Apache - 2GB limit ?
Fra : Brian Ipsen

Dato : 20-08-03 11:15

Hej!

Hvis jeg f.eks. har en fil på 4 GB liggende på en Apache webserver, som en
bekendt skal hente - så får man fejl, når man klikker på filen, og i apache
loggen får jeg:

apache (75)Value too large for defined data type: access to /file/path

Systemet kører RedHat 7.3, kernel 2.4.20-13.7

Nogen ideer til hvorfor man ikke kan få lov til at hente filen ??

en
# su -s /bin/bash www
og
$ ulimit -a

afslører:

core file size (blocks, -c) unlimited
data seg size (kbytes, -d) unlimited
file size (blocks, -f) unlimited
max locked memory (kbytes, -l) unlimited
max memory size (kbytes, -m) unlimited
open files (-n) 1024
pipe size (512 bytes, -p) 8
stack size (kbytes, -s) 8192
cpu time (seconds, -t) unlimited
max user processes (-u) 2047
virtual memory (kbytes, -v) unlimited

Så der buder der ikke være nogen begrænsning ...

Anyone ?

/Brian

Fra : Mads Toftum

Dato : 20-08-03 14:54

On Wed, 20 Aug 2003 12:15:21 +0200, Brian Ipsen <bipsen@andebakken.dk> wrote:
> [...]
>
> Systemet kører RedHat 7.3, kernel 2.4.20-13.7
>
> Nogen ideer til hvorfor man ikke kan få lov til at hente filen ??

Sikkert fordi der er bygget uden APR_HAS_LARGE_FILES

vh

Mads Toftum
--
`Darn it, who spiked my coffee with water?!' - lwall

Fra : Brian Ipsen

Dato : 20-08-03 21:02

On 20 Aug 2003 13:54:13 GMT, Mads Toftum <mt@dev.null> wrote:

>Sikkert fordi der er bygget uden APR_HAS_LARGE_FILES

Skal den sættes som define et eller andet sted i apache
source/header-file, eller via ./configure ?

Mvh.

/Brian

Fra : Brian Ipsen

Dato : 21-08-03 14:48

"Mads Toftum" <mt@dev.null> wrote in message

> Sikkert fordi der er bygget uden APR_HAS_LARGE_FILES

Jeg har gennemsøgt sourcen til 1.3.28 - en sådan variabel er ikke
defineret - og der er heller ingen #ifdef's eller lignende på den.

/Brian