tænder
Fra : Kitti Egevang

Dato : 20-08-03 08:22

Hej gruppe.

Måske kan I svare mig....
Min datter på lidt over 5 år har her til morgen fået en "rokketand"...
Det er en af de forreste (helt efter bogen).
Men er det ikke meget tidligt? Jeg tror ikke at jeg begyndte at skifte
tænder før jeg var tæt opå 7 år.
Håber at I ved lidt om det. På forhånd tak

Kærligst Kitti.

Fra : Rikke & Brian

Dato : 20-08-03 08:30

Hej Kitti.

Jeg kan huske det, som det var i går, da jeg tabte min første tand. Og det
var i børnehaven, mens vi fik læst historie. Pludselig sad jeg med min
ellers elskede rokketand i hånden og sagde : Jamen, jeg rørte næsten ikke
ved den!!! Og jeg har vel været 5 år, men jeg fik også mine tænder tidligt -
ved ikke om det har en betydning ift at tabe dem/få rokketænder.

Hilsen Rikke.

Fra : She

Dato : 20-08-03 09:32

"Kitti Egevang" <kittislet@dettemail4us.dk> wrote in news:bhv7cg$h1f$1
@news.net.uni-c.dk:

> [...]
> tænder før jeg var tæt opå 7 år.
> Håber at I ved lidt om det. På forhånd tak

Hej Kitti

Begge mine ældste piger har tabt deres første tand omkring 5 års alderen.
Har dog også hørt om nogle som først taber den første ved 8 års alderen.
Det alm. er vist imellem 5-7 år, dvs. et spænd fra børnehave til 1.
klasse.
Ved mine piger har det sågar passet med: Den første tand de fik, var også
den første der faldt ud.
For 2 mdr. siden tabte min mellemste datter 4 på en gang (de 4
fortænder),men hun fik også disse 4 tænder nogenlunde samtidigt i 1 års
alderen.

Mvh. She

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 20-08-03 09:59

Kitti Egevang wrote:
> [...]
> tænder før jeg var tæt opå 7 år.
> Håber at I ved lidt om det. På forhånd tak

det er vist meget normalt...... min bonusdatter smed også den første tand da
hun var 5, hvor min søn faktisk var næsten 8 før han smed hans ;)
--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Nick

Dato : 20-08-03 13:02

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
> www.MandeZonen.dk
> Danmarks førende mandeportal.

Hvor førende er man, hvis anmeldelser på sitet er næsten 1 år gamle? Ingen
nyere siden...
Det er et ret dødt site!
Hvori består det "førende"?

/Nick

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 20-08-03 13:08

Nick wrote:
> "Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hvor førende er man, hvis anmeldelser på sitet er næsten 1 år gamle?
> [...]

hvad har det med børn og familie at gøre??
hvorfor mener du det er relevant at kommentere min signatur ( som er mit
relle fristed) et sted som dette?
ønsker du at kommentere en signatur bør du gåre det i det rette forum......

derudover består det "førende" i at der reelt ikke findes lignende sites på
markedet, der er seriøse og omhandler samme emner....

Follow Up To dk.snak

Fra : Tine Andersen

Dato : 20-08-03 22:34

> [...]
da
> hun var 5, hvor min søn faktisk var næsten 8 før han smed hans ;)
Han smed forhåbentlig 'sine' tænder (og ikke 'hans' for så var det en anden
drengs tænder, han smed)

Tine

p.s. min søn fik tænder tidligt og smider dem tidligt - min datter fik
tænder sent og er sent på den med at smide sine.

Fra : Nette

Dato : 20-08-03 18:26

"Kitti Egevang" skrev i en meddelelse

> Min datter på lidt over 5 år har her til morgen fået en "rokketand"...
> Det er en af de forreste (helt efter bogen).
> Men er det ikke meget tidligt?

Jo, det er tidligt, men ikke for tidligt. Der er mange børn som, når de
starter i skole, har en del mellemrum mellem tænderne i munden.

Nette

Fra : Lykke

Dato : 20-08-03 18:48

det er vist ikke unormalt.
min søn på 5 år har tabt alle 4 fortænder og de to i undermunden er
vokset halvvejs frem.
han fik sine første tænder omkring 10 mdr.

Fra : fritnat

Dato : 22-08-03 16:32

"Kitti Egevang" skrev d. 20-08-03 08:22 dette indlæg :

> Min datter på lidt over 5 år har her til morgen fået en "rokketand"...
> Men er det ikke meget tidligt? ....

Hej Kitti.
Min datter var 4 år da hun fik sin første to blivende tænder. Hun
manglede den tilsvarende mælketænder så de skulle ikke arbejde så hårdt
for at komme frem. Vi blev lidt bekymret da der er trængsel i kæben og
tænderne bliver drejet men tandlægen så ingen alvorligt problem ved det.
Mvh.
Fritnat

http://www.kandu.dk/

Fra : Stig Skovgaard Hanse~

Dato : 28-08-03 15:04

Hej Kitti.
Det kan godt være det er tidligt, men ikke unormalt. Min søn tabte også
tænder så tidligt. Da han startede i skolen som 6årig, havde han tabt 8
tænder,men også fået nye.
Hilsen Kathe.