen?

Peter