Forbøn
Fra : Ole Madsen

Dato : 05-04-01 21:49

Hej

Vil i bede for mig, jeg har næsten ikke noget til de næste 2 uger at leve
af?

Ole

Fra : Lisa K

Dato : 05-04-01 22:12

Kjære Hellige Himmelske Far.
Jeg takker og priser deg for at vi kan komme til deg med alle ting, - og at
du ser til alle som hører deg til. Og for at du kaller på hvert menneske på
jorden slik at de kan komme til deg og ta i mot ditt fullkomne verk, -
Frelsen. Takker og priser deg for at Frelsen i ditt blod er en gave av bare
nåde, - at vi ingen ting vi kan gjøre for å bli Frelst i ditt Hellige Navn
, - enn å ta imot deg som vår personlige Frelser Herre og Mester i våre liv
uten å ha noe vi kan rose oss selv av. Takker deg Herre for din omsorg i
Frelsesverkets stor gave på Golgata. Jesus jeg takker deg for at du nå også
ser Oles rop om hjelp til livets opphold. Takker deg Herre for at du vil
sørge for ham og gi ham det han trenger til hver eneste dag. Jeg Priser deg
Jesus for at du nå skal virke inn i Oles liv og lede ham frem slik at han
ikke bekymrer seg for mer en enn dag av gangen som det står i ditt ord.
Kjære Jesus jeg takker deg for at du ser våre bønner før vi ber og at du
kommer oss i møte med din omsorg. Min Kjære Jesus jeg takker og priser deg
for at du på underfullt vis vil åpenbare deg ved dine gaver som du nå vil
skjenke Ole. Takker deg Jesus Kjær at du vil gi ham mat og drikke og penger
til det som tjener Ole mest og det han trenger til. Jeg ber deg Jesus at du
gir Ole det som tjener ham mest i sitt trofaste liv i deg Herre. Han er en
trofast tjener som har deg så inderlig kjær Jesus og jeg takker deg for at
du aldri vil slippe han ut av din Hellig Hånd. Jeg takker deg Herre at du nå
vil velsigne Ole rikelig og at han skal få kjenne din uendelige Kjærlighet
og Salvelse. Og jeg ber deg også Herre, - at du må holde din hånd over denne
gruppen og fylle den enkelte med din ånd og åpenbaringens gave slik at det
kan bli til oppbyggelse, forståelse og et liv i din nærhet, - med levende
frukter i et liv med deg. Lær oss alle til å bli som barn slik du har kalt
oss til for å kunne ta i mot ditt ord og leve i din Ånd.
Takker deg Herre, Vår Kjære Frelser og Frigjører, vår Mester og Venn at du
har hørt Vår Bønn.
I Jesu Navn Amen.

En søster i Herren
Lisa

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 06-04-01 08:05

"Ole Madsen" <olemadsen@image.dk> skrev i en meddelelse news:7K4z6.23321
> Vil i bede for mig, jeg har næsten ikke noget til de næste 2 uger at leve
> af?

Gud har sat andre mennesker her på Jorden, for at de
skal kunne hjælpe dig. Din familie er dig nærmest,
dem kan du vel altid gå til?
Ellers bor vi jo her i det dejlige Danmark, her kan man
få overlevelseshjælp på socialkontor (har jeg hørt).

Men foldede hænder baner vejen for dig, for at dette
kan gå lettere for dig.

Med venlig hilsen
Bodil.

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 06-04-01 14:09

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@post.8.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> få overlevelseshjælp på socialkontor (har jeg hørt).
>
> Men foldede hænder baner vejen for dig, for at dette

Jeg glemte at tilføje: "Arbejd, som om alt afhang af dig selv,
og bed, som om alt afhang af Gud".

Med venlig hilsen
Bodil.

Fra : Niels Steg

Dato : 06-04-01 14:27

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@post.8.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:9akf4r$el9$1@news.inet.tele.dk...

> Jeg glemte at tilføje: "Arbejd, som om alt afhang af dig selv,
> og bed, som om alt afhang af Gud".

Et godt råd!

I den sidste sætning tror jeg at jeg ville have ændret "som om" til
"fordi".

"og bed, fordi alt afhænger af Gud".

Niels

Fra : Live4Him

Dato : 06-04-01 15:28

"Niels Steg" <niels.steg@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> I den sidste sætning tror jeg at jeg ville have ændret "som om" til
> "fordi".
>
> "og bed, fordi alt afhænger af Gud".
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Jamen afhænger alt da af Gud ?

jørgen.

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 06-04-01 16:23

Live4Him <au_536@lite.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9akjrd$1c6$1@news.inet.tele.dk...
> ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
> Jamen afhænger alt da af Gud ?
>
> jørgen.

Det mener jeg faktisk ikke det gør .. i og med vi jo har fået det frie valg
.... har vi også fået valget muligheden for at handle og vælge rigtigt .
eller forkert ... at bare at ligge det hele over på Gud ville gøre os
passive og det er jeg overbevist om ikke er guds mening ....
MVH Anne-Marie

Fra : Niels Steg

Dato : 06-04-01 19:00

"Live4Him" <au_536@lite.dk> skrev i en meddelelse

> "Niels Steg" <niels.steg@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

> Jamen afhænger alt da af Gud ?

I evighedsperspektiv... absolut!

Alt hvad der ikke er af Gud, vil forsvinde..

I vores begrænsede perspektiv, absolut!

Alt hvad der ikke er af Gud, vil Gud ikke kendes ved..
og omvendelsen fra det, afhang også af Gud.

Niels

Fra : Ole Madsen

Dato : 06-04-01 22:53

I will

Ole

Fra : Niels Steg

Dato : 06-04-01 10:07

> [...]
> Hej
>
> Vil i bede for mig, jeg har næsten ikke noget til de næste 2 uger at

Jeps!

Niels