MS Windows
briani 27239
identificering af hardware på dos 6.22 sys~
Fra : danni plougmann

Dato : 18-08-03 21:57

findes der et lille program der kan køres under dos som kan indentificere
hardwaren i min pentium 133 mhz
jeg skal bruge drivere til de forskellige dele i maskinen
maskinens har lydkort og 10/100 mbit netkort og et eller andet matrox pci
grafikkort.

kan det overhovdet lade sig gøre at overføre noget over netværk fra et
windows xp system ntfs til et dos 6.22 system fat 16.

/mvh danni plougmann

Fra : Claus Tersgov

Dato : 19-08-03 08:23

"danni plougmann" <danni.plougmann@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> jeg skal bruge drivere til de forskellige dele i maskinen
> maskinens har lydkort og 10/100 mbit netkort og et eller andet matrox pci

Ja, bl.a. Check It

Men jeg tvivler på, at du finder nogen drivere til dos nogen steder

> kan det overhovdet lade sig gøre at overføre noget over netværk fra et
> windows xp system ntfs til et dos 6.22 system fat 16.

Ja! Filformatet er underordnet.

Claus

Fra : Asle Bjerva

Dato : 19-08-03 08:25

"danni plougmann" <danni.plougmann@tdcadsl.dk> skrev i melding
> [...]
>
> kan det overhovdet lade sig gøre at overføre noget over netværk fra et
> windows xp system ntfs til et dos 6.22 system fat 16.

PC doctor www.pc-doctor.com kan det, fra en oppstartsdiskett.

Over et nettverk er det ingen problem å bruke en NTFS disk på en XP / NT og
få tilgang til den fra en FAT16 maskin, det gjør jeg ofte hjemme mellom en
DOS/W3.11 og XP. (W3.11 maskinen har flere program som ikke kan kjøres
under Win 9x og som det ikke finnes nye versjoner av)
--
Asle Bjerva,Oslo
For Epost: fornavn_dot_etternavn_at_oslo_dot_online_dot_no