Kan ikke så SSI til at virke
Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 05-04-01 19:01

Hejsa

Jeg kan ikke få taget til inkluderet side til at virke.

Jeg har forsøgt mig med følgende tags:
<!-- #include virtual="menu.htm"-->
<!--#include file="menu.htm"-->

Siden ligger på www.venstrenaestvedkreds.dk/test/index.htm
Andet steds på den server er der include tag og virker som det
skal, så derfor ved jeg det understøttes.

Er der nogen der har nogen gode råd?

/Kasper Kyndsberg
---
fjerne .de hvis du vil maile til mig

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 05-04-01 21:02

Kasper Kyndsberg wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Er der nogen der har nogen gode råd?

Prøv at omdøbe dine filer til .shtml - .asp eller .php (afhængigt
af hvilken type server du ligger på). Det er filen der
INKLUDERER, som skal omdøbes - det er ligegyldigt hvilken
ekstension du giver filen, der INKLUDERES.

Iøvrigt skal du huske at virtual bør starte med "/" - for at
markere roden af sitet:

<!-- #include virtual="/menu.htm"-->

Mvh
Jonas

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 05-04-01 22:03

Jonas Astrup - html.dk skrev:

> [...]
>INKLUDERER, som skal omdøbes - det er ligegyldigt hvilken
>ekstension du giver filen, der INKLUDERES.

Er der også forskel på hvad, der kan inkluderes?

Jeg har noget liggende på en windowsserver, og kan fint inkludere en
menu me <a href.... , hvorimod det slet ikke virker på en apache, så
vidt jeg kan se.
--
Kaj Svenningsen

Behandl dig selv som du vil behandles af andre.

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 05-04-01 22:52

Kaj Svenningsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Er der også forskel på hvad, der kan inkluderes?

Ikke så vidt jeg ved - men jeg kender ikke så meget til Apache - mest
Microsoft IIS. Måske er der nogle Apache-folk, som har en kommentar?

> Jeg har noget liggende på en windowsserver, og kan fint
> inkludere en menu me <a href.... , hvorimod det slet ikke
> virker på en apache, så vidt jeg kan se.

Hvad hedder den fil du inkluderer? Er du sikker på at den Apache du
prøver på understøtter SSI? Har du prøvet at omdøbe filen?

Mvh
Jonas

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 05-04-01 23:24

Jonas Astrup - html.dk skrev:

> [...]
>
>Hvad hedder den fil du inkluderer? Er du sikker på at den Apache du
>prøver på understøtter SSI? Har du prøvet at omdøbe filen?

Jeg har prøvet, og jeg kan sagtens inkludere ren tekst. Altså
www.kajsvenningsen.dk virker fint, men <a href="www.... virker ikke.