ping og gamespy
Fra : keldorff

Dato : 20-08-03 22:02

hej med Jer

Min svorger har et problem. Han vil spille spil på nettet via fx gamespy,
dog er hans "ping" tider helt hen i vejret. Alt for høje i forhold til has
forbindelse som er 512/512. Hans download hastighed er optimal med ca. 51
kb/s.
Han er erhvervskunde hos CSC, med en Cisco router.

Hvorfor er hans ping tider så høje så det er umuligt at spille? er der en
"prop" i en af kanalerne eller hva`?

RK

Fra : ///JJ

Dato : 21-08-03 09:03

"keldorff" <keldorff@oncable.dk> wrote in message
> [...]
> Han er erhvervskunde hos CSC, med en Cisco router.
>
> Hvorfor er hans ping tider så høje så det er umuligt at spille? er der en

Hvad er hans ping tider til fx. CSC eller andre mere lokale sites, fx.
tv2.dk

Pinging tv2.dk [193.88.89.14] with 32 bytes of data:
Reply from 193.88.89.14: bytes=32 time=13ms TTL=246
Reply from 193.88.89.14: bytes=32 time=17ms TTL=246

mvh
///JJ

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 21-08-03 15:04

"keldorff" <keldorff@oncable.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> Han er erhvervskunde hos CSC, med en Cisco router.
>
> Hvorfor er hans ping tider så høje så det er umuligt at spille? er der

Når du siger GameSpy hvilke servere taler vi så om?

GameSpy er jo bare en opslagtavle for en del spil (især EA) som spillere
har oprettet, hvor andre kan deltage. Dermed kan han jo sagtens sidde med
en masse andre og spille på Chilenske Birgers server bag en 56K modem
forbindelse (altså ekstrem delay til den anden ende af verdenen, samt
underdimensioneret forbindelse for serveren til at håndtere megen trafik)

--
Bjarke Andersen