Hvor stor disk klarer mit mobo ?
Fra : Tomas

Dato : 19-08-03 12:47

Hejsa Ng

Hvor stor harddisk kan mit mobo klare ?

Jeg har pt. 120gb i.
Mobo info:

ASUS K7V Slot A motherboard
VIA KX133 chipset
BIOS v.1007 fra omkring 8/2000

Måske har dette mobo en 134GB grænse ?

På forhånd tak

Fra : JK

Dato : 19-08-03 13:17

On Tue, 19 Aug 2003 11:47:11 +0000 (UTC), Tomas <tomas@tomas.> wrote:

>Hejsa Ng
>
>Hvor stor harddisk kan mit mobo klare ?
>
>Jeg har pt. 120gb i.
>Mobo info:
>
>ASUS K7V Slot A motherboard
>VIA KX133 chipset
>BIOS v.1007 fra omkring 8/2000
>

>Måske har dette mobo en 134GB grænse ?

Jeg klippede lige dette fra amdforums.com:

You have to XP with SP1 installed to recognize the drive. Or W2K with
SP3 or 4, I forget which. And if the SP is not slipstreamed into the
install disk, it wont recogonize it either, since it will already have
recognized it as a 136.

Det forbavsede godt nok mig lidt, at begrænsningen kan ligge i
styresystemet.

Men ellers skal du da bare opdatere bios. Den er mildest talt
oldgammel, den du kører med.

ftp://ftp.asuscom.de/pub

biosflasher awdflash ligger også i en folder. Boot fra dos først, og
pas på med den biosflash. Få evt. en anden nørd til det.

hilsen

John

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-03 15:23

> ftp://ftp.asuscom.de/pub
>
> biosflasher awdflash ligger også i en folder. Boot fra dos først, og
> pas på med den biosflash. Få evt. en anden nørd til det.

Eller brug Asus Update som gør det hele automatisk inde fra Windows.
Den finder selv nyeste BIOS-version.

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther