cdrecord schell
Fra : Carsten

Dato : 20-08-03 15:37

Her sider og forsøger at lave en cd med cdrecord
det går fint med en audio cd og en ISO men er det ikke muligt bare og lave
en data cd uden først at lave en ISO af det man vil have brænt ?
/Carsten

Fra : Kent Friis

Dato : 20-08-03 16:16

Den Wed, 20 Aug 2003 16:36:49 +0200 skrev Carsten:
>Her sider og forsøger at lave en cd med cdrecord
>det går fint med en audio cd og en ISO men er det ikke muligt bare og lave
>en data cd uden først at lave en ISO af det man vil have brænt ?

Nej, data'ene skal ligge på et filsystem, og det normale filsystem på
CD'er er ISO-9660.

Hvis det er pga. mangel på diskplads, så prøv at pipe outputtet fra
mkisofs direkte over i cdrecord.

Mvh
Kent
--
If you think about it, Windows XP is actually the OS that
started as "Microsoft OS/2 NT 3.0"

Fra : Mikael Hansen

Dato : 21-08-03 01:42

Kent Friis wrote:

> [...]
> CD'er er ISO-9660.
>
> Hvis det er pga. mangel på diskplads, så prøv at pipe outputtet fra

Da jeg ville prøve at pipe mkisofs til cdrecord kunne jeg ikke få det
til at virke, selvom jeg syntes jeg fulgte vejledningen fra "man
cdrecord" (kan ikke huske vad/om jeg fik af fejlmældinger), men jeg er
da kommet på det rene med hvordan iso'en fremstilles efter at X
frontendne hold op med at virke, så dem gidder jeg ikke forsøge at få
til at virke igen

Mikael Hansen