Vedr. Netværksprinter
Fra : Michael Kragh

Dato : 19-08-03 08:55

Hej NG

Vi har en HP LaserJet 4V/4MV PostScript som er en netværksprinter.

Men vi har et problem med at finde den på vores maskiner.
Vi har en windows xp maskine som har haft fundet den selv og vi har
tidligere delt den gennem den.
Men da det jo er en netværksprinter så syntes vi at det mest rigtige er at
køre direkte til printeren.
Problemet er at vi ikke helt ved hvorledes vi gør.

Vi har prøvet at få printeren til at udskrive en (self test) som fortæller
os om tcp/ip status
ip: 192.0.0.192
subnetmask: 119.101.00
gateway. 0.64.192.192

Disse indstillinger passer vist ikke sammen med resten af netværket som
kører

ip: 192.168.1.x
subnetmask: 255.255.255.0
gateway. 192.168.1.1

Det er vores router fra tdc der kører DHCP og tildeler ipadresser, og
tilsyneladende får printeren ikke en derfra. Vi har prøvet at skrive
ipadressen inde i indstillingerne til tilføjelse af printer.

Det skal siges at vi primært kører med windows xp på vores maskiner.

Er der nogen som kan hjælpe os med at få kontakt til vores printer?
Stil gerne spørgsmål hvis jeg har udeladt vigtige informationer

På forhånd tak

Michael Kragh

Fra : Martin Bech

Dato : 20-08-03 09:00

In article <3f41d7fb$0$24725$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
"Michael Kragh" <michael@guldtryk.com> wrote:

> [...]
> tilsyneladende får printeren ikke en derfra. Vi har prøvet at skrive
> ipadressen inde i indstillingerne til tilføjelse af printer.

Hej Michael,

Enten skal du lave et "reset to factory defaults", hvis det er muligt.
Så vil den sikkert starte med at bede om en adresse vha. DHCP.

Ellers kan du ændre ip-nr på din pc til det samme net som printeren, fx
192.0.0.193, og derefter kontakte printeren med "telnet 192.0.0.192".

Held og lykke...

--
Med venlig hilsen / Greetings from

Martin Bech
http://www.MartinBech.dk Mail: Remove XYZ from mail address.

Fra : Michael Kragh

Dato : 21-08-03 14:02

"Martin Bech" <bechX@iY.amZ> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Ellers kan du ændre ip-nr på din pc til det samme net som printeren, fx
> 192.0.0.193, og derefter kontakte printeren med "telnet 192.0.0.192".

Tak for hjælpen, nu funker det