HASTER HASTER - Ny router,- men hvilken??
Fra : Michael Kragh

Dato : 21-08-03 14:00

Hej NG

Jeg står og skal bruge en router i morgen, så jeg skal bestille en idag.
Problemet er at jeg ikke ved hvilken jeg skal anskaffe.
Den skal bare være stabil og køre perfekt. Den skal gøres dum, så den kan
sende
trafikken til en firewall.

Den må gerne indeholde switch, dog ikke et krav og helst i prisklassen max
700.

Det haster ret meget, da vi har et website som skal op og køre igen.

Mvh Michael Kragh

Fra : Anders Karkov

Dato : 21-08-03 14:15

D-Link DI-604 til ca 370 kr eller Linksys EtherFast BEFSR41 til 470 kr, er
nogle ok routerer som du nemt kan sætte op som DMZ host

--
Med Venlig Hilsen
Anders Karkov Carstensen

Fra : Michael Kragh

Dato : 21-08-03 14:33

"Anders Karkov" <a-k-c@*spam*a-k-c.dk> skrev i en meddelelse
> D-Link DI-604 til ca 370 kr eller Linksys EtherFast BEFSR41 til 470 kr, er
> nogle ok routerer som du nemt kan sætte op som DMZ host

> [...]

Jeg har kigge på de 2 routere og D-link di-604 er der mange der skriver om
på edb-priser at den ofte skal genstartes. Ved ikke om der er hold i det
eller om de bare ikke ved hvad de laver

Michael

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 21-08-03 15:50

> D-Link DI-604 til ca 370 kr eller Linksys EtherFast BEFSR41 til 470 kr, er
> nogle ok routerer som du nemt kan sætte op som DMZ host

Ville aldrig købe D-link til noget der skal være driftsikkert :o

Nej brug de 100,- kr extra og køb en Netgear FR114P - set hos proconsult.dk til 805,- kr.

Den har indbygget 4 port switch, printserver og er med rigtig SPI firewall.

http://www.netgear.com/products/prod_details.asp?prodID=140&view=

Jeg har lige selv sat én op i dag - og syntes generelt godt om interfacet.

Har du penge nok vil jeg anbefale en Zywall..

Fra : Michael Kragh

Dato : 21-08-03 16:37

Men jeg har lige fået at vide idag at man ikke skulle kunne bruge sin egen
router på en bredbåndsløsning fra tdc.. kan det virkelig passe???

i øvrigt skal jeg ikke bruge særlig mange funktioner i routeren. bare jeg
kan logge ind og fortælle den at alt må komme igennem

mvh Michael

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 21-08-03 18:48

"Michael Kragh" <michael@guldtryk.com> crashed Echelon writing

> Men jeg har lige fået at vide idag at man ikke skulle kunne bruge sin
> egen router på en bredbåndsløsning fra tdc.. kan det virkelig passe???

TDC understøtter at op til 2 maskiner kan kobles på via switch og dermed få
IP direkte tildelt af en DHCP hos TDC.

I en router løsning vil routeren få IP'en og via NAT'e den ud til
klienterne på netværket.

Du skriver i dit oprindelige indlæg, at det er til et website, har du
husket at bestille statisk ip-adresse.

--
Bjarke Andersen