Layers
Fra : Peter Nielsen

Dato : 19-08-03 21:13

Hejsa NG

Jeg sidder her med et lille problem... Jeg skal lave en side, hvor der er
noget ASP som laver en masse tabeller, og der ska der så være en
forespørgsel omkring jobbet (som det handler om) er besat eller ej... Hvis
jobbet er besat så skal den smide et billede der ligner et stempel hen over
hele tabellen hvor der står besat på... og der er problemet... Jeg er ikke
vant til at bruge layers.. og jeg kan ikke rigtig finde ud af hvordan jeg
bare ber den om at hoppe oven på hver enkel table.. i stedet for det der med
at man skal angi pixels længder fra toppen af browser vinduet!?!

Er det nogle ved hvordan det kan gøres??? :)

Peden

Fra : Per H. Jørgensen

Dato : 20-08-03 21:58

Peter Nielsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> at man skal angi pixels længder fra toppen af browser vinduet!?!
>
> Er det nogle ved hvordan det kan gøres??? :)

Hej Peter,
som jeg forstår dig, vil du lægge et "stempel" ovenpå en tabel med et givet
indhold (noget tekst)?
Hvis det er rigtigt forstået, bør du kunne gøre som følger (følgende forslag er
tiltænkt IE, det vil ikke virke i Navigator):
- Sæt en <div>-kode om tabellen og tilføj style-attribut med angivelse af
z-index:0
- Sæt en <div>-kode om dit "stempel" og tilføj style-attribut med angivelse af
z-index:1

z-index angiver hvad der skal ligge øverst - nederste lag er 0, højere tal
betyder højere lag. Muligvis skal du i style-attributten angive
"position:absolute" for at få dette til at virke.
Når du vil "stemple" skal du sætte style-attributten "visibility:visible" på
dit "stempel-div" (modsat "visibility:hidden").

Hvis det er "russisk" det her, så skriv igen. Send evt. gerne kode med.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 21-08-03 11:35

Peter Nielsen skrev:

> Hvis jobbet er besat så skal den smide et billede der ligner et
> stempel hen over hele tabellen hvor der står besat på...

Hvis billedet ikke behøver at ligge forrest, kan du sætte en
baggrund direkte på tabellen. Så behøver du ikke tænke på position
og størrelse. Baggrunden kan sættes med en klasse:

table.besat {
   background-color: red;
   background: url(grafik/besat.gif);
}

(Farven bliver kun vist hvis billedet af en eller anden grund ikke
vises)

--
Jens Gyldenkærne Clausen