MS office xp stavenkontrol
Fra : rtfurt rturu

Dato : 21-08-03 15:29

Hey
Jeg har problemer med MS Word stavekontrollen. Nogle gange virker den
og andre gange virker den ikke, hvis jeg opretter et nyt dokument
virker den ikke. Men tager jeg et gammelt dokument virker den nogle
gange!! Er der på nogle måde, mulighed for at få stavekontrollen til
at virke hver gang !

Jeg bruger MS Office XP

--

mv. webuser

Fra : pre

Dato : 21-08-03 15:48

Prøv lige at gentage spørgsmålet med lidt flere detaljer, men stol ikke 100%
på funktionen som trods alt mekanisk godkender alt som står i ordbogen.
Altså kan et blad udmærket "male" ned på jorden fordi både "male" og "dale"
står i ordbogen.
pre

Fra : rtfurt rturu

Dato : 25-08-03 08:51

Okay jeg prøver igen
Problemet er når jeg starter Word kommer der en dialog boks op
hvor der står
”Filkonvertering smo Labelwriter Add-In.do,”. Hvor jeg skal vælge
den rigtige tegnkode, den kommer op hver gang!! Derefter kommer
der igen en dialog boks op som siger:
”kan ikke åbne dokumentskabelonen c:…\$mo lavelwriter add-in.dot”.
Også når jeg begynder at skrive og trykker F7 for stavekontrol
fortæller den mig at
”stave-og grammatikkontrollen er fuldført. Tekst formateret som
(ingen korrektur) bliver ignoreret.”
men den har ikke rettet noget som helst selvom jeg har skrevet
noget volapyk

--
mv. webuser

Fra : pre

Dato : 25-08-03 10:21

En første nødløsning er at finde den pågældende ,dot fil. Brug
søgefunktionen fra startknappen.
Problemet er nok den fortvivlede sikkerheds situation men filen skal være
indlæst da Word bruger den til et eller andet. Men da det åbenbart er en
Add-In så prøv lige fra Funktioner at klikke på Skabeloner og Add-Ins. Der
skal filen være opført og aktiveret. Står den ikke der, så klik på tilføj
og naviger til filen.

Virker det stadig ikke så kom igen, så kontakter jeg en ekspert.
pre

Fra : rtfurt rturu

Dato : 25-08-03 12:41

--
mv. webuser

Fra : rtfurt rturu

Dato : 25-08-03 12:41

Jeg har søgt efter den der Add-In.dot, den findes ikke !!
Og i Skabeloner og tilføjelseprogrammer er der 2 filer den
der ”label writter Add-In.dot” og ”wordbc.wll” jeg kan heller ikke
fjerne dem i skabelon og tilfø…!!

--
mv. webuser

Fra : pre

Dato : 25-08-03 17:27

Hvs jeg forstår det rigtigt så ligger den "manglende" fil på sin plads og
hvis der er hakket af ved den så burde det virke.
Nu er XP lidt inkonsekvent med placeringen af Startup filer men hvis du kan
se adressen på filen i Skabelonerótg ... så kontroller at den er der.

Ellers må det være et job for Find og Erstat (Words øverste menulinie,
Hjælp's menu).
Håber det hjælper. Det er ikke en generel fejl, og ingen andre har haft
den)

pre

Fra : Ole

Dato : 27-08-03 09:06

Ikke korrekt !
Når jeg åbner for Word, og i menuen ”Skabeloner og
tilføjelseprogrammer” er der 2 filer, den der ”label writter Add-
In.dot” og ”wordbc.wll” og jeg kan ikke fjerne dem! Jeg har også
fjernet og geninstalleret en ny MS Office pakke, men lige meget
hjælper det !!
Jeg har også søgt på hele maskinen efter den der label writter Add-
In.dot” og ”wordbc.wll” men de findes ikke på maskinen. Jeg har
sat filsystemet til at vise skjulte filer.

Fra : pre

Dato : 27-08-03 10:11

Nu skal vi lige holde ørerne stive. De to filer der ligger i"Skabeloner..."
kan/skal ikke fjernes - uden videre. Det forvirrende er at både add-ins og
skabeloner har endelsen .dot. Med andre ord, filerne er der. Spørgsmålet
er så kun om de også er hvor de også skal være, nemlig i en af startup
mapperne.

Prøv at søge på Startup, der er mindst to. Kik om de to filer ligger i en
af dem.

Når du fjerner Office pakken så sletter du nogle tegn i adresselisten der
viser hvor filerne ligger. Filerne ligger skam stadig på pladsen så når du
geninstallerer så reetableres adresselisten og der kontrolleres at filerne
er der.

Hvad enten filerne er i mappen eller ej så er "Søg og erstat" en god løsning
for den kontrollerer både at filerne er på plads, og at indholdet er
korrekt.

Har du ellers set på de administrative service lister. Der burde være en
registrering af netop sådan en fejl.
pre

Fra : Ole

Dato : 27-08-03 13:34

Begge Startup mapperne er tomme!!
Der er en masse .dot filer når jeg søger, men ikke de filer der
vises i menuen ”skabelon..”!!
Og hvad mener du med ”administrative service lister”?
Vil jeg ikke kunne tage dem fra en anden MS Office installation og
smide dem ned på min egne maskine, der hvor de nu skal være?

--
mv. webuser

Fra : pre

Dato : 27-08-03 14:57

Har du noget specielt imod at bruge Find og Erstat?
Hvis filerne ikke er på sin plads så erstattes de. Og det varer kun få
minutter. Den kan også startes fra Kontrol Panel og er en variant af
installeren.
pre