/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
ADSL
#NavnPoint
BjarneD 1827
severino 1802
pallebhan.. 1510
srhansen 1200
Per.Frede.. 1168
e.c 970
Nordsted1 720
strarup 690
ostemanden 657
10  CLAN 640
Tele2 igen, igen.
Fra : Jens S. Rasmussen


Dato : 19-08-03 13:39

Jeg skal betale 470 kr. til Tele2 for at opsige en service, jeg aldrig har
modtaget.
sagen er den at jeg bestilte Tele2 Adsl og Pstn telefon, men jeg har ISDN nu
ved TDC, linen skulle konverteres inden jeg skulle flytte over til tele2.
men det fik de aldrig gjort.
det startede med at jeg fik af vide at der ville gå 5-6 uger inden jeg ville
få det. Men så fik jeg et brev hvori der stod at jeg nok skulle vente endnu
5 uger. Men da der var gået 5 uger så fik jeg endnu et brev om at det trak
ud.
også sendte jeg dem en skriftlig opsigelse.
Holder det juridisk at forlange 470 kr. for en ydelse som de aldrig gav ?

Håber i kan hjælpe lidt selv om jeg er lidt OT

Jens Rasmussen



 
 
Ukendt (19-08-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-08-03 15:49


Jens S. Rasmussen <Jens@Elbaekhus(fjern).dk> skrev:
> Jeg skal betale 470 kr. til Tele2 for at opsige en service, jeg
> aldrig har modtaget.


Det samme har jeg, og jeg har sendt dem en mail
med følgende ordlyd:

Til Tele2

Jeg har dags dato modtaget Deres brev af 18. august
2003 og vil i den anledning bare lige nævne at det gebyr
på kr. 470,- de skriver jeg vil blive opkrævet, ikke kan
være rimeligt da I ikke har overholdt Deres leveringsaftale
og det da slet ikke kan være i bindingsperioden, da den først
kan træde i kraft ved opsætning og leveringen af Tele2 ADSL.


Har jeg ikke hørt fra Dem senest om 14 dage (2. september 2003)
vil sagen blive overgivet til:

Teleankenævnet
Nørre Voldgade 48, st.
1358 København K
Tlf.: 33 18 69 00
Telefontid mandag-fredag kl. 10-15
E-mail: Teleanke@teleanke.dk

------------------------------------------------------------------------

Jeg har haft kontakt til Teleankenævnet, og de stiller sig
også ganske uforstående over for Tele2 fremgangsmåde.


--
/Gevaldi
Har du mere end 4 linier i din signatur så læs her:
http://www.usenet.dk/netikette/signatur.html
Find den rigtige ng her: http://www.usenet.dk/grupper.pl


Jens S. Rasmussen (19-08-2003)
Kommentar
Fra : Jens S. Rasmussen


Dato : 19-08-03 18:44

Jeg har tænkt mig at give sagen videre til forbrugerklagenævnet !

Jens

"Gevaldi" <georg_valdi (at) hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3f4238e9$0$83052$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> Jens S. Rasmussen <Jens@Elbaekhus(fjern).dk> skrev:
> > Jeg skal betale 470 kr. til Tele2 for at opsige en service, jeg
> > aldrig har modtaget.
>
>
> Det samme har jeg, og jeg har sendt dem en mail
> med følgende ordlyd:
>
> Til Tele2
>
> Jeg har dags dato modtaget Deres brev af 18. august
> 2003 og vil i den anledning bare lige nævne at det gebyr
> på kr. 470,- de skriver jeg vil blive opkrævet, ikke kan
> være rimeligt da I ikke har overholdt Deres leveringsaftale
> og det da slet ikke kan være i bindingsperioden, da den først
> kan træde i kraft ved opsætning og leveringen af Tele2 ADSL.
>
>
> Har jeg ikke hørt fra Dem senest om 14 dage (2. september 2003)
> vil sagen blive overgivet til:
>
> Teleankenævnet
> Nørre Voldgade 48, st.
> 1358 København K
> Tlf.: 33 18 69 00
> Telefontid mandag-fredag kl. 10-15
> E-mail: Teleanke@teleanke.dk
>
> ------------------------------------------------------------------------
>
> Jeg har haft kontakt til Teleankenævnet, og de stiller sig
> også ganske uforstående over for Tele2 fremgangsmåde.
>
>
> --
> /Gevaldi
> Har du mere end 4 linier i din signatur så læs her:
> http://www.usenet.dk/netikette/signatur.html
> Find den rigtige ng her: http://www.usenet.dk/grupper.pl
>



Ukendt (19-08-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-08-03 20:50


Jens S. Rasmussen <Jens@Elbaekhus(fjern).dk> skrev:

> Jeg har tænkt mig at give sagen videre til forbrugerklagenævnet !



Og hvad tror du så det nye Teleankenævn
er oprettet for....Ja, rigtig gættet de skal
tage sig af Tele klager



--
/Gevaldi
Har du mere end 4 linier i din signatur så læs her:
http://www.usenet.dk/netikette/signatur.html
Find den rigtige ng her: http://www.usenet.dk/grupper.pl


Morten Bjergstrøm (19-08-2003)
Kommentar
Fra : Morten Bjergstrøm


Dato : 19-08-03 20:17

"Jens S. Rasmussen" <Jens@Elbaekhus(fjern).dk> skrev:

> Jeg skal betale 470 kr. til Tele2 for at opsige en service, jeg
> aldrig har modtaget.
> sagen er den at jeg bestilte Tele2 Adsl og Pstn telefon, men jeg
> har ISDN nu ved TDC, linen skulle konverteres inden jeg skulle
> flytte over til tele2. men det fik de aldrig gjort.
> det startede med at jeg fik af vide at der ville gå 5-6 uger inden
> jeg ville få det. Men så fik jeg et brev hvori der stod at jeg nok
> skulle vente endnu 5 uger. Men da der var gået 5 uger så fik jeg
> endnu et brev om at det trak ud.
> også sendte jeg dem en skriftlig opsigelse.
> Holder det juridisk at forlange 470 kr. for en ydelse som de
> aldrig gav ?

[Dårlig joke]
Så kræv 470,- af Tele2 fordi de ikke har leveret til den aftalte tid
[/Dårlig joke]

Men seriøst så skylder du selvfølgelig ikke Tele2 en krone eftersom
Tele2 har misligholdt den indgåede leveringsaftale.

--
Morten http://miljokemi.dk

Claus O (19-08-2003)
Kommentar
Fra : Claus O


Dato : 19-08-03 21:22

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> wrote

> [Dårlig joke]
> Så kræv 470,- af Tele2 fordi de ikke har leveret til den aftalte tid
> [/Dårlig joke]

Ja, det var sku ikke for meget.
Ligesom jeg ville kunne holde til at kikke på et kopi af en stævning
mod Tiscali i flere minutter for de manglende tilbagebetalinger til kunder.
Utroligt de ikke indser de ikke leverer til aftalte tid og vil miste yderligere
goodwill.......



Morten Bjergstrøm (19-08-2003)
Kommentar
Fra : Morten Bjergstrøm


Dato : 19-08-03 22:57

"Claus O" <ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> skrev:

> Ja, det var sku ikke for meget.
> Ligesom jeg ville kunne holde til at kikke på et kopi af en
> stævning mod Tiscali i flere minutter for de manglende
> tilbagebetalinger til kunder. Utroligt de ikke indser de ikke
> leverer til aftalte tid og vil miste yderligere goodwill.......

Der er et ganske velkendt princip, der hedder går den så går den. Der
er desværre nok rigtigt mange, der ikke gider bøvlet med inkasso og er
bange for RKI (af ren og skær uvidenhed) og bare betaler fremsendte
regninger uanset om de skylder beløbet eller ej.

--
Morten http://miljokemi.dk

Claus O (20-08-2003)
Kommentar
Fra : Claus O


Dato : 20-08-03 08:56

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> wrote

> Der er et ganske velkendt princip, der hedder går den så går den. Der
> er desværre nok rigtigt mange, der ikke gider bøvlet med inkasso og er
> bange for RKI (af ren og skær uvidenhed) og bare betaler fremsendte
> regninger uanset om de skylder beløbet eller ej.

Du har ret.
Lad os derfor lige slå fast med store bogstaver:
*************************************************
HAR MAN GJORT INDSIGELSE MOD EN VARE/YDELSE,
KAN INCASSO IKKE GENNEMFØRES.
*************************************************



Morten Bjergstrøm (20-08-2003)
Kommentar
Fra : Morten Bjergstrøm


Dato : 20-08-03 09:15

"Claus O" <ClausOlsen@NOSPAMhotmail.com> skrev:

> Lad os derfor lige slå fast med store bogstaver:
> *************************************************
> HAR MAN GJORT INDSIGELSE MOD EN VARE/YDELSE,
> KAN INCASSO IKKE GENNEMFØRES.
> *************************************************

Og registrering i RKIs åbne register kan IKKE ske uden gælden er
skriftligt erkendt eller, at der er faldet dom.

--
Morten http://miljokemi.dk

KaiserSoze (20-08-2003)
Kommentar
Fra : KaiserSoze


Dato : 20-08-03 21:53


[Snip]
> Holder det juridisk at forlange 470 kr. for en ydelse som de aldrig gav ?

Nope.

Den juridiske betegnelse vil være: Mis-vedligeholdelse af kontrakt - Altså
den kontrakt som de har tænkt sig at holde dig til, mht. de 470 kr. Det kan
de bare ikke når de ikke selv kan levere den aftalte vare til aftalte tid.

....Anders



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste