konsekvens af manglende ansvarsforsikring
Fra : MS

Dato : 18-08-03 19:55

Er der nogle der har erfaring med konsekvensen af at spare alle penge på
forsikringer, så man overhovedet ikke har en forsikring. - Heller ikke en
ansvarsforsikring.
Kan man f.eks blive holdt personlig og økonomisk ansvarlig, hvis man går ud
foran en cyklist, som vælter og f.eks bliver uarbejdsdygtig i flere måneder
og skal går til fysioterapeut... og så videre.

Hilsen Minna

Fra : THS NIEL

Dato : 18-08-03 20:03

> [...]
måneder
> og skal går til fysioterapeut... og så videre.

Ja!

Fra : THS NIEL

Dato : 18-08-03 20:11

> [...]
måneder
> og skal går til fysioterapeut... og så videre.

Du skal tænke mere abstrakt. Statistisk kan du vel spare pengene - ellers
ville forsikringsselskaberne jo ikke kunne generere overskud MEN!!!
Forvolder du skade, kan det betyde økonomisk ruin for dig - og tænk lidt på
skadelidte. Hvis du ikke har pengene, må du jo afdrage disse indtil
erstatning er betalt - og i den periode vil en skadelidt altså ikke kunne få
penge til genoptræning, benproteser, glasøjne o.s.v. Du skaber således
mulighed for et meget dårligt liv for en person, der måske uforvarende har
krydset din sti.

Ved at betale til en forsikring, sikres du mod ruin - og sikrer skadelidte
et kompenseret liv!
--- Og ja, du kommer til at betale hele erstatningen (evt. i afdrag ca 1/3
af din indkomst) for juristerne vil nemlig vurdere, at du er selvforskyldt -
du kunne bare have forsikret dig.....!

/Thomas

Fra : Jens Borchert Peders~

Dato : 19-08-03 08:48

"MS" <minnalemvigFJERN@mail.dk> wrote in

> [...]
> går ud foran en cyklist, som vælter og f.eks bliver uarbejdsdygtig i
> flere måneder og skal går til fysioterapeut... og så videre.

Jeg ville nok ikke opsige ansvars forsikringerne, for som en anden skriver,
så forsikrer den for de skader du gør mod andre. Nogle af dem er jo også
lovpligtige.

Alt andet: ulykke, brand, pension m.m. vurderer du selv det er jo kun dig
det går ud over hvis f.eks. huset brænder og du ikke har råd til at bygge
et nyt.

Jens Borchert Pedersen
Østfyn
Mailto:jbp@vip.cybercity.junkdk

Fra : Erik Olsen

Dato : 19-08-03 09:13

Jens Borchert Pedersen skrev i

> [...]
>
> Alt andet: ulykke, brand, pension m.m. vurderer du selv det er jo kun
> dig det går ud over hvis f.eks. huset brænder og du ikke har råd til

Er bygnings(brand)forsikring ikke lovpligtig? Hvis der er lån i
ejendommen, går jeg ud fra at den under alle omstændigheder *skal* være
forsikret.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Jens Borchert Peders~

Dato : 21-08-03 11:37

"Erik Olsen" <bjerg.olsen@ishoejby.dk> wrote in

> Er bygnings(brand)forsikring ikke lovpligtig? Hvis der er lån i
> ejendommen, går jeg ud fra at den under alle omstændigheder *skal* være
> forsikret.

Tjoooo ikke lovpligtig, tror jeg ikke...
Men et ufravigeligt krav fra långiver er det jo.

--
Kind regards Jens Borchert Pedersen
Odense Steel Shipyard Ltd. PO Box 176 , DK-5100 Odense C , DENMARK