synkronisering af server
Fra : Claus Kühle

Dato : 20-08-03 20:44

Hej NG

Jeg har en backupmaskine til min mandrake 9,1 som jeg gerne vil sætte op til
automatisk at blive synkroniseret mht til /home og mysql databaser. Begge
maskiner kører samme versioner af kritiske programmer.
Jeg kan huske, at der findes et program til at sætte det op over ssh, men
kan ikke huske hvad det hedder?

Er der nogen der kender nogle elegante løsninger/programmer?

Venlig hilsen

Claus Kühle

Fra : Morten Winther

Dato : 20-08-03 20:58

"Claus Kühle" <nyheder@guntrax.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan ikke huske hvad det hedder?
>
> Er der nogen der kender nogle elegante løsninger/programmer?

rsync

Fra : Claus Kühle

Dato : 20-08-03 21:01

"Morten Winther" <mail@is.invalid> skrev i en meddelelse
> "Claus Kühle" <nyheder@guntrax.dk> skrev i en meddelelse
> rsync

Ja, det var det det hed.. Mange tak!

Claus Kühle

Fra : Kent Friis

Dato : 20-08-03 20:58

Den Wed, 20 Aug 2003 21:43:31 +0200 skrev Claus Kühle:
> [...]
>maskiner kører samme versioner af kritiske programmer.
>Jeg kan huske, at der findes et program til at sætte det op over ssh, men

rsync?

Mvh
Kent
--
"Intelligence is the ability to avoid doing work, yet get the work done"
- Linus Torvalds