tydning af whois resultater
Fra : Ole Larsen

Dato : 21-08-03 07:06

Hej,

Har lige begyndt med Sygate firewall til afløsning af Zone Alarm. Og i
Sygate kan man let back trace blokerede (i eks. traffic log).
Men jeg har svært ved at forstå whois-oplysningerne. Er der et link til et
sted, der forklarer hvad man bør tage alvorligt i denne linde strøm af data
om blokerede ( og der er mange, der blokeres )

Mvh
Ole

Fra : Peter Makholm

Dato : 21-08-03 09:07

"Ole Larsen" <oleNOSPAMtan@nospam.dk> writes:

> Men jeg har svært ved at forstå whois-oplysningerne. Er der et link til et

whois giver basalt set bare ikke-struktureret data. RIPE giver nogle
ret godt struktureret informationer og du kan finde en beskrivelse via
deres webside:
http://www.ripe.net/ripe/docs/databaseref-manual.html

Andre whois-servere kan give mindre læsbare informationer.

--
Peter Makholm | Have you ever felt trapped inside a Klein bottle?
peter@makholm.net |

Fra : Lars

Dato : 24-08-03 01:01

> [...]
> sted, der forklarer hvad man bør tage alvorligt i denne linde strøm af data
> om blokerede ( og der er mange, der blokeres )

Hvis du nu installerede ZoneAlarm (Pro) igen istedet for Sygate, kunne du meget let nå endnu
længere mht. dechifrering af blokerede pakker. Du kan få en teknisk beskrivelse af det skete,
evt. hvilket program der udførte forsøget på kontakt, samt Ripe-info.

mvh Lars