File Crawler
Fra : Peter Jensen

Dato : 18-08-03 20:36

Hej NG

Jeg er i gang med at lave en slags Photoalbum, til det har jeg læst at jeg
skal bruge filesystem til det.
Nu har jeg aldrig arbejdet med filesystem før så er der en der kan hjælpe
med at finde en løsning.

Jeg vil have at den skal kunne udskrive mappe navne i en træ struktur f.eks

Mappe1
-Undermappe1
-Undermappe2
-Under_Undermappe1
Mappe2
-Undermappe1
-Undermappe2
-Under_Undermappe1

Den sidste under_undermappe er ikke nødvendig men god at have.

Nå man så klikker på et link (Undermappe) så skal den åbne en side (gerne i
sig selv) hvor man kan se filerne i mappen med endelsen .jpg

Mit problem hidtil har været at jeg har kunnet finde ud at at gå langt nok
ned i strukturen til at det har virket.

På forhånd tak
Peter Jensen

Fra : Torben Brandt

Dato : 18-08-03 20:53

Peter Jensen wrote:
> [...]
> sig selv) hvor man kan se filerne i mappen med endelsen .jpg
>
> Mit problem hidtil har været at jeg har kunnet finde ud at at gå langt nok

Mon ikke der mangler et "ikke" i sidste sætning :)
I pseudo-kode skal du bruge noget i stil med:
' Udskrivning af træ-struktur
- Lav funktion, der tager et Folder-objekt og et niveau og udskriver
Folder.Name og kalder funktionen selv for hver Folder-objekt i
folder.SubFolders ned niveau+1
- Kald denne funktion med "basis-mappen". Du får Folder-objektet ud fra
funktionen GetFolder i FSO

' Udskrivning af jpg-filer i mappe
- Ud fra et Folder-objekt for mappen skal du for hver File-objekt i
folder.Files undersøg om Right(file.Name, 4) = ".jpg" og i så fald
udskrive et link til filen.

Håber det giver lidt mening, ellers spørg igen,
Torben

Fra : Jørn Andersen

Dato : 18-08-03 20:50

On Mon, 18 Aug 2003 21:36:07 +0200, "Peter Jensen"
<DAtamek@Changer.dk> wrote:

> [...]
>med at finde en løsning.
>
>Jeg vil have at den skal kunne udskrive mappe navne i en træ struktur f.eks

Prøv at tage et kig på:
<%
function GetSubFolder(sti)
   Response.Write sti & "<br />"
   if right(sti,1) <> "/" Then
      sti = sti + "/"
   End if

   set fs = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
   set f = fs.GetFolder(Server.MapPath(sti))

   Set fc = f.SubFolders
   For Each f1 in fc
      NySti = sti & f1.name
      GetSubFolder(NySti)
   Next
   set fs = nothing
   set f = nothing
   set fc = nothing
End function

GetSubFolder(".")

%>

Den gør blot det, at den udskriver din mappestruktur.
Som du kan se, så kalder funktionen sig selv - det er den måde den
"graver sig" gennem alle undermapperne.

Hvis du så også tager et kig på:
<url:
http://www.4guysfromrolla.com/webtech/faq/FileSystemObject/faq5.shtml>
- samt indføjer de nødvendige betingelser for filtype, så skulle du
være på rette spor. Desuden skal du så have lavet et link, men det
skulle vist være til at finde ud af.

Ellers spørg igen.

Good luck!

--