åben db fejl
Fra : sonny kristensen

Dato : 21-08-03 08:39

den siger at der er en fejl i denne linie men jeg kan desvære
ikke se det er der nogen der kan hjælpe mig med det???

<% Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" &
Server.MapPath ("db.mdb") %>

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : pepss

Dato : 21-08-03 09:34

"sonny kristensen" skrev
> den siger at der er en fejl i denne linie men jeg kan desvære
> ikke se det er der nogen der kan hjælpe mig med det???
>
> Server.MapPath ("db.mdb")

jeg vil tro det er her det går galt!
vist din database ligger i mappen database skal det se sådan ud:

Server.MapPath ("/database/db.mdb")

eller vist den ligger i roden:

Server.MapPath ("/db.mdb")

--
pepss
den ordblinde der prøver at blive web-designer

Fra : sonny kristensen

Dato : 21-08-03 10:13

> [...]
>
> --
> pepss
> den ordblinde der prøver at blive web-designer

hmm tak for iden men det hjalp ikke den klager stadig over det???
og jeg kan over hovedet ikke se fejlen

Fra : pepss

Dato : 21-08-03 10:21

"sonny kristensen" skrev

> ud:

> hmm tak for iden men det hjalp ikke den klager stadig over det???
> og jeg kan over hovedet ikke se fejlen

så er du nok nød til at fortælle hvad det er for en fejl du får!
du kan prøve at læse her:
http://asp-faq.dk/article/?id=41

Fra : sonny kristensen

Dato : 21-08-03 10:43

> [...]
>
> --
> pepss
> den ordblinde der prøver at blive web-designer

fejlen den skriver er:

Error Type:
ADODB.Connection.1 (0x800A0BB9)
The application is using arguments that are of the wrong type, are out
of acceptable range, or are in conflict with one another.
/mobil/forum/default.asp, line 6

de første linier:

<% mode = request("mode") %>

<link href="main_css.css" type="text/css" rel="stylesheet">

<% Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" &
Server.MapPath ("/db.mdb") %>

<% If mode="" then %>

Fra : pepss

Dato : 21-08-03 11:22

"sonny kristensen" skrev

> [...]
>
> <% Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
> Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" &

hmmm det skal jeg ikke lige kunne sige..... prøv at skrive sådan:

DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" &
Server.MapPath("/db.mdb")
Conn.Open DSN