tag for download
Fra : Sub

Dato : 21-08-03 10:56

Hej, nu har jeg lige søgt på html.dk og kunne ikke lige finde
taget for download... ligesom man skriver mailto eller href på et
link, hvad skriver jeg så, hvis det er noget en person skal
downloade på sin side!?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : pepss

Dato : 21-08-03 11:03

"Sub" skrev
> [...]
> taget for download... ligesom man skriver mailto eller href på et
> link, hvad skriver jeg så, hvis det er noget en person skal

er det der her du søger?
http://www.html.dk/artikler/00011/#filudvalg

--
pepss
den ordblinde der prøver at blive web-designer

Fra : Ukendt

Dato : 21-08-03 11:06

"Sub" <mail@morteniversen.dk> wrote in message
> [...]
> taget for download... ligesom man skriver mailto eller href på et
> link, hvad skriver jeg så, hvis det er noget en person skal

Du linker blot til filen.

Mvh
FB
--
Gratis SMS? Gratis Unlock? Gratis Java spil til din mobil?
--> http://mobil.dontdoit.dk <-- Lidt af hvert til din mobil

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 21-08-03 11:08

Sub skrev:

> [...]
> taget for download... ligesom man skriver mailto eller href på et
> link, hvad skriver jeg så, hvis det er noget en person skal

Der er ikke nogen særlig download-kode - man bruger den almindelige
link-kode <a>. Det er brugerens browser der afgør om et link til
vises direkte i browseren, vises i et tilknyttet program eller
gemmes på disken.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Thomas Due

Dato : 21-08-03 11:38

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> [...]
> link-kode <a>. Det er brugerens browser der afgør om et link til
> vises direkte i browseren, vises i et tilknyttet program eller

Hvis du vil have at et link skal fungere som et download skal fungere
uanset om browseren kan vise det direkte, skal du have fat i noget
server-side scripting, ASP, PHP eller måske ASP.NET.

--
Thomas Due
Software Developer