Sommerfuglebusk
Fra : Lisa

Dato : 18-08-03 22:24

Vi har en sommerfuglebusk i haven..Den er lidt tynd og ranglet og jeg gerne
beskære den i håbet om at den bliver mere "busket". Er det muligt, og hvis
det er, hvornår skal det så gøres?
Mvh Lisa

Fra : fulla

Dato : 18-08-03 23:22

"Lisa" skrev d. 18-08-03 22:24 dette indlæg :
> [...]
gerne
> beskære den i håbet om at den bliver mere "busket". Er det muligt, og

En sommerfuglebusk beskæres om foråret samtidig med at døde grene
skæres bort- normalt sidste halvdel af april, når den værste fare for
natte-
frost er overstået.En kraftig tilbageskæring skulle samtidig resultere i
større
blomsterstande.
Jeg giver ofte mine en let beskæring om efteråret, hvis de ser
for pjuskede ud.
mvh
Fulla

http://www.kandu.dk/

Fra : Hanne Pedersen

Dato : 19-08-03 09:20

Hej Lisa

Jeg plejer at klippe min sommerfugle busk ned i foråret. Jeg klipper den ned
til mellem 20 cm & ½ m over jorden.
Lige efter klipningen ser den nået miserabel ud, men den kommer sig og
bliver stor og flot - og får sædvanligvis en fantastisk flot facon.
Mvh
Hanne

Fra : Poul Erik Jørgensen

Dato : 19-08-03 17:34

Hanne Pedersen wrote:
> Jeg plejer at klippe min sommerfugle busk ned i foråret. Jeg klipper
> den ned til mellem 20 cm & ½ m over jorden.

Jeg gør det når jeg kan se grønne knopper. Busken er noget frostfølsom, og i
"gamle dage" kunne den fryse helt ned. Der vil altid være visne grene og
især blomsterstande. Så forårsklipningen har for mit vedkommende til hensigt
at forme busken og at tynde ud i den.
Jeg kender nogen, som klipper den helt ned. Det tager den såmænd ikke skade
af, men det tager vist lidt længere tid inde de så blomstrer.

Poul Erik
--
Remove NNN from my e-mail address when replying.
Enlevez NNN de mon adresse électronique pour me répondre.