Link i word, således at dokumentet sendes ~
Fra : dn@bstsjaelland.dk

Dato : 20-08-03 15:19

Hej

Kan man lave et link i et worddokument, så dokumentet sendes som
vedhæftet fil i en e-mail ?

Hvordan i givetfald ?

Dennis Nielsen

Fra : pre

Dato : 20-08-03 16:01

Med mindre du har en oldgammel Word (Hvad man ikke kan se herude fra), så
har du det link to-tre steder i Word. Det er muligt at du lige skal
ulejlige dig ned i Funktioner/Indstillinger for at aktivere at filen skal
vedhæftes.
pre

Fra : dn@bstsjaelland.dk

Dato : 21-08-03 12:16

pre <skrivtilgruppen@bredalsparken.dk> skrev:
>Med mindre du har en oldgammel Word
> [...]

Dennis Nielsen

Fra : dn@bstsjaelland.dk

Dato : 21-08-03 12:16

Det kan jeg ikke lige se hvor det skulle være..

Dennis Nielsen

Fra : nicolehh

Dato : 20-08-03 16:12

"dn@bstsjaelland.dk" skrev d. 20-08-03 15:19 dette indlæg :
> Hej
>
> Kan man lave et link i et worddokument, så dokumentet sendes som
> vedhæftet fil i en e-mail ?
>
> Hvordan i givetfald ?
>
> --
>
> mvh
>
> Dennis Nielsen
> Er ikke 100% sikker på hvad du mener, men hvis du åbner et word dok.
så er der en funktion i menulinien, (mail) som du kan bruge til at sende
dok. som mail...

Håber det kunne bruges...

http://www.kandu.dk/

Fra : dn@bstsjaelland.dk

Dato : 25-08-03 08:37

Nej. Men nu skal jeg prøve at beskrive mit problem.
Jeg sender et worddokument, hvori der er et skema som folk skal
udfylde.

Wordfilen sendes vedhæftet i en e-mail (vedhæftet som fil).

Modtager udfylder skema og klikker til sidst på en knap/eller
link, som skal vedhæfte det udfyldte worddokument, til en e-mail.

[Ovenstående har jeg fundet ud af ved at lave en makro].

Problemet er så, at jeg gerne vil have at min e-mail adresse
automatisk bliver udfyldt, således at den der har udfyldt skemaet
kun skal klikke på send i mailprogrammet.

mvh

Dennis Nielsen

Fra : Jane

Dato : 25-08-03 21:16

skrev i <news:10617971100.947540157233025@dtext.news.tele.dk>:

> [Ovenstående har jeg fundet ud af ved at lave en makro].

Jeg er ikke ret godt til makroer, men du kunne måske putte
selve adressen ind vha makro også? Du kan sikkert finde en
vba ekspert i en programmerings gruppe (enten basic eller
visual basic) der kan finde en genvej for dig.
Måske vil det være en mulig løsning at lave en ActiveX som
åbner Word dokumentet og som putter email adressen på.

Er det meget vigtigt at indtastningen foregår i et Word
dokument? Kunne din bruger ikke indtaste oplysningerne på
en hjemmeside og du så fik en mail (hvor du efterfølgende
med en makro eller lignende snuppede oplysningerne ind på
et Word dokument hjemme hos dig selv, så slutresultatet
blev det samme?

Jane

Fra : Jan Kronsell

Dato : 26-08-03 15:07

Hej Dennis

<dn@bstsjaelland.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> automatisk bliver udfyldt, således at den der har udfyldt skemaet
> kun skal klikke på send i mailprogrammet.

Der er flere muligheder:

Lav fx en kommandoknap i dit dokument, og knyt følgende kode til knappen:

ActiveDocument.HasRoutingSlip = True
With ActiveDocument.RoutingSlip
.Subject = "Spørgeskema"
.AddRecipient "modtager@post.dk"
.Delivery = wdAllAtOnce
End With
ActiveDocument.Route

Så sendes den direkte, uden at brugeren skal gøre mere.

Eller lav et hyperlink i dokumentet. skriv fx Klik her for at sende. Lad
hyperlinket pege på mailto:modtager@post.dk

Så åbnes mailprogrammet med modtageren sat ind i Til ruden.

Disse to løsninger er uafhængige af, hvilket mailsystem afsender anvender.

Hvis du ved at afsender har Outlook kan du lave noget egentlig Automation,
der sender dokumentet som en vedhæftet fil ved hjælp af Outlooks metoder,
direkte fra Word.

Jan

Fra : pre

Dato : 26-08-03 19:32

Du kunne også lægge denne kode ind i dit dok sammen med en makrobutton.
Det resulterer omgående i advarslen " Et program forsøger......" men den
virker.

Sub sendMail()
Set Message = CreateItem(olMailItem)
Message.Recipients.Add ("Frede@Fup.dk")
Message.Subject = "Her går det godt"
Message.Body = "Her bor de tossede"
Message.Send
End Sub

Du kan også gå til www.slipstick.com (hvor alle filer og al viden om Outlook
er samlet. Der kan du finde tre små rutiner som henter ting og sager fra
Outlook - og de har selvfølgelig de komponenter du mangler.

Men det ville være rart om du stoppede med at tæppebombe nyhedsgrupperne.
For alle, specielt de der læser mange grupper er det irriterende at få de
samme indlæg igen og igen.
pre