MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Skærmindstilling.
Fra : erl

Dato : 16-08-03 17:19

Håber en kan hjælpe.

Min datter har fået sat en helt "godnat"-skærmindstilling på sin spillePC så
billedet nu er helt flimret og man kan ikke se hvad man laver.
Den bliver ved med at flimre uanset hvilken opstart jeg vælger (fejlsikker).
Hun kører WinME og opstartslogo står fint, men så flimmerer den straks
efter.
Jeg har prøvet geninstallation af ME men så flimrer den straks igen.

Findes der en fil man kan rette/slette, så skærm og skærmkortindstillinger
"nulstilles". som kan klares via opstart i dos ?
Mvh.
Erling

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 16-08-03 18:01

"erl" <ergod@post.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>efter.
>Jeg har prøvet geninstallation af ME men så flimrer den straks igen.

Lyder mærkeligt at fejlsikker tilstand eller re-installation ikke
hjælper ?!?!

Længe siden jeg har siddet ved en win-ME, er det ikke muligt at vælge
VGA ved opstart ??

Måske er din datter uskyldig, for det lyder mere i retning af hardware
problem i skærm eller grafikkort.

<mlr>

Fra : erl

Dato : 16-08-03 18:53

"Michael Rasmussen" <mic@NO_SPAMdou.dk> skrev i en meddelelse
..
> Måske er din datter uskyldig, for det lyder mere i retning af hardware
> problem i skærm eller grafikkort.
>
> <mlr>

Det er da nuligt, men er der et svar til mit spørgsmål ?

Mvh.
Erling

Fra : Eliasen

Dato : 16-08-03 19:01

"erl" <ergod@post.cybercity.dk> wrote in message

> Det er da nuligt, men er der et svar til mit spørgsmål ?

Det er da muligt!

--
Eliasen

Fra : erl

Dato : 16-08-03 20:10

"Eliasen" <eliasen@fjernes_stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Det er da muligt!
>
> --
> Eliasen

Nå -- men tak for hjælpen.

Mvh.
Erling

Fra : Eliasen

Dato : 16-08-03 20:22

> Nå -- men tak for hjælpen.

Selv tak! Hvad f..... havde du forventet? Du får et seriøst bud fra Michaels
side, han stiller endda et spørgsmål som du vælger ikke at reagere på.

--
Eliasen

Fra : erl

Dato : 16-08-03 21:00

> [...]
Michaels
> side, han stiller endda et spørgsmål som du vælger ikke at reagere på.

Det var nu ikke for at være uhøflig overfor Michael - det må han undskylde -

Problemet er at hun "kom til" at lege med opdateringshastigheden på
skærmen/skærmkortet under skærmegenskaber- jeg så det men nåede ikke at
stoppe hende- og nu kan jeg ikke få sat den tilbage -- surt

Den sætter windows jo så hver gang den starter, og det er derfor jeg gerne
ville høre om der findes osv.

Mvh.
Rtling

Der

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 16-08-03 21:13

erl wrote:
> Problemet er at hun "kom til" at lege med opdateringshastigheden på
> skærmen/skærmkortet under skærmegenskaber-

Se det, kan netop dræbe en skærm. Et eller andet sted i processen
kommer der også en advarsel om at det ikke er sikket at skærmen kan
holde til de øgede MHz.

mvh
Henning

Fra : erl

Dato : 16-08-03 21:36

"Henning Præstegaard" <onkelhenning@virker.ikke> skrev i en meddelelse

.. Et eller andet sted i processen
> kommer der også en advarsel om at det ikke er sikket at skærmen kan
> holde til de øgede MHz.
>
> mvh
> Henning

Jo - jeg nåede blot ikke at stoppe hende.
Men da skærmen virker fint til og med windows opstartlogo hvor
indstillinger indlæses ville jeg høre om de kunne ændres i dos.

Mvh,
Erling

Fra : Felix

Dato : 16-08-03 20:24

On Sat, 16 Aug 2003 18:19:29 +0200, erl wrote:

>Jeg har prøvet geninstallation af ME men så flimrer den straks igen.
>
>Findes der en fil man kan rette/slette, så skærm og skærmkortindstillinger
>"nulstilles". som kan klares via opstart i dos ?

Nu kender jeg ikke til Win ME. Men "i gamle dage" løste jeg
lignende problemer ved at bytte grafikkortet ud med en ældre
standard type (VGA) og genstarte maskinen.
Under opstarten skal det nye "gamle" kort så godkendes som
standard.

Bagefter skifter man til det rigtige nye grafikkort, og godtager
standardindstillingerne.

Herefter kan man bruge det SW som følger med grafikkortet til at
ændre til den ønskede indstilling, så man igen kan se hele
skrivebordet.

Maskinen skal slukkes helt mellem hver handling.

Håber det kan hjælpe lidt

Fra : erl

Dato : 16-08-03 21:09

"Felix" <Felix@nowhere.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> ændre til den ønskede indstilling, så man igen kan se hele
> skrivebordet.
>
> Maskinen skal slukkes helt mellem hver handling.

Tak for svaret - det prøver jeg.
Go weekend.
Erling