MS Windows
briani 27239
visual basic error
Fra : Peter Holm

Dato : 18-08-03 10:57

Hejsa,
jeg installerede en demo af CoffeCup FTP på min maskine der kører win xp.
Under installation kom der en fejlmeddelelse og beskeden "Reinstall Visual
Basic".
Flere elementer angående hjemmesider fungerer nu ikke længere.

Hvordan geninstallerer jeg Visual Basic? Er den på min XP cd eller er det et
seperat program der kan findes et sted på nettet?

Peter Holm
phc@mail1.stofanet.dk
http://home1.stofanet.dk/phc/

Fra : Jane

Dato : 18-08-03 11:08

Peter Holm skrev i <news:3f40a2f6$0$7812$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>:
> Hvordan geninstallerer jeg Visual Basic? Er den på min XP cd eller er
> det et seperat program der kan findes et sted på nettet?

Visual Basic er et programmeringssprog. Du får det skam
ikke forærende nogen steder. Men mon ikke du blot har brug
for at opdatere nogle dll filer - sandsynligvis er det
VBA (Visual Basic for Applications) eller VBS (Visual
Basic Script) der driller dig på pågældende hjemmesider.

Find din XP cd frem og prøv om du kan finde noget med
at geninstallere dll filer - de som har noget med VB at
gøre hedder til noget med "vbrun" og så et eller andet
nummer.

Jane

Fra : Peter Holm

Dato : 18-08-03 11:19

Jane wrote:
> [...]
> at geninstallere dll filer - de som har noget med VB at
> gøre hedder til noget med "vbrun" og så et eller andet

hmm, nu har jeg været igennem CD'en og taget details for alle de komponenter
der kan installeres, men intet om dll-update eller Visual Basic.

/peter

Fra : Jane

Dato : 18-08-03 11:46

Peter Holm skrev i <news:3f40a817$0$7804$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>:

> Jane wrote:
> hmm, nu har jeg været igennem CD'en og taget details for alle de
> komponenter der kan installeres, men intet om dll-update

Hvis der ikke er dll filer på den er der ikke XP på den for
ingen større programmer kan klare sig uden dll filer.
Hvis du ikke kan genetablere eller reparere eller noget i den
stil med din cd, så må du søge i stifinder hvilke filer der
er ændret på det pågældende tidspunkt og finde erstatninger
andet steds fra. Jeg ved bare min mor har haft repareret
nogle dll filer med sin cd (kunne være der var andre her i
gruppen som kunne bekrive mere præcist hvordan man gør).

Andre steder at finde de filer man mangler, kan være
http://www.dll-files.com/ men når de ikke kommer fra din egen
cd så husk at tjekke det for virus og sørge for at undersøge
om de er korrekte mht. sprog og datoer.

Måske kunne du nøjes med at geninstallere din browser og
så håbe at når den får VBS til at virke vil dine VB
problemer være væk.

Tjek også om du kan bruge det her:
Windows Script 5.6 for Windows 2000 and XP
This download installs Microsoft® Windows® Script containing Visual
Basic® Script Edition (VBScript.) Version 5.6, JScript® Version 5.6,
Windows Script Components, Windows Script Host 5.6, and Windows Script
Runtime Version 5.6.
<url>http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?
displaylang=en&familyid=c717d943-7e4b-4622-86eb-95a22b832caa</url>

Fra : Peter Holm

Dato : 18-08-03 12:42

Jeg ved bare min mor har haft repareret
> nogle dll filer med sin cd (kunne være der var andre her i
> gruppen som kunne bekrive mere præcist hvordan man gør).

Ja, meget gerne for jeg kan simpelthen ikke finde noget der ligner en
genopretning af dll'er

> Måske kunne du nøjes med at geninstallere din browser og
> så håbe at når den får VBS til at virke vil dine VB
> problemer være væk.

ok, det må jeg prøve.

> [...]
> <url>http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?
> displaylang=en&familyid=c717d943-7e4b-4622-86eb-95a22b832caa</url>

Ok, jeg installere denne, men det gjorde ikke nogen forskel.

Jeg har også geninstalleret MS Virtual Machine og Virtual Java Machine, men
også uden at problemet forsvandt.

Mvh
Peter

Fra : Jane

Dato : 18-08-03 12:49

Peter Holm skrev i <news:3f40bb83$0$19363$ba624c82@nntp05.dk.telia.net>:

> Ok, jeg installere denne, men det gjorde ikke nogen forskel.

Kan du give et eksempel på en hjemmeside hvor noget ikke
virker, for så kan vi tjekke i koden på hjemmesiden om det
er vbscript der bliver brugt på den pågældende side. Det
kan også være en ocx/Active-X eller noget asp nu jeg er
ved at tænke over det.

Jane

Fra : Peter Holm

Dato : 18-08-03 13:45

Jane wrote:
> [...]
> er vbscript der bliver brugt på den pågældende side. Det
> kan også være en ocx/Active-X eller noget asp nu jeg er

det er en side jeg selv har lavet der er problemer på. Grunden til at jeg
ikke tror det er siden, men min windows den er gal med er, at siden har
fungeret i går, og først da jeg installerede en domo af coffecup gik den 'i
stykker'.

Hvis jeg kører 'Referencer' på denne side http://home1.stofanet.dk/phc/ i
framen hvor den åbner, så virker slideshowet ikke som det skal. Teksten
under billedet skifter ikke og navigationspilene er også ubrugelige.
Åbnes siden derimod i sit eget vindue, så kører den som den skal.
http://home1.stofanet.dk/phc/referencer.html

Kører jeg den fra min egen harddisc hår jeg en Runtime Error in line 22.
Wrong number of arguments or invalid property assignment. Kører jeg den fra
harddisc i eget vindue fungerer den også som den skal.

/peter

Fra : Jane

Dato : 18-08-03 15:05

Peter Holm skrev i <news:3f40ca39$0$6839$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>:

> det er en side jeg selv har lavet der er problemer på.

Vi antager siden virker, men du kan spørge om der er nogen
i d.edb.internet.webdesign.ris+ros som gider dobbelttjekke
(selv kører jeg aldrig script og kan slet ikke bruge din
side nemlig).

Jeg kan se du har lavet den i Frontpage. Prøv at geninstallere
din Frontpage for det er nok nogle dller som den også bruger.
Det er også noget javascript - jeg ved ikke om man kan
geninstallere javascript på en eller anden måde anden end
det du har prøvet.

> Åbnes siden derimod i sit eget
> vindue, så kører den som den skal.

Lyder altså også som et browser problem. Har du prøvet med
en anden browser om den kan?

> Kører jeg den fra min egen harddisc hår jeg en Runtime Error in line
> 22. Wrong number of arguments or invalid property assignment.

Det vil være meget interessant hvad Frontpages eller Coffees
egen hjælpefil siger den fejl - eller hvis der er nogen her
med forstand på javascript som kan hjælpe (ellers kan du prøve
i gruppen dk.edb.internet.webdesign.clientside). Hvis vi ved
hvad det er fejlen består i bliver det nememre at finde filen
som laver den.

Da du downloadede Coffee tingesten, var det så kun en exe fil
eller fulgte der andre filer med? Var det et installations-
program som installerede nogle filer eksempelvis. Jeg kan
ikke lige gennemskue http://www.coffeecup.com/html-editor/
og er ikke vild efter at downloade den jo. Der står ikke
noget om html editoren i deres forum men et tip om

XP users: Kernel32.dll error message
We have found that if you uninstall the software, download
and install all the updates and Service Packs from Microsoft,
then reinstall Direct FTP, the program will function properly.

Der findes en patch som skal gøre det muligt at bruge
html editoren på trods af man har noget så avanceret som
Windows95, så måske er det slet ikke beregnet til xp.
Jeg ved xp har en funktion hvor man kan bilde et program
ind at det kører på eksempelvis win95 - har du prøvet det?

Ellers er jeg ved at løbe tør for idéer.

Fra : Peter Holm

Dato : 18-08-03 16:00

Jane wrote:
> [...]
> i d.edb.internet.webdesign.ris+ros som gider dobbelttjekke
> (selv kører jeg aldrig script og kan slet ikke bruge din

Den kører fint på den bærbare med win98se jeg har stående ved siden af.
Bortset fra størrelsen.

> [...]
> Det er også noget javascript - jeg ved ikke om man kan
> geninstallere javascript på en eller anden måde anden end

OK, det prøver jeg også.

> Lyder altså også som et browser problem. Har du prøvet med
> en anden browser om den kan?

Probmelet er præcis det samme i Opera.

> [...]
> og er ikke vild efter at downloade den jo. Der står ikke
> noget om html editoren i deres forum men et tip om

Det var såmen ikke coffecup html-editor, men blot deres FTP-program jeg
testede, og altså den der forårsagede misæren. Programmet er afinstalleret
igen, men fejlen er altså blevet hængende.

Jeg prøver en geninstall af Frontpage.

Mvh
Peter

Fra : Peter Holm

Dato : 18-08-03 16:09

> Ellers er jeg ved at løbe tør for idéer.

Chock!! Uden jeg har lavet yderligere tiltag, så virker det pludseligt igen.
Gad vide om det blir ved eller om skidtet er forhekset.

Tak for input - en af alle de ting jeg har forsøgt må jo ha afhjulpet det.

Mvh
Peter

Fra : Jane

Dato : 18-08-03 16:31

Peter Holm skrev i <news:3f40ec30$0$7809$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>:

> Chock!! Uden jeg har lavet yderligere tiltag, så virker det pludseligt
> igen. Gad vide om det blir ved eller om skidtet er forhekset.

Super. Så opnåede vi da det vi var ude på.
Det gør mig glad at høre.

Fra : Peter Holm

Dato : 18-08-03 23:35

Jane wrote:
> Peter Holm skrev i

> Super. Så opnåede vi da det vi var ude på.
> Det gør mig glad at høre.

Som jeg frygtede, så varede det ikke ved. Fejlen er tilbage igen.

Hvor meget ravage laver man ved at køre en install af winxp oveni den
nuværende? Kan man overhovedet gøre det på den måde, og har det nogen
effekt? Ryger programmer osv?

Mvh
Peter

Fra : Leo E

Dato : 18-08-03 17:43

"Peter Holm" <phc*REMOVE*@stofanet.dk> wrote in message news:<3f40ca39$0$6839$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>...

> [...]
> Wrong number of arguments or invalid property assignment. Kører jeg den fra
> harddisc i eget vindue fungerer den også som den skal.
Der er nu heller ikke slideshow på min, men hvis du har hjemmesiden på
din comp. kan så ikke uploade den igen, så den overskriver de filer der
er på nettet? Du kan evt prøve den her: www.ftpplanet.com/download.htm
Hilsen: Leo

Fra : Leo E

Dato : 18-08-03 13:26

"Peter Holm" <phc*REMOVE*@stofanet.dk> wrote in message news:<3f40a817$0$7804$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>...

> hmm, nu har jeg været igennem CD'en og taget details for alle de komponenter
> der kan installeres, men intet om dll-update eller Visual Basic.
Hvis du kører med officepakken, er den nok der.
Leo

Fra : Robert Eriksen

Dato : 18-08-03 13:40

Peter Holm wrote:

> hmm, nu har jeg været igennem CD'en og taget details for alle de komponenter
> der kan installeres, men intet om dll-update eller Visual Basic.

Hvis det bare er opdaterede versioner af Visual Basic Run Time Libraries
(godt nok en fin titel) du skal bruge så kan
http://support.microsoft.com:80/support/kb/articles/Q290/8/87.ASP måske
bruges?

" VBRun60sp5.exe is a self-extracting executable file that installs the
latest versions of the Microsoft Visual Basic run-time files required by
all applications created with Visual Basic 6.0. The files include the
fixes shipped with Visual Studio 6.0 Service Pack 5."

/Robert

Fra : Peter Holm

Dato : 18-08-03 13:49

> Hvis det bare er opdaterede versioner af Visual Basic Run Time
> Libraries (godt nok en fin titel) du skal bruge så kan
> [...]

Ja, den har jeg også prøvet med, men uden held. Det er nok ikke en update,
men en reperation jeg mangler.

Mvh
Peter

Fra : Thomas Madsen

Dato : 18-08-03 12:54

Peter Holm skrev:

> Ja, meget gerne for jeg kan simpelthen ikke finde noget der ligner en
> genopretning af dll'er

Der er kommandoen sfc /scannow som du kan køre i Start > Kør eller i en
kommandoprompt. Den går styresystemet igennem og erstatter overskrevne
systemfiler med de originale fra Windows-CD'en og så vidt jeg ved så
installerer den også vigtige systemfiler som mangler, så måske det var
værd at prøve.

Madsen.

Fra : Peter Holm

Dato : 18-08-03 13:40

Thomas Madsen wrote:

> [...]
> overskrevne systemfiler med de originale fra Windows-CD'en og så vidt
> jeg ved så installerer den også vigtige systemfiler som mangler, så

den er kørt igennem nu uden at melde fejl og uden at opdatere noget. Der er
ikke nogen ændringer.

Peter