MS Windows
briani 27239
Windows Mediaplayer
Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 15-08-03 15:15

Hej -

Jeg har seneste version af MS Windows Mediaplayer (DK).

Alligevel oplever jeg ofte, at den ved afspilning af AVI-filer giver op.

Den forsøger godt nok at hente og indlæse codecs - men uden held.

Kan jeg gøre noget ved det?

Tak!

- Jan

Fra : Martin Schultz

Dato : 15-08-03 15:53

On Fri, 15 Aug 2003 16:15:01 +0200, "Jan Bang Jensby"
<jensby@stofanet.dk> wrote:

> [...]
>
>Alligevel oplever jeg ofte, at den ved afspilning af AVI-filer giver op.
>
>Den forsøger godt nok at hente og indlæse codecs - men uden held.

Hent de codecs som filmen benytter og installer dem.

Martin
--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider til
ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : Nick

Dato : 15-08-03 16:01

"Martin Schultz" <dknews@dropbox.cotse.net> skrev i en meddelelse
> Hent de codecs som filmen benytter og installer dem.

Søg f.eks. på "K-Lite Codec Pack" som er ganske udmærket.
(Husk at tjekke med Ad-aware og den slags bagefter...)

/Nick

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 15-08-03 16:19

"Martin Schultz" < skrev

> Hent de codecs som filmen benytter og installer dem.

Hvodan finder man ud af hvilke codecs - og hvordan installerer man dem?

- Jan

Fra : Mogens

Dato : 15-08-03 16:32

On Fri, 15 Aug 2003 17:18:44 +0200, "Jan Bang Jensby"
<jensby@stofanet.dk> wrote:

>Hvodan finder man ud af hvilke codecs -

Programmet Avicodec, som er gratis, kan fortælle dig
præcis hvilken codec du mangler.
http://avicodec.duby.info/
Programmet har også links til de fleste af disse codecs

>og hvordan installerer man dem?

Det er forskelligt, men som regel er det en EXE fil
man kører og som så klarer resten.

mvh Mogens

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 15-08-03 16:41

"Mogens" skrev > >

> [...]
> http://avicodec.duby.info/
> Programmet har også links til de fleste af disse codecs

> Det er forskelligt, men som regel er det en EXE fil

Programmet er installeret, filen er markeret - og hvad gør jeg så?

- Jan

Fra : Mogens

Dato : 15-08-03 17:56

On Fri, 15 Aug 2003 17:41:03 +0200, "Jan Bang Jensby"
<jensby@stofanet.dk> wrote:

>Programmet er installeret, filen er markeret - og hvad gør jeg så?

Enten starter du Avicodec op først og henter så filmen ind i det,
eller også højreklikker du på AVI filen og vælger "Avicodec -
Detailed information" i menuen.

mvh Mogens

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 15-08-03 18:07

"Mogens" <moveng@portalen.no> skrev

> Enten starter du Avicodec op først og henter så filmen ind i det,
> eller også højreklikker du på AVI filen og vælger "Avicodec -
> Detailed information" i menuen.

Nu er jeg virkelig amatør (i ordets bedste forstand).

Og herfeter gør jeg følgende: "gerne detaljeret"??

PS
Tak for din tålmodighed.

- Jan

Fra : Mogens

Dato : 15-08-03 21:45

On Fri, 15 Aug 2003 19:06:32 +0200, "Jan Bang Jensby"
<jensby@stofanet.dk> wrote:

>Og herfeter gør jeg følgende: "gerne detaljeret"??

Kik især på de 2 nederste linier i Avicodec, der hvor der
står Video og Audio. Disse 2 linier oplyser dig om hvilke
codecs der er brugt til billede og lyd i den pågældende
film. Sidst i de 2 linier står der enten Supported eller
Unsupported. Står der Supported er det bare fint, men
hvis der står Unsupported betyder det at du mangler
den codec.
Du kan så klikke på WEB knappen ud for denne codec
og i mange tilfælde vil du så havne på en website hvor
du kan hente den codec.
Hvis det ikke lykkes, så kan du ofte finde den rigtige
codec her : http://divx-digest.com/software/index.html
Bare klik på den lyseblå "Codecs and filters" knap

mvh Mogens

Fra : Per Nielsen

Dato : 17-08-03 11:06

"Jan Bang Jensby" <jensby@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Den forsøger godt nok at hente og indlæse codecs - men uden held.
>
> Kan jeg gøre noget ved det?

Jeg har ingen problemer efter at have installeret K-Lite Codec Pack 2.04
Full. Kan hentes her:

http://home.hccnet.nl/h.edskes/mirror.htm