... Man må undres!!
Fra : Martin Andersen

Dato : 21-08-03 18:52

Den bedrevidende attitude der huserer her i NG er godt nok ved at være
trættende!

...Een spørger om hvilke rebreathers han skal vælge og får svaret: hvis ikke
du selv ved dette er du ikke klar til at købe en rebreather!! Hvem ved hvad
hans baggrund er ?? Desuden spørger han jo ikke om han skal/bør købe en
rebreather!

...Een spørger om hvorfor udstyr er så meget dyrere i danske forretninger
(understreger tilmed at han ikke "gider" diskutere sit valg) ... og får
svaret: Hvad nogen vil med et HUB system, går over min forstand og topmålet
af Cirkus Benneweis...! - samt lidt sludder om moms differencer på 7 % og
højere huslejer foklarer at HUB'en koster det dobbelte - Husk på, at det er
et temmeligt interresant spørgsmål at rejse!!

...Een spørger om der findes en kobling til hans "gaffel-harpun" .. og får
svaret: den må du alligevel ikke bruge herhjemme - hvem ved hvor han bruger
den!!

...Een efterlyser rustfrit værktøj og skal straks efter forsvarer sig på
anklager om at skænde vrag...! - gud ved om dem der svarer sådan ikke har
værktøj, der ruster??

Ofte virker det på mig som om det er folk, der gerne vil dupere med deres
"enorme" viden om alt dykkerrelateret! Specielt trist er det at se uerfarne
dykkere stille et "forsigtigt" spørgsmål for bagefter at blive haglet
igennem med alle mulige uvedkommende ekspert/nørd detaljer - det skal nok
sætte en stopper for "dumme" spørgsmål!!

.... Men ingen regel uden undtagelse ! ex. se Hjælp til "maske af situation"
!! That's the way!

Mvh Martin

Fra : Claus

Dato : 21-08-03 19:02

"Martin Andersen" <maa@j-l.com> skrev i en meddelelse
> Den bedrevidende attitude der huserer her i NG er godt nok ved at være
> trættende!

Ening!

Som jeg har været inde på for laaang tid siden, så er janteloven meget
udbredt herinde..

Mvh

Claus

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 22-08-03 10:07

Claus:

> Som jeg har været inde på for laaang tid siden, så er janteloven
> meget udbredt herinde..

Øh, som jeg læser Martins indlæg siger han at nogen (mig selv
inklusive) skal "blære" sig med deres viden.

Synes du så ikke det er temmeligt ironisk at du nævner Janteloven?

[Hint: i mine øjne kunne Martin beskyldes for at leve under Janteloven
{som jeg skider på}, da han mener _vi_ "blærer" os og så beskylder du
_os_ for Jantelovën: det er da skægt?]

--
Peter Fjelsten Salg af DIR udstyr <http://www.dktechgear.dk/>
DIR-DK, EKPP Læs om ekstrem huledykning <http://www.ekpp.org/>

Fra : Martin Andersen

Dato : 22-08-03 11:23

Jeg har gjort hvad jeg kunne for ikke at blive personlig og direkte
ubehagelig. Dette indlæg har kun været ment som en opfordring til at finde
en ordentlig omgangs tone.... ! og at du tager det som en personlig
fornærmelse bekræfter vel kun at jeg har ramt plet.

Jeg har en kæmpe respekt for dit arrangement og din viden inden for
dykningen, men jeg har ikke det store tilovers for den måde du giver den
videre på. - hvordan det kan blive til jantlovs-mudderkastning ved jeg ved
gud ikke - Men jeg har IKKE skrevet et ord om janteloven!!

Men lad os dog tage jantaloven med: Du kan sagtens være en helt fin fyr, men
hvis jeg udelukkende, på baggrund af dine certificater og det du har opnået
inden for dykning skal synes du er genial - tjahh, så er jeg skyldig i at
efterleve jantaloven! .. og det, hvad enten du skider på den eller ej!

Men for at komme tilbage på sporet - kan du så slet ikke se noget rigtigt i
mit indlæg??

Mvh Martin

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 22-08-03 12:02

Martin Andersen:

> [...]
> opfordring til at finde en ordentlig omgangs tone.... ! og at du
> tager det som en personlig fornærmelse bekræfter vel kun at jeg

Jeg tager det slet ikke som en personlig fornærmelse - jeg synes bare
jeg ville kommentere et komisk element i _Claus'_ indlæg.

> Men for at komme tilbage på sporet - kan du så slet ikke se noget
> rigtigt i mit indlæg??

Jo.

Men jeg tror det sker således fordi vi ofte er de samme der diskuterer
de sammen ting: så tænker vi ikke over at vi måske skal nedtone det når
vi snakker med andre.

Jeg tror nu slet ikke denne gruppe er slem.

Fra : Martin Andersen

Dato : 22-08-03 12:30

Jeg tror du har ret i, at der er en "hårde" kerne der har en daglig jargon
der kan virke hård på andre udeforstående. Og det er den der fik mig til
tasteturet! Jeg håber, måske lidt naivt, at denne lange debat trods alt har
rykket lidt ved det

Tak til alle for de mange svar både her og på min mail.

Og nej - jeg har også set værre newsgroups - prøv skydiving! gud ved om
adrenalin, kombineret med højde, er skadeligt for hjernen

Mvh Martin
....roger-over!

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 22-08-03 12:47

Martin Andersen:

> Og nej - jeg har også set værre newsgroups - prøv skydiving!
> gud ved om adrenalin, kombineret med højde, er skadeligt for
> hjernen

Sikker lidt på samme måde som dybder kombineret med adrenalin er
skadeligt for hjernen! :)

Fra : Claus

Dato : 22-08-03 17:00

"Peter Fjelsten" <nospam@adr.dk> skrev i en meddelelse
> Claus:

> Øh, som jeg læser Martins indlæg siger han at nogen (mig selv
> inklusive) skal "blære" sig med deres viden.

Øeee ja, som een af paragrafferne siger: "Du skal ikke tro at du er noget"
(Derfor skal du "kanøfles" med en hel stribe af fagudtryk, teoretisk viden
og almindelig hånlig ironi)

> [...]
>
> [Hint: i mine øjne kunne Martin beskyldes for at leve under Janteloven
> {som jeg skider på}, da han mener _vi_ "blærer" os og så beskylder du

Næææ, det kan jeg ikke se det sjove i!. Det er jo netop det janteloven går
ud på.

01). Du skal ikke tro at du er noget.

02). Du skal ikke tro at du er lige så meget som os.

03). Du skal ikke tro at du er klogere end os.

04). Du skal ikke bilde dig ind at du er bedre end os.

05). Du skal ikke tro du ved mere end os.

06). Du skal ikke tro, at du er mere end os.

07). Du skal ikke tro at du duer til noget.

08). Du skal ikke le af os.

09). Du skal ikke tro at nogen bryder sig om dig.

10). Du skal ikke tro at du kan lære os noget

Det er denne lov mange af de "frelste" efterlever...

Disse ting har været oppe før og bør derfor ikke gøres til genstand for
"indøvelse" igen

I øvrigt kan jeg kun være 100% enig med jer i, at man som minimun skal have
"gyldigt" navn osv. når man sviner andre folk til (her tænker jeg på "P."

Mvh
Claus

Fra : Henning

Dato : 21-08-03 20:08

>..Een efterlyser rustfrit værktøj og skal straks efter forsvarer sig på
>anklager om at skænde vrag...! - gud ved om dem der svarer sådan ikke har
>værktøj, der ruster??

Den havde jeg faktisk overset - faldt tidligere over dette sæt
all-roundværktøj
http://www.diverswarehouse.co.uk/dw-det1.asp?tnum=01501

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : P.

Dato : 21-08-03 20:11

Helt enig..!!!!
Det sjove er, at det langt hen ad vejen kan personificeres.
Den absolut værste og højtragende snobberøv af en klogeper, er så absolut
Peter Fjelsten.
Han sætter tilsyneladende en ære i, at prøve at lyde klogere end ALLE andre.
Hmm.
Det bedste er altid kun lige godt nok til ham. Når han så ikke lige handler
med det mere, så er det "overnight" blevet til noget værre lort!!! Jeg
fatter simpelt hen ikke at at et blad som "DYK" vil lade en så nedladende
skribent lave noget til et ellers godt blad.
Peter: Get a life..... - og hold en laaaaang pause.

P.

Fra : Johnny Christensen

Dato : 21-08-03 20:40

Rolig nu, tag et par dybe åndedrag, så forsvinder den snurrende fornemmelse.
Hvem ved måske får du det endda så godt at du har lyst til at stå frem med
navn i stedet for at gemme dig. Alle har ret til en mening.

JZC
(kig du bare i afsender adressen, _jeg_ vælger at stå ved mine udtalelser)

Fra : Arnt Eirik

Dato : 21-08-03 22:56

"P." <p@e-box.dk> skrev i melding
> Helt enig..!!!!
> Det sjove er, at det langt hen ad vejen kan personificeres.
> Den absolut værste og højtragende snobberøv af en klogeper, er så absolut
> P.

Hva med å stå frem med riktig navn FØR du henger ut andre... Idiot.

Arnt

Fra : Einar Hagen

Dato : 22-08-03 01:17

"Arnt Eirik" <arnt_e_hansen@yahoo.com> wrote in message

> Hva med å stå frem med riktig navn FØR du henger ut andre... Idiot.
>
> Arnt

Og her er vi i et annet land med eksakt det samme problemet.
Jeg tror P er Diver sin danske fetter......
(Les no.fritid.dykking dersom dere er forvirret nå)

Einar

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 22-08-03 10:08

P.:

> Den absolut værste og højtragende snobberøv af en klogeper, er så
> absolut Peter Fjelsten.

LOL. Den var go'!

> Det bedste er altid kun lige godt nok til ham. Når han så ikke
> lige handler med det mere, så er det "overnight" blevet til noget
> værre lort!!!

Jeg synes heller ikke du var på banen med eksempler?

> Get a life..... - og hold en laaaaang pause.

For at holde det i det engelske: grow a pair - and sign your own name!
Før det sker kan jeg ikke tage dig en tøddel alvorligt.

Derudover ville argumenter hjælpe på min forståelse.

Ellers tror jeg gruppen dk.snak.mudderkastning måske er et bedre valg
for dig.

Fra : jhyden

Dato : 23-08-03 22:22

> [...]
> fatter simpelt hen ikke at at et blad som "DYK" vil lade en så
nedladende
> skribent lave noget til et ellers godt blad.

Her var det så man kunne ønske sig, at der var en ordstyrer, der
sorterer den slags indlæg væk.

Johnny Hydén.

http://www.kandu.dk/

Fra : Søren Arnvig

Dato : 21-08-03 22:26

"Martin Andersen" <maa@j-l.com> skrev i en meddelelse
> Den bedrevidende attitude der huserer her i NG er godt nok ved at være
> trættende!

<snip en masse eksempler>

> [...]
> igennem med alle mulige uvedkommende ekspert/nørd detaljer - det skal nok
> sætte en stopper for "dumme" spørgsmål!!

Sådan er usenet på godt og ondt.
Alle kan komme med deres mening og du har ikke en jordisk chance
for at vide hvad der er rigtigt og forkert blandt de indlæg som kommer.

Når man f.eks. ser følgende spørgsmål:
"Jeg går med overvejelser i retning af at invistere alle mine
lommepenge i en Rebreather. Hvilken model er sikrest ?"

Så tænker den erfarne usenet bruger
"Hvordan kan man overhovedet finde på at stille et sådant
spørgsmål på usenet ?" Du aner jo ikke om det er Lars Ole 5.c.
som sidder og fortæller dig at en Dolphin/Atlantis/Prism/RB80
der er det eneste saliggørende.
Hvis man iøvrigt læser den aktuelle tråd om RB, så
er der da en masse god information at hente.

Og når nogen gerne vil vide noget om spyd med flere spidser
så må vi lige være påpasselige, at vi ikke sidder og bliver
meddelagtige i ulovligheder. Vi vil helst ikke have forbudt UV-Jagt
i Danmark, bare fordi nogen ikke kender eller vil overholde reglerne.

Og det må være tilladt at misforstå et spørgsmål. Hvis nogen efterlyser
rustfrit værktøj til dykning, så er det nærliggende at tro, at det er
værktøj som skal anvendes under vandet, måske til at plyndre et vrag.
Man bør selvfølgelig sige undskyld hvis man uretmæssigt har anklaget andre.

Og når nogen skriver at de ikke gider diskutere valg af udstyr
så kan de jo kun tale for sig selv. Andre vil måske gerne diskutere
valg af udstyr og man er desværre ikke herre over, hvad der sker
med ens tråd, udover det man selv poster i den. At nogen
overhovedet gider at prøve at finde en billigere HUB, er for
nogen af os langt mere interessant, end om det rent faktisk kan
lade sig gøre. Så det siger vi lige, uanset hvad du eller andre
synes om det.

Du bliver nødt til at acceptere at ordet er 100% frit og den eneste
måde du kan vinde respekt, er ved at give de sobre og rigtige svar .

Når du synes at nogen virker bedrevidende, så kan det være fordi
de _er_ bedrevidende, de folk som har dykket meget længe, med meget
forskelligt udstyr, under meget forskellige forhold. Folk som har
levet med dykning og for dykning, som har søgt ny viden og gerne
deler ud af den, kvit og frit. Som gerne hjælper hvis du har et konkret
dykketeknisk problem.

Hvis du skriver indlæg for at harmes over griske dykkerforretninger,
eller få hjælp til at begå ulovligheder, eller hjælp til at slå dig selv
ihjel med et stykke dykkerudstyr du ikke forstår, så må du påregne
at få en irettesættelse med på vejen.

Søren Arnvig

Fra : Martin Andersen

Dato : 22-08-03 01:46

Hej Søren,

Jeg er helt klar fortaler for det frie usenet og mit indlæg er slet ikke
ment som et oplæg til sensur af nogen art, desuden ved jeg også godt at at
såvel indlæg og "strenge" har deres eget liv. Og fred være med det! da man,
som du selv er inde på, med lidt erfaring kan sortere skidt fra kanel.
Problemet kan bare være at "nye" dykkere måske stopper med at lede efter
svar her og istedet begynder at ekperimentere ude i det blå. Og selvfølgelig
kan det her godt ende som en filosofisk diskution om fri kommunikation - men
min anke er mere rettet mod den bedrevidene attitude der kvæler alle "nye"
bidragsydere til NG.

Måske er rebreather-spørgsmålet ikke formuleret godt nok - men svaret til
ham tog udgangspunkt i at han slet ikke anede noget som helst om noget som
helst - og uden at kende størrelsen på hans Pondus sparregris, tror jeg ikke
man bare smider så mange penge efter en kasse som man intet aner om ... jeg
kan tage fejl!! Det samme gør sig gældene omkring spyddet med de mange
spidser - måske sådan noget kan klares med et svar på spørgsmålet og en
kommentar som: men husk lige... et eller andet sted er vi jo alle i samme
båd..eller under...ja, du ved hvad jeg mener

Jeg er hverken selv HUB, rebreather, UV-jagt eller værktøjsfan, men hvis
folk har spørgsmål kan man da i det mindste svarer på det de spørger om og
gemme, eller som et absolut minimum, begrunde sin kritik.

Jeg har den dybeste respekt for erfaring og viljen til at dele den med
andre - det er blandt andet det der gør at du og jeg kan dykke sikkert idag.
Jeg er da også sikker på at mange af dem der udtaler sig herinde virkelig er
kapaciteter på dette område. Men måske skal nogle af dem bare prøve at skrue
tiden tilbage til den gang de selv var nye og nysgerrige dykkere og måske
ikke lige kunne alle de frække tekniske termer og forkortelser der giver så
meget respekt.....og svar!

Vi er med andre ord, helt enige i at man kan vinde en hel del respekt ved at
give rigtige og sobre svar...!!

Mvh Martin

Fra : Søren B Rasmussen

Dato : 22-08-03 07:58

Hej Martin

Undskyld jeg sendte en mail direkte til dig...det var et uheld.

Jeg er 100% enig med dit nyeste indlæg.
Jeg kan godt se at nye dykkere kunne "skræmmes" væk fra gruppen, og så ikke
have de store muligheder det giver at få erfaringer fra andre øvede dykkere.

RB tråden kan vi godt være enige om ikke er er fyldt med saglige svar. De
kunne have spurgt om erfaringer og motiv, hvis de manglede info til at give
et "sagligt" svar.
De bedrevidende svar, kan godt være "gode" svar, men skal efter min mening
også omformuleres og gøres saglige UDEN "støj" i teksten.

En sund naturlig respekt for andre mennesker og deres holdninger er altid et
godt udgangspunkt, det giver gerne det samme igen.
Viden er, som du skriver, ligeså noget der giver repekt, hvis det bliver
serveret uden overlegenhed.

Jeg er glad for at få erfaringer fra andre, de sidste svar jeg har fået, har
givet mig mere sikkerhed til min dykning.
Der var helt klart nogle ting jeg ikke vidste og var uopmerksom på.
Jeg har så meldt mig ind i en klub, der virker som om at de vil "give" mig
de sidste regler og erfaringer til at gøre mine dyk så sikre som jeg selv
ønsker.

Jeg holder mig stadig til det "kloge" ord jeg har skrevet tidligere : Forled
ikke nogen til at dykke, men vejled enhver der absolut vil.
Hvis alle følger det med deres årelange erfaring, og giver det videre på en
sober og respektfuld måde, så ville "verdenen"/dk.fritid.dykning være næsten
perfekt, men hvem/hvad er egentlig perfekt ?! (retorisk ? )

Mvh
Søren B Rasmussen

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 22-08-03 09:39

"Søren Arnvig" <venator@get2net.dk> writes:

<snip>

> [...]
> værktøj som skal anvendes under vandet, måske til at plyndre et vrag.
> Man bør selvfølgelig sige undskyld hvis man uretmæssigt har anklaget andre.

Er det logisk at man så vil plyndre vrag blot fordi man vil have
værktøj med ud? Vi er flere i vores klub der har en værktøjskasse med
på vores kutter. Vil du sige at du aldrig har brug for en
svensknøgle, skruetrækker, umbrakonøgle eller lign på en dykkertur?
Alle der har haft værktøj (billigt såvel som kvalitet) kender til
problemet at det bliver ræverødt af rust, selvom det ikke har været i
kontakt med saltvand, og så er det i øvrigt næsten
ligegyldigt hvordan det er opbevaret.

Desuden er jeg helt enig at man skal undskylde hvis man misforstår
(hvilket der i det pågældende tilfælde heller ikke er gjort)

At usenet har udviklet sig til et semi-mudderkastnigs-forum er
sørgeligt, det kunne være rart hvis folk bare engang imellem kunne tro
det bedste om folk istedet for straks at tro det værste.

/Thomas

Fra : K.L.Rasmussen

Dato : 22-08-03 16:33

Hej Alle

K.L.Rasmussen wrote:
> Tænk hvis der IKKE var nogen som havde værktøj med i dybet !
> Så ville det nok være noget beder at dykke vragdykning her i DK

<Klip>
> Desuden er jeg helt enig at man skal undskylde hvis man misforstår
> (hvilket der i det pågældende tilfælde heller ikke er gjort)

Nej det har jeg ikke.. idet at jeg ikke ville beskylde HAM ! for at rippe
vrag !

Jeg skrev:

>Bare lige en tanke !
>
> Tænk hvis der IKKE var nogen som havde værktøj med i dybet !
> Så ville det nok være noget beder at dykke vragdykning her i DK

Ok så hans rustfri værktøj bliver ikke brugt til det !. men alt det rustfri
værktøj jeg har set på dykkerbåde og i hånden på dykker blev sku brugt til
at røvprule vrag med ! !

Men ok SORRY ! ! ! Mogens Braae

Fint at der er sådan nogen som ham !

K.L.Rasmussen
Uden klokker og koøjer og Rustfri værktøj !

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 22-08-03 19:31

"K.L.Rasmussen" <Kristian@Rasmussen.tdcadsl.dk> writes:

> <Klip>
>
> Nej det har jeg ikke.. idet at jeg ikke ville beskylde HAM ! for at rippe
> vrag !

Nej, det var sådan set heller ikke dig jeg anklagede, jeg var gået
tilbage for at læse den pågældende tråd og kunne der se at der heller
ikke var undskyldt på trods af at manden har givet en meget fornuftig
forklaring på hvad han skal bruge værktøj til.

<snip>

> Ok så hans rustfri værktøj bliver ikke brugt til det !. men alt det rustfri
> værktøj jeg har set på dykkerbåde og i hånden på dykker blev sku brugt til
> at røvprule vrag med ! !

Det er meget muligt, jeg benægter heller ikke at det sker, for det gør
det! Men at en person gerne vil have rustfrit værktøj til at kunne
reparere hans udstyr med på ture og lign. er ikke kriminelt og bør
heller ikke antages sådan. Jeg kunne da også godt selv tænke mig
rustfrit værktøj, men prisen gør bare en stor forskel

/Thomas
Der heller aldrig har rippet et vrag og har heller ikke i sinde at
gøre det.

Fra : Søren B Rasmussen

Dato : 22-08-03 07:18

Jeg kan ikke være mere enig i dine udsagn, dog vil jeg sige at denne
newsgroup er en af de bedre.
Jeg er blevet hjulpet meget endda, i mit spæde start som uv-jæger/snorkel
dykker.
Der blev sendt mails til mig direkte som var "spot on". Det var en meget
positiv oplevelse.

Jeg ved jo så ikke ret meget om dykning, men prøver at suge til mig.
Bla. har denne rb-diskussion givet mig viden om disse ting, har såmen bare
benyttet de links der var med i nogle af de svar der kom til Felix.
Jeg vidste jo ikke hvad en rb var ??!!! Så lærte jeg jo det.
Jeg tror bare alle nyhedsgrupper er sådan, i mere eller mindre grad. Jeg
hidsede mig op i starten, når nogen skrev et eller andet tåbeligt til en der
spurgte saglig og fornuftigt. Nu sorterer jeg det fra, når det ikke direkte
er relateret til mig, og lader kæresten og sønnen opleve mine
frustrationer....

Jeg synes det er en god gruppe, som jeg nyder meget her som grøn, jeg vil
"spamme" den helt vildt når jeg er færdig med kursus og skal igang med at
købe mit eget udstyr til ilt-dykning.

Jeg vil lige forsøge mig med en tråd mere....lad os se udviklingen i den.

Mvh

Søren B Rasmussen

Fra : Jens Olsen

Dato : 22-08-03 09:26

"Martin Andersen" <maa@j-l.com> wrote in message news:<3f450740$0$9507$4d4eb98e@news.dk.uu.net>...
> Den bedrevidende attitude der huserer her i NG er godt nok ved at være
> trættende!

Jeg kan være enige med dig I, at tonen i nogle svar kan være arrogant,
men intentionen er vel egentlig god nok.
For den uerfarne dykker må det da være langt bedre at få at vide, at
det faktisk er det forkerte spørgsmål han stiller, end at blot at få
et svar der ikke kigger videre end selve spørgsmålet.

> [...]
> hans baggrund er ?? Desuden spørger han jo ikke om han skal/bør købe en

Jeg synes da at det virker meget relevant at påpege, at han bør
overveje, om han overhovedet er klar til en rebreather og hvorvidt en
rebreather passer til den dykning han laver.

> [...]
> højere huslejer foklarer at HUB'en koster det dobbelte - Husk på, at det er
> et temmeligt interresant spørgsmål at rejse!!

Er det ikke bedre at få at vide at et HUB system slet ikke er værd at
ofre penge på, end at få at vide hvor man kan spare et par håndøre på
den slags.

Men det med tonen kan vi som sagt være enige om.

Jens Olsen, Københavns Dykker Club, kbhdyk.dk

Fra : Martin Andersen

Dato : 22-08-03 09:44

Hej Jens,

"Jens Olsen" <jenspolsen@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> overveje, om han overhovedet er klar til en rebreather og hvorvidt en
> rebreather passer til den dykning han laver.

Her kunne man svare på en ordentlig måde i stedet for at fortælle manden at
han ikke har brug for en rebreather! for igen, hvem ved hvad han ved og ikke
ved og har brug for!

> Er det ikke bedre at få at vide at et HUB system slet ikke er værd at
> ofre penge på, end at få at vide hvor man kan spare et par håndøre på
> den slags.

Det står helt tydeligt i spørgsmålet at han ikke ønsker at diskutere HUB'en
og at beslutning næsten allerede er taget. Med det taget i ed, er det jo
ikke det der er interressant i hans indlæg. Hans ønske er rejse en debat om
netkøb Vs. butik

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 22-08-03 10:06

Martin Andersen:

> - samt lidt sludder om moms differencer på 7 % og højere huslejer
> foklarer at HUB'en koster det dobbelte

Jeg synes da du skal deltage i tråden hvis du synes hvad jeg skrev er
noget "sludder".

Hvis du har anden information end hvad jeg præsenterede vil jeg da
gerne høre om det.

Fra : Martin Andersen

Dato : 22-08-03 11:31

Hej igen Peter
Min vinkel er tonen herinde og ikke priserne i forretningerne i forhold til
nettet. ex. er taget fra dit svar til en der gerne ville starte en debat om
priserne på nettet set i forhold til i butikkerne.

Fra : Abildgaard 3140

Dato : 22-08-03 10:21

scripsit "Martin Andersen"
> Den bedrevidende attitude der huserer her i NG er godt nok ved at være
> trættende!

Den bedrevidende attitude er vist prisen for folkeligheden.

Jeg er bange for at jeg selv har pustet mig op, når de mange nye glade
amatører igen-igen spørger efter fedtfattig ditten, sprød pizzadatten og
kogning af æg i dk.kultur.mad+drikke. Jeg tror den ene del af de
bedrevindende afklapsninger skyldes harme, når man faktisk ved bedre og der
bliver langt mellem snapsene.

Med internets udbredelse er usenet blevet folkeeje, og der går nok lidt tid
inden søgninger i google groups og gode emnelinier bliver reglen.

Men alligevel er jeg ligesom dig overrasket over at noobs som jeg selv -
snorklen med pindevåben - kun modtager en nedladende afklapsning, ingen
konstruktive indlæg. Den anden del af afklapsningerne kommer formentlig fra
de pjok, der kun kan dele den slags ud digitalt.

--

|¨ ¨ ¨ ¨ ¨¨ Torben

[OO]
<>'