Problem med Excel...
Fra : Soren

Dato : 21-08-03 12:10

Hejsa!

Mit problem er latterligt simpelt, men jeg ved ikke hvordan jeg skal løse
det...

Jeg har en række kolonner, der ser ca. sådan her ud:

Kol. 1    Kol. 2
19    23
17    20
23.30    27.89

o.s.v..

Kolonne 2 afhænger af Kolonne 1. D.v.s:
Kolonne 2 = Kolonne 1*X.
Men jeg vil af med kolonne 1!!
Men det kan jeg ikke, for så forsvinder mine data fra kolonne 2...
hvad gør jeg?

Mange tak!

- Søren

Fra : Leo Heuser

Dato : 21-08-03 12:27

Hej Søren

Marker kolonne 2 og kopiér den (evt. <Ctrl>c).
Mens den er markeret vælges Rediger > Indsæt speciel > Værdier.

Nu kan du roligt slette kolonne 1

Leo Heuser
MVP Excel

Followup to newsgroup only please.

Fra : Jørgen Bondesen

Dato : 21-08-03 21:03

Hej Søren.

Hvis det kun er en enkelt celle, kan du taste F2 (rediger) efterfulgt af F9
(genberegn).

Med venlig hilsen
Jørgen Bondesen

Fra : Lars Klintholm

Dato : 23-08-03 17:47

Den 21 aug 2003 skrev Leo Heuser i dk.edb.programpakker.ms-office:

> Marker kolonne 2 og kopiér den (evt. <Ctrl>c).
> Mens den er markeret vælges Rediger > Indsæt speciel > Værdier.

Eller brug office udklipsholderen, den kan _kun_ indsætte værdier:

Marker kolonne 2 og tryk Ctrl+C to gange.
Mens den er markeret klikkes på Indsæt alle

LarsK